afscheid nemen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

afscheid nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:38

haay,
ik moet de laatste tijd van erg veel pony's afscheid nemen. Ik had een paar jaar geleden een verzorgpony. Die ging toen ergens anders staan waar die door andere mensen gereden mocht worden. Hij was nog wel van dezelfde eigenaar en hij mocht alleen daar staan als wij nog mochten blijven komen. Maar in de loop van de weken mochten we niet meer komen en af en toe met de eigenaar erover gehad en die zei dat we gewoon moesten gaan maar als we daar komen mogen we hem bekijken door het tralies. We hebben haar vanaf 1 mei al niet meer gezien (1 mei was ze jarig).
verder rij ik op een manege waar een fjord stond. Niemand keek echt naar die fjord om maar ik vond hem keij lief. Ik kwam op de manege aan waar ik te horen kreeg dat er een nieuwe pony kwam. Het was ook een fjord en ik wis nog nergens iets van. Daarna kwam de eigenaar van de manege aanlopen en vroeg of we nog even afscheid wouden komen nemen van die fjord. Ik heb toen niet echt laten merken dat ik ermee zat want niemand wist echt dat ik goed met hem om kon gaan. Nog een pony waren kopers voor geweest. Die pony heb ik eerst op gereden alleen een vriendin van mij wou dat ook maar ik bleef hem poetsen en knuffelen en dat was ookal een skat van een pony. maar even later is die ook weggegaan. Mijn aller aller aller grootste vriend. (fire) staat ook op die manege. Ze rijd nooit in de les mee. Alleen op zaterdag dankzij mij omdat ik ervoor heb gezorgd dat een vriendin van mij hem rijd. Ikzelf kan er niet meer op rijden omdat ze te klein is. Ik heb haar 4 jaar gereden en ze is bijna 7 jaar mijn lievelingspony geweest. Nu heb ik gehoord dat als er een nieuwe pony komt dat fire dan weggaat. Nu staat ze er nog maar ik ben zo bang dat als ik op de manege aankom dat ze weg is. De lievelingspony van een vriendin heeft ook kans om weg te gaan maar rijd wel iets meer als fire. er is al ooit nieuwe pony geweest alleen die was drachtig. De manege eigenaar had ons al gewaarschuwd dat als die pony goed was dat fire dan wegging. Ik kan het me nu gewoon nog niet voorstellen hoe het is zonder fire. Ik wou het even kwijt
xxxxx-jes margo (firelover)

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:53

Veel sterkte met het verwerken van je verliezen... (in de zin van het afscheid dus, gelukkig leven de paarden nog wel) Scheve mond

Mijn favo manege paard van m'n oude manege is / wordt afgemaakt, ze was bijna 30. Maar ik had na de laatste les, begin april, al afscheid genomen van haar...

donja15
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: wamenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:46

Ik weet hoe het is om afscheid van je paard te moeten nemen ik heb mijn paard dood achter moeten laten in een vreemde stal:( sterkte ermee!! kuzz melissa

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:42

maandag is sonja bij ons op de manege overleden *snif*

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:25

verdrietig verhaal hoor,veel sterkte drmee als ze weggaat.het gaat bij mij op de manege de laatste tijd ook erg hard......

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:08

haay,
thnx allemaal. Jullie oowk veel sterkte. ik zou het nog erger vinden als ze dood zouden moeten gaan. Die fjord is verkocht aan iemand die wel eens vaker paarden naar de slacht brengt zodat hij er geld voor krijgt. Ik weet niet of dat waar is maar sommige mensen zeggen dat. Ik hoop dat hij nog leeft.
xxxx-jes margo (firelover)

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:03

Hey meid vervelend voor je. Veel sterkte nog Verdrietig

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:49

Waarom hebben ze de fjord dan aan die persoon verkocht als dat waar zou zijn?? Verward Als hij gewoon bereden kan worden en lief is dan hadden ze hem / haar beter kunnen verkopen aan iemand met kinderen of oudere kinderen, iig iemand waarvan ze weten dat die er goed naar om zou kijken!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:51

