Quentin wordt behandeld door Harrie Hoevers....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Quentin wordt behandeld door Harrie Hoevers....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 21:29

Ik weet het anders ook niet meer hoor Scheve mond Hij heeft geen pijn, want dan zou hij staken, maar zn rechter achterbeen komt gewoon niet mee
of ik er nou op zit, hem vwnw, opgericht, of helemaal met losse teugels rijd, rechtsachter is niet 100%
longeren alleen aan t halser of met pessoa of touwtjes, rechtsachter is rechtsom niet 100%

hij is niet kreupel, maar hij is zo veel minder ruim rechtsachter, ook heeft hij moeite met het buigen tijdens de travers en ik weet t allemaal niet meer hoor, t paard dat zo leuk en ruim kon lopen en zo lekker liep te showen is hij allang niet meer
ook eet hij niet goed, wie weet heeft dat er ook wel mee te maken Verward

maargoed, mn club instructeur heeft geregeld Harrie Hoevers daar op stal, hij komt binnenkort weer, en dan ga ik met Q naar die stal toe

ik hoop zo dat hij Quentin kan helpen, want ik wordt er echt moedeloos van

dan weer lig ik in de kreukels, en ben ik gezond, dan is Q weer niet helemaal goed, en dan ik weer niet etc en zo gaat het al 4 jaar Scheve mond

had vandaag clubles, en na de les hadden we t over Q zn rechter achterbeen( eigen DA, Someren, peesscan, foto's, fysio etc alles al gedaan) en toen vroeg hij of hij gevoelig was op zn rug, nee zei ik, de fysio(die ik ook via die stal heb en er nogsteeds blij mee ben, maar t probleem zit dus wrsch bij de wervels omdat fysio steeds tijdelijk helpt) die had me laten zien hoe ik kon voelen en testen of ie ergens vast zat, en 3 weken geleden reageerde hij nergens extreem op
Ben keek bedenkelijk dus ik zei ik wil wel ff afstappen en t zadel eraf doen, kan je zelf ff kijken

eerst rechterkant gevoeld, huppatee Q ging er bijna bij liggen, en hoe verder hij richting heup ging, hoe meer Q begon te bokken en trappen Scheve mond

links alleen rondom de schoft/begin rug een extreme reactie, richting heup niet zo fel

maargoed, hij zei dus: Oh ik dacht dat ie niet reageerde? uhm nee zo fel als nu niet nee Scheve mond

ik zit zelf bij fysio&kraker ivm nek&rug(oa whiplash) en nu mn paard dus ook

lekker, over 10 dagen vertrekken we als 2 halve richting ermelo voor een weekje trainen....zal nog wat worden dan.

maargoed, de lol van het paardrijden verdwijnt zo wel hoor!
pony met spat&hko, was stabiel maar spat woekert alsmaar verder in t spronggewricht zelf, wat zeldzaam is, en Q staakt eindelijk niet meer maar loopt ook steeds niet 100%
toch maar weer een bijrijdpaardje zoeken denk ik, net zoals 2 jaar geleden toen was Q echt niet goed en ben ik een 3 jarige zadelmak gaan maken en gaan rijden tot Q goed was....


iemand ervaring met harrie hoevers? alle info is welkom!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:06

Geen ervaring met Harrie Hoevers.... Maar ben heel benieuwd of hij Q kan helpen.
Wat ik me alleen wel afvraag, moet je wel naar Ermelo gaan als jullie beiden niet helemaal 100% zijn?

Sterkte ermee iig!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:34

harrie komt ook weleens bij ons op stal,
quinta kon eerst de rechtergalop niet wat we ook probeerde net of ze het gewoon echt niet kende....
Toen zijn we met quin naar harrie gereden ze is daar gekraakt super om mee te maken hoe je paard op hem reageerd echt gaaf!
maar na een beetje oefenen lukte haar galop daarna wel! harrie is voor een aantal andere paarden bij ons op stal geweest en iedereen
was super enthousiast, nu laten we hem 1 keer in de zoveel tijd komen voor een soort 'apk' Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:01

klinkt goed! Quentin doet alles wel wat je van hem vraagt, maar t gaat gewoon niet echt zoals het hoort, en vooral met sommige oefeningen die eerst wel goed gingen(bv de travers) heeft hij steeds meer moeite
en ja rechtsom op de volte dat rechter achterbeen he, dat blijft even 'hangen' lijkt t wel voor hij hem neerzet

ben echt heel benieuwd of harrie iets voor hem kan doen!

richtje: ik mag van de fysio gewoon naar ermelo, nu aleen nog even wachten wat de bedrijfsarts dinsdag zegt
en voor Q heb ik de DA weer gebeld, die kent deze klachten inmiddels al voor 2 jaar, en omdat er op de foto's en scans etc niets te zien is, en hij er doorheen te rijden is, moet ik er juist veel mee trainen zei mn eigen DA en dat is ook wat de kliniek in Someren heeft gezegd
Hij kent Q vanaf veulen en zegt ook, als iets hem pijn doet, dan loopt ie niet, en dat is ook zo want laatst had ie een schaafwondje op zn spronggewricht en dat trekt dan wat als ie loopt, denk dus maar niet dat ik Q die dag aan t lopen kreeg niets dan staken doet hij dan

dus de DA zei dat ik gewoon moet blijven rijden, wel dagelijks zn rug masseren met cole's liniment en dan onverdund gebruiken, en hij hoopte dat harrie hoevers(was hij positief over) iets voor Q kon betekenen. Hij zei ook dat als de fysio steeds tijdelijk helpt, het probleem dieper ligt dan de spieren, en dan kom je dus bij de wervels uit

maargoed, ik ga nu maar naar les toe, eens kijken hoe hij vandaag loopt.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:39

