Bij de Friese merrie geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Bij de Friese merrie geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 23:32

Vanavond had ik een afspraak voor een eventueel nieuw verzorgpaard.
Het is ongeveer 7 km fietsen bij mij vandaan.
Het gaat om een 3-jarige Friese merrie van nog geen 1.60 die dit jaar dus beleerd moet worden.
Daar aangekomen heb ik eerst een gesprekje gehad met de eigenaren. Ze hebben een stuk of wat Friezen, Fjorden, KWPN-ers en Welshjes. Momenteel staan er 2 Friezen, een KWPN en een Welsh bij huis. Leuke stallen en een grote bak achter het huis.
De Fries waar het om ging, Wikke, was echt nog een jong ding, heel nieuwsgierig maar erg lief. Ze stonden op stal en werden ook even in de buitenbak gelaten. Ze galoppeerde vrolijk rond, erg goede galop voor een Fries!!
Het gaat om 3x in de week, ze hebben graag dat ik vaker kom, mag er ook wedstrijden mee rijden maar de eigenaresse wil wel overal bij zijn. Als ik ga longeren, als ik de eerste keren erop ga en ook de andere keren dat ik ga rijden. Ze rijdt zelf op de KWPN maar heeft de laatste 9 maanden niet gereden omdat ze haar rug gebroken had na een val van dat paard. Daarom durft ze het ook niet aan om de Fries zelf in te rijden en heeft er ook te weinig tijd voor.
Het deed allemaal wel leuk aan, alleen was het nogal lastig communiceren omdat de eigenaresse doof is, veel gebarentaal dus en niet bepaald een vlot lopend gesprek. Ze was erg duidelijk hoe ze het wel en niet wilde hebben, ze werken op basis van vertrouwen met de paarden ipv met de zweep of iets dergelijks en dat spreekt me natuurlijk wel aan.

Ik heb nog wat reacties gehad dus ik heb nog geen beslissing genomen.
Ik twijfel nog een beetje.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:35

Klinkt op zich allemaal heel erg leuk, maar het lijkt mij heel erg vervelend als de eigenaresse overal bij wil zijn. Met het beleren kan ik me dat voorstellen, maar alle andere keren dat je wilt rijden ook??
Maar goed, als het je verder wel aanspreekt, waarom niet?

Wat voor mogelijkheden heb je nog meer?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 23:42

De andere mogelijkheden:

5 jarige NRPS van mijn oude buren die nog beleerd moet worden

10 jarige KWPN die dan op kosten eigenaar op mijn huidige stal gezet wordt Lachen

diverse KWPN-ers van de man die ons altijd hooi bracht, hij kan altijd wel bijrijders gebruiken schijnt het, dus die ga ik ook nog bellen, is net buiten Assen, lekker dichtbij

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:51

Is die 10-jarige KWPN dan niet wat? Dan kun je ook op je vertrouwde plekkie blijven!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 23:52

Ik wacht met spanning op een reactie nadat ik haar terug heb gemaild dat ik natuurlijk interesse heb!! Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:20

Leuk, maar toch ook wel weer moeilijk.
Net als Nienke vind ik het nogal wat dat ze er ten alle tijde bij wil zijn. Tijdens het beleren en de eerste keer naar buiten en een eerste keer naar een wedstrijd, kan ik me goed voorstellen, maar echt altijd?

Ik heb dat zelf ook gehad met een Friese merrie, waarvan de eigenaresse er ook altijd bij wou zijn. Dat kan (in mijn geval) erg lastig zijn, want dan moet je echt op afspraak komen. En ik heb zelf meer zoiets van.. nu kan ik dus nu ga ik er heen.

Het klinkt verder erg goed, maar ik zou toch ook de andere reacties afwachten.

Ps.. ik stuur je zo even een mailtje door.. misschien is dat iets voor je.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 15:48

Heb weer een reactie teruggehad van de 10-jarige merrie!

De eigenaresse wil graag dat ik haar paard een tijd ga lenen aangezien zij het paard alleen maar als fokmerrie gebruikt maar het paard wel meer mogelijkheden heeft.

