Hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:00

Ik vraag me eigenlijk af hoe sommige mensen aan hun paard zijn gekomen. Via internet (marktplaats?) of via een fokker of...???

Mijn oude paardje stond bij een vriendin op dezelfde pensionstal. Hij werd erg verwaarloost Bloos! en we kwamen erachter dat hij tekoop stond. We zijn gaan bellen met de eigenaar. Zo is het eigenlijk bij ons, in het kort, gegaan.

Hoe ging het bij jullie? Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:04

~*~*~*~Mijn pony~*~*~*~
De eigenaar van de manege waar ik stond had een telefoonnummer van een handelaar! Dus mijn moeder die handelaar opgebeld en die had een telefoonnummer van een particulier, toen was dat dus barney. Ik ben er op donderdag, vrijdag en zaterdag wezen kijken en toen was barney van mij Lovers

~*~*~*~Mijn paard~*~*~*~
Nou ja het is eigenlijk nog niet mijn paard Clown ze komt zondag en maandag moet ze nog gekeurd worden maar die heb ik van marktplaats af.... het was alleen een advertentie van 3 regels en geen foto of iets maar het is echt het perfecte paard Lovers

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:05

Evita via een kleine hobbyhandelaar die we persoonlijk kennen. We waren op zoek naar een paard, en hij vertelde ons dat hij een mooie wist staan alleen wouden die mensen hem niet aan een handelaar verkopen. Dus maar eens gaan kijken, en een paar uur later vastgesteld dat we haar gingen kopen, nu meer dan vijf jaar later nog altijd geen spijt van Haha! .

En bij Prima hadden we eerst overal gezocht achter een paard, wat op internet rondgeneusd, in de kranten en tijdschriften... en dan kom je natuurlijk uit op het paard van je goede kennis die een straat verder woont Haha!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:05

Wij zijn via de fokker van mijn IJslander aan onze paarden gekomen. We waren op zoek naar een zadelmakke, rustige, lieve en op middel-leeftijd (10 +) IJslander. Via zijn werk (reisorganisator naar IJsland, het is nogal een lang, toevallig en gecompliceerd verhaal Tong uitsteken) vond m'n vader Röskur, precies wat we zochten (hij ontmoette de fokker en die zei dat de tweede eigenaar hem te koop had). We moesten alleen wel Domi, de paso peruano, er ook bij nemen omdat ze zulke grote maatjes waren. Haha! Dus m'n vader met Cora (mijn schooljaar was net begonnen! Net die week!! Boos! in 2003) naar Ierland rijden en toen heeft ie ze opgehaald. Lachen Ze staan nu bij ons achter 't huis, alweer best een tijdje.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:11

Haha wij waren eigenlijk niet eens opzoek, het ging perongelijk Nagelbijten / Gniffelen

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:13

ik heb sheronit van een handelaar.. ik vroeg of mijn instructrice nog een leuke pony wist.. en had een aantal dagen.. gehoord dat die handelaar een leuke pony had, nou wij ernaar toe.. rijden... en kopen!!:D

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:17

ik zag astrix op marktplaats staan en eerst had ik er niet zoveel bij maar het was vlakbij dus ben gaan kijken en was erg lief maar moest echt je vertrouwen nog wnnen dus wist dat er een hoop tijd in ging zitten en hij moest ook van western naar engels omgeschoolt worden maar is gelukt.


heb hem van een western ranch gekocht waar hij in de verkoop zat .
Hij was van hun hoefsmid Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:31

Ik zag haar toevallig bij de importeur, waar we regelmatig naar toe gingen, en was op slag verliefd Lovers kon 3 dagen niet slapen, omdat ik dacht dat ze verkocht zou zijn Scheve mond .
Wilde eigenlijk pas een paard kopen als we een eigen huis hadden en dan eigenlijk een ijslander Bloos! . Maar toen ik alweer niet kon slapen en niet ophield om over haar te praten zei mijn vriend--> doe t nou maar gewoon je hebt het geld en kan haar goed en goedkoop stallen en anders heb je er later spijt van --> dus zo is het gekomen Haha!
Het verhaal is eigenlijk nog wat uitgebreider maar heb t maar even kort verteld, want anders was t zo'n verhaal Ziek

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:42

Wat grappig, ik wou 'vroeger' toen ik voor het eerst hoorde dat ik een eigen paard kreeg altijd een tinker, en dat is uiteindelijk een ijslander geworden, haha!! Dus andersom, haha. Knipoog

Oh ja, ik had nog een vraagje... Ze lopen daar in de sneeuw, maar bij mijn paardjes ging de sneeuw in 'klompen' als het ware onder de hoeven zitten en als er sneeuw ligt kan ik dus niet goed rijden. Boos! Vooral bij Röskur, want die heeft ijzers... Hadden jullie paarden daar geen last van?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:48

Wij stonden op stal bij een handelaar met onze pony toen we besloten dat we een iets meer wedstrijd paard wilde.
We hebben die handelaar toen opdracht gegeven om een paard voor ons te zoeken.

Eerst had hij een leuk schimmeltje op het oog, maar toen hij voor de tweede keer kwam kijken liep het dier kreupel. Dus wilde hij al niet eens verder kijken.

Toen kwam hij met een 3-jarige Belisar thuis, maar die werd gelijk vanuit de trailer weer doorverkocht.
En toen kwam hij met Magic thuis (ook een 3-jarige Belisar). Ondertussen waren er alweer kopers geweest die interesse toonde, maar ze vonden het wel l*llig als het paard weer verkocht zou worden voordat wij het konden zien en beslissen. Dus hebben ze Magic even voor ons 'vast' gehouden.

Ze kwam recht bij de opfok vandaag, uit het weiland heeft die handelaar die voor ons opzoek was haar aangewezen en opdracht gegeven om haar zadelmak te maken.
Ze was zo'n 10 dagen onder het zadel toen ze onze kant op kwam.

Het was liefde op het eerste gezicht en dit is ondertussen 7 jaar geleden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:02