Citaat:
dus de DA zei dat ik gewoon moet blijven rijden, wel dagelijks zn rug masseren met cole's liniment en dan onverdund gebruiken, en hij hoopte dat harrie hoevers(was hij positief over) iets voor Q kon betekenen. Hij zei ook dat als de fysio steeds tijdelijk helpt, het probleem dieper ligt dan de spieren, en dan kom je dus bij de wervels uit


Als de fysio iedere keer tijdelijk helpt kun je je afvragen of het niet eens zaak is het hele paard te behandelen.
Niet alleen de aangedane plek.
Vaak wordt het probleem wel "verholpen"maar de onderliggende oorzaak niet.Zodoende komt het ook steeds terug.

Ik heb zoiets van een niet goed ondertredend achterbeen ook ervaren en Greet de Jong heeft op allerlei plekken in het lichaam "knopen" gevonden te beginnen bij de nek....

In ieder geval sterkte bij het vinden van de oorzaak!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:41

Dan is het duidelijk Lachen
En zou ik als je het zelf ook aankan Knipoog Gewoon lekker naar Ermelo gaan

Veel plezier daar!
Trouwens wel erg fijn dat hij zelf zo goed aangeeft als hij pijn heeft....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 13:31

Gerrie schreef:
Als de fysio iedere keer tijdelijk helpt kun je je afvragen of het niet eens zaak is het hele paard te behandelen.
Niet alleen de aangedane plek.
Vaak wordt het probleem wel "verholpen"maar de onderliggende oorzaak niet.Zodoende komt het ook steeds terug.

Ik heb zoiets van een niet goed ondertredend achterbeen ook ervaren en Greet de Jong heeft op allerlei plekken in het lichaam "knopen" gevonden te beginnen bij de nek....

In ieder geval sterkte bij het vinden van de oorzaak!


dat is dus waarom ik naar Harrie Hoevers ga, die gaat het hele lichaam langs, eerst magnetiseert hij het paard, zodat het paard alles toelaat, en dan gaat hij opzoek naar de plaatsen waar het niet goed zit
het kan nml ook goed zijn dat ergens in zn hals iets niet goed zit

maar die spier/zenuwknopen die Ben gister op zn rug vond, die kan de fysio wegmasseren, maar als op dat punt de wervels net niet helemaal goedzitten, komen die knopen steeds terug, tot er wat aan de wervels wordt gedaan, en ook dat is dus een reden om naar harrie te gaan, die kraakt hem, duwt de wervels dus weer goed(net zoals mijn kraker+fysio samenwerken om mn nek+rug weer goed te krijgen Lachen )

Richtje: ja hij geeft het heel goed aan, als er iets ook maar een beetje pijn doet vertikt ie het om te lopen, soms lastig bv een schaafwondje zorgt al voor gestaak, maar je zal hem nooit kapot rijden zoals bij mn pony is gebeurd, mn pony werkt zich letterlijk kapot voor je, Quentin is weer het andere uiterste Clown

vandaag liep ie trouwens goed, wat moeilijk in t begin met RA maar kwam er doorheen, heb ook gesprongen, verslagje komt strax nog want t was weer een heel spektakel Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:41

Harry is echt geweldig!
Ben heel benieuwd hoe je hem vind.
Ik ga inmiddels al 3 of 4 jaar met mijn paarden naar hem toe en doe ook aan de jaarlijske APK *LOL*
Hij is echt verbazend (denk dat dat de juiste omschrijving is)
een heel bijzondere man en hardstikke aardig.

Ik heb er veel baat mee gehad. een paard bij ons op stal waarbij men het in de kliniek niet meer wist en die al weer 2 jaar kreupel was liep 1 week na de behandeling bij harry weer onder het zadel.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 13:49

wow dat is pas super om te horen! krijg meteen weer wat meer goede hoop voor Quentin Lachen

ik hoop dat harry heel snel tijd heeft om deze kant op te komen. Op die dressuurstal waren er al 6 mensen, met mij erbij 7 die wilden dat hij langskwam dus Be zou hem meteen gaan bellen en een afspraak maken.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:25

harry is echt goed.
hij heeft een tijdje geleden mijn paard ook behandeld en ze is ontzettend vooruit gegaan.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:21

ik ben er ook eens geweest met een van de paarden die ik gereden heb. Die had er ook erg veel baat bij maar helaas luisterden die mensen niet naar het advies van Harry. Het paard kreeg te veel eiwitten en moest minstens op half voer komen te staan. Maar die mensen vonden dat zo weinig dat ze m op 3/4 hebben gezet. Dus dan schiet het nog niet echt op voor het paard, erg sneu.
Ik vind Harry erg bijzonder en heel goed bezig. Hij weet goed wat ie doet en dat is erg belangrijk IMO. De paarden staan er ook zo relaxed bij als ze behandeld worden, heel apart.
Veel succes ermee iig!