Ras: KWPN
Geslacht: merrie
Leeftijd: 10 jaar
Kleur: appelschimmel bruin / aparte kleur vos (verrassing dus)
Niveau: L springen L dressuur (tijd geleden)
Karakter: goede merrie, pittig, goed voorwaarts met capaciteiten, niet vals, gemeen of bijterig.

Het paard staat nu in Oldenzaal, wel een eindje rijden dus.
Maar ze vindt het prima als ik van de zomer haar paard in de wei met Pliva zet (waar IJsco ook gestaan heeft) en anders op de manege. Zij betaalt dan de stallingskosten en ik de rest.

Klinkt wel ERG leuk, ,moet binnenkort maar eens heen om te kijken.
Nadeel is wel dat ik er waarschijnlijk meer tijd in moet stoppen dan 3x in de week. Als ze op de wei staat moeten we iedere dag sowiezo heen om te voeren en als ze op de manege staat moet ik iedere dag heen om de stal te doen.
Maar misschien kan ik iets regelen met mijn zus, dat we de boel verdelen.
Wat vinden jullie ervan?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:55

Dat klinkt goed moet ik zeggen. Dus eh... als je eens wilt kijken en/of rijden Lachen Dan ben ik wel van de partij... Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:56

oei als ik zo'n aanbod had gehad met die KWPN merrie had ik het meteen gedaan!!!!
Echt een buitenkansje.
Jij betaald denk ik de andere kosten? Dan is het net of je een eigen paard heb.
Had ik maar zo'n kans Haha!
Als ik jou was, zou ik het zeker doen. Je kan veel leren.

Natuurlijk is het wel een nadeel dat je er elke dag heen moet, maar dat is een kwestie van wat je zelf wilt!!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 19:56

De Friese merrie klinkt wel als een uitdaging, maar het lijkt mij inderdad ook lastig dat zij er in de toekomst altijd bij wil zijn. Dan moet je zo precies afspreken wanner je komt, en voel je je zo op de vingers gekeken (dat zou ik tenminste hebben).
Ik zou heel snel bij die 10-jarige KWPN-er gaan kijken! Als dat een leuk paardje is, is dat een ultieme kans! Dan krijg je 'm lekker dichtbij, op je vertrouwde stal, bij Marloes, etc. Misschien zou je als ze in de wei staan iets met haar kunnen regelen wat voeren betreft? Dan zit je er ook niet elke dag aan vast.
Maar is er nog wel een stal vrij op de manege?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 19:59

Ja...die van Esmee... Verdrietig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:22

Gaaf hoor Cody Pling , en zoveel keus......
Ik zou als ik jou was denk ik toch voor de kwpner gaan.........is lekker luxe weer op de manege en in de zomer lekker in het land.........en ik denk dat je toch meer vrijheid hebt met de kwpner dan met de Fries Lachen .
Natuurlijk is een Fries berijden Kwijl schitterend.
Maar je hebt het voor het kiezen.........dus veel succes, en we horen vast wel wat je keuze is geworden!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 22:39

Ik heb zaterdag een afspraak voor de 10-jarige merrie, gaan Honeybee en ik eens een kijkje nemen Kwijl
Mocht het niet klikken met die merrie dan heeft ze nog een bijna 4-jarige zoon van die merrie staan (1.60 hoog Lachen ) die ik anders mee kan krijgen voor een jaar!
Ben zo benieuwd! Zaterdag uiteraard een verslagje en voor foto's moeten jullie Honeybee even lief aankijken Schijnheilig

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 22:41

Weest u allen gerust... Fototoestel gaat natuurlijk mee Lachen

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 22:56

Honeybee schreef:
Weest u allen gerust... Fototoestel gaat natuurlijk mee Lachen


haha gelukkig maar, ik wil die foto's ook wel zien Haha!
Die KWPN er klinkt wel erg leuk, lekker je eigen gang gaan enzo, ik zou het tenminste niet zo prettig vinden als iemand me de hele tijd op m'n vingers zou kijken, al is een fries ook nooit weg Tong uitsteken

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 10:38

oei...spannend
ben heel benieuwd wat je gaat doen.. Haha!
heel veel succes iig!