Sterkte, ik weet hoet het voelt, hoor.
18 maart dit jaar is mijn lievelingspony uit de manege (naar Duitsland) verkocht, nog geen 2/3 weken erna is het shetveulen van Saartje39 gestorven toen zij op vakantie waren, en ik voor hun pony's zorgde (hij was wel ziek, maar de DA kwam elke dag en hij zou beter worden Scheve mond). En een maand later hoor ik dat een van m'n vroegere lievelingspaarden op stal kanker heeft Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:58

Er zijn zoveel paarden gekomen en gegaan in mijn leven...het is net met mensen. Je hebt een tijdje lang heel veel contact, gaat veel met elkaar om en op een gegeven moment verhuisd er iemand, of gaat van school af, of je bent zelf klaar met een school. Het leven bestaat alleen maar uit afscheid nemen. Daar staat tegenover dat er ook steeds weer nieuwe mensen/paarden/pony's in je leven opduiken. Geniet van de tijd die je met de paarden hebt, en als de paarden dan doorgaan naar een ander goed tehuis en niet komen te overlijden, mag, nee moet je daar heel blij mee zijn.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:06

Dit is echt heeeeeeeeel erg, ik heb ook zoiets meegemaakt! Ik verzorgde een paard op de manege van 1 jaar, ze stond daar in een zogenaamde 'veulenstal' (was gewoon een koeienstal met spleten in de vloer), ze werd nooit uitgemset (de maden kwamer er ondervandaan). ik meste daar uit, verschoonde het 'groene water'. nadagt k haar had verzorgd wilde ze nooit meer die stal in. w gingen altijd lekker een paar rondjes rond het erf lopen, en dan naar achteren toe, waar al het kuilgras e.d stond daar stonden ook bakken met brood voor de koeien, dan zei ik tegen haar kom gaan we broodje pikken, en dan liep ze zo naar achteren toe. zo vlogen de jaren voorbij! ze was bijna 3. ik mocht beginnen met haar inrijden. dat ging geweldig. ze was al gewend aan de longe met me, ik heb ook veel freestylen met haar gedaan. we waren helemaal gewend aan elkaar. ik haar inrijden dus! ging super!! ik mijn ruiterbewijs op haar halen, ging super!! toen werd ze drachtig, en kreeg ze haar eerste hengstenveulentje op haar 4,5 jaar (vroeg he?) ik ging laterhaar voorbereiden op wedstrijden en besloot mee te doen op de manege, ze vond het erg eng, en hoorde haar veulen de hele tijd hinniken. ik als laatste geindigt. maar dta geeft niet als ze er maar aan kon wennen. ik had er de tijd voor! en toen de schrik van mijn leven, ik kom op de manege aan en loop nara haar stal (ik had les) ik zie daar een ander paard in haar stal staan, dus k vragen waar staat ze; iedereen was ineens dom want niemand wist het Boos! Ik ga naar mijn instructrice en vraag waar is Celine Mara!?!?? VERKOCHT!!!!!!!!!!!!!!!!1 mijn hart lag in duizend stukjes op de grond!! ik ben daar weg gegaan en NOOIT meer terug geweest!! nu heb ik sinds januari mijn eigen paard. moet er niet aan denken om hem ook kwijt te raken. 1 kind is genog toch?
nou ik hoop op een berichtje terug van je (sorry voor mijn lange (misschien wel saaie verhaal))
groetjes Ramona en Touch

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:05

haay,
jij ook veel sterkte lijkt me egt erg om ineens te horen te krijgen dat hij weg is. Maar gelukkig is het bij mij nog niet zo ver. Nouwja andere lieve schatten van mij wel al maar mijn aller liefste skat nog niet. Dat komt nog. Boos!
sterkte iedereen
xxxx-jes margo (firelover)

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:57

veel sterkte iedereen met hun verlies Ach gut