drie dagen oud en nu al zwemles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:32

Alle veulens doen hun moeder na en proberen hooi te eten als moeder aan het eten is, dus dat is geen apart gedrag voor een veulen.
Volgende keer misschien een halstertouwtje rond de achterhand en de voorhand van het veulen doen, zodat je het makkelijker mee kan nemen en zulke scenario's niet meer voorkomen.

En hoezo vind je het knap van je zus dat ze die vijver induikt? Die vijver hoort daar ten eerste niet te liggen, en als je bang bent voor het leven van het veulen maken die vissen ook niets meer uit.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:11

Als het niet goed was gegaan, hadden jullie de vijver dan gedempt?

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:01

Ik vind wel meer dingen dom Lips are sealed

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:30

Waar ik zo'n heisa om maak is dat er niet goed gekeken naar de omgeving of die echt paardveilig is. Als je eenmaal aan paarden begint behoor je de omgeving te controleren of er niet iets is wat voor blessures kan zorgen. Ook al is het een stukje prikkeldraad aan de andere kant van d greppel, een plank met een spijker die recht overeind staat waar een paard ik kan trappen, afval in een sloot waar een paard in kan springen/doorheen kan gaan en zich zo flink kan bezeren. Of idd een niet afgedekte gierput, een vijver of een niet goed vastgemaakt hek.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:31

yvetje schreef:
Zoals?

Het feit dat je een veulen niet zo vervoerd/ met een veulen gaat lopen zodat hij niet alle kanten uit kan. En de rest staat hierboven.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:35

Oh, al doende leert men. En in dit geval is het goed afgelopen. Ik kan je ook verhalen vertellen waar het niet goed is afgelopen, en die levens hebben gekost. En dat zijn ongelukken die niet nodig zijn. Om nu je schouders op te halen en te zeggen: waar maak je je druk om want het is toch goed afgelopen....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:44

Ik heb twee jaar geleden ook voor het eerst een veulen gefokt. Was wel gepland maar je staat evengoed soms even te denken: "hoe pak ik dit aan?"
Sommige dingen moet een veulen gewoon meemaken, die van mij is ook een keertje in de sloot beland. Maar dat was een zandsloot waar ze niet in kon verdrinken. De prutsloten hebben we afgezet zodat ze daar niet in konden.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:53

Jawel, een lintje houdt een veulen wel degelijk tegen, als er stroom op staat. En de prutsloten waren afgezet met schrikdraad waar flink wat stroom opstond.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:59

napoleon schreef:
Goh Cassidy, je komt lekker uit de hoek zetten........... neem aan dat jij dus alles perfect voor de bakker hebt, want kennelijk maak jij nooit fouten en vind je dat een ander ook geen fouten mag maken!



Fouten maken we allemaal. Tot nog toe hebben de fouten die ik heb gemaakt gelukkig geen levens gekost. Maar er zijn fouten die je kunt vermijden, en er zijn ongelukken die gewoon gebeuren. En een veulen in een vijver is een ongeluk dat je had kunnen aan zien komen, en dus had kunnen vermijden.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:24

Een vraagje aan Napoleon: laten ze bij jullie de veulens met halster om op het land of op stal staan?

Zo ja: waarom?

Zo nee: waarom niet?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:22

pretty schreef:
een veulen nooit onbewaakt achterlaten met een halster om


OK dan!

Ik heb te vaak gehoord dat veulens zich op kunnen hangen.
En als je met drie dagen een halster omdoet, moet je hem er alsnog niet mee willen tegenhouden als ze een andere kant op willen. De kans dat je de nek beschadigd als ze tegen gaan stribbelen (en dat doen ze geheid) is heel erg groot.

Een veulen kun je zo leiden:

Afbeelding

En dan kan hij dus echt geen kant meer uit. Als hij in de remmen gaat zorgt de prikkeling van het touw achter zijn achterbenen dat hij vooruit gaat. Willen ze te ver voor je uit houdt het gedeelte van het touw om de hals hem tegen.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cjuan, Isa_Sofie, M1994, pol013 en 149 bezoekers