Een klein verslagje vanuit Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Een klein verslagje vanuit Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:20

Maaike vanuit Engeland!!
Het was afwachten of ik inderdaad mocht rijden en jahoor! Ik heb gister en vandaag al een buitenrit gemaakt. Hartstikke leuk, het is hier zo mooi! Echt genieten. Het weer werkt niet altijd mee. Gister wel, toen hadden we ontzettend mooi weer maar vandaag regent het juist weer. Beetje jammer maar dat schijnt Engels te zijn Haha! Het zal wel, maakt niet zo veel uit. Ik heb toch wel lol.
Heb op een schattige pony gereden en vandaag op een onwijs groot paard. 1.80 denk ik Maar hij was ontzettend lief en de pony is ook schattig. Die gaan natuurlijk allemaal nog op de foto!
Er is een grote kudde met merries en veulens, er moeten nog 2 veulens geboren worden dus ik heb goede hoop dat ik er in ieder geval 1 geboren zie worden. We zullen zien.
Dan staan er nog 4 jaarling hengsten en 2 oudere hengsten. 1 van 3 en de ander is volgens mij 4.
Valt me op dat de dieren allemaal ontzettend vriendelijk zijn. Engelsen gaan ontzettend nuchter met de paarden om, heel leuk om te zien. Lekker gemakkelijk , niet moeilijk doen en hupsakee. Ze gooien een hek open en de paarden lopen naar de stallen. De stallen zijn ontzettend ruim en licht, super!! in 2 stallen zijn camera's geinstalleerd voor als merries moeten veulenen. En ze hebben halsters met een birth alarm, geen singels. Dat is ook best typisch om te zien maar het schijnt erg goed te werken. We zullen het merken Haha!

Verder zijn er vorige week nog 5 paarden uit Nederland gekomen, jonge dieren die waarschijnlijk nog niets kennen. Ze weten niet precies wat er al mee gedaan is. Ik mag helpen met het zadelmak maken dus dat is wel erg leuk.
Ik word bij alles betrokken dus ik zie heel erg veel. Hartstikke leuk. De DA is hier zo ongeveer iedere morgen om merries te scannen. Dit bedrijf is een van de weinige die bezig is met KI in Engeland. Ze hebben veel contacten met VDL (waar ook de 5 paarden vandaan komen) en met Nijhof. Gister en vandaag zijn er merries geinsemineerd. Had ik nog nooit gezien dus dat was erg interessant.

Nu zit ik het kantoor bezet te houden Haha! erg handig Dus ik ga weer stoppen en hoop binnenkort weer even te kunnen internetten. Email checken en bokken Knipoog Komt helemaal goed.
Nou groetjes dus vanuit engeland en als jullie willen weten waar ik precies zit moet je even op de website kijken: www.solland.co.uk

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:51

wauw maaike dat klinkt als een geweldige superstage! hardstikke gaaf joh!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:08

Hé Maaike, dat klinkt allemaal hartstikke goed hè? En wat kook je nu zoal voor jezelf? En ben je al in een pub geweest of komt dat nog..? }>

Ben erg benieuwd naar de foto's!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:02

Hee wat gaaf zeg! Ik ben op het moment ook in Engeland aan het stage lopen! Ik zit hier nu 4 weken en ga donderdag alweer naar huis. Maar dat lijkt me wel een heel gaaf bedrijf waar jij loopt zegt! Had ik ook wel stage willen lopen. Ik zit op BCA, een Engels college en daar werken we ook met paarden. Is wel leuk, maar heb niets nieuws geleerd enzo.

Hoe lang moet je daar stage lopen?

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:38

Jij zit daar niet slecht zo te lezen!! Geniet maar van je tijd daar en nog veel plezier.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:41

Heeeee maaike wat leuk zeg. Tof dat je af en toe even achter de pc kan zitten.

Ik verwacht wel dat mijn memory stick vol terug komt he?.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 17:07

Ja ik ben er ook erg blij mee. De mensen zijn zo aardig en vriendelijk!! Ik heb vandaag al weer een buitenritje gemaakt, gaat lekker dus.
Ik zit hier nog tot 19 juli Lachen
Ben nog niet naar de pub geweest, dat gebeurt morgen Haha! Gaat een meisje weg van hier dus die moet afscheid nemen. En wat doe je dan??? Juist ja naar de pub Haha! Zal wel typisch engels zijn denk ik.
Ik heb vandaag veeeeeeeeel foto's gemaakt, ruim 100. En dan ook nog met een toestel van hier want er moesten veulenfoto's komen voor op de website. Mocht ik doen en ze waren er best tevreden over dus waarschijnlijk komen er door mij gemaakte foto's op de website te staan!! Echt wel leuk.
Ik kook vooral makkelijke dingen voor mezelf Haha! Pasta, rijst dat soort dingen. Wel gezond dus. En ik eet ook toast, bevalt best!!
Erg fijn dat ik af en toe even op de computer kan. Gister was het verschrikkelijk weer, veeeel regen en harde wind. Vandaag schijnt de zon juist dus het is echt heel vreemd weer hier in Engeland. Flauw hoor ik had juist alleen maar zon besteld... Maar daar kom ik wel overheen.
Volgens mij is er dit weekend een wedstrijd waar ook mensen van stal aan meedoen. Lijkt me erg leuk om eens te zien, een wedstrijd in Engeland.

Wat me hier wel opvalt is dat de paarden erg duur zijn Haha! staat hier zo al even een merrie die 20000 pond moet opbrengen. Ik vind het nogal wat. Tuurlijk heeft die merrie wel kwaliteiten dat kan ook niet anders. Maar ik vind het erg veel geld. Een jaarling kost ook al zo 8000 pond...

Nou dit was het weer even voor nu!
Cheers!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:08

Het klinkt allemaal heel goed.
fijn dat je het naar je zin hebt!
Veel plezier nog OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:52

Brrrrrrrrr wat een bedragen... Wow! ze hebben de KWPN hoog op dus!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:10

Hey wat gaaf, Maaike! Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Veel plezier nog

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:51

Het klinkt echt super gaaf! Ik hoop dat je daar nog een super leuke en leerzame tijd gaat krijgen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:18

Oei gister voetbal gekeken in Engeland met allemaal Engelsen Haha! Ze waren niet erg blij dat ze verloren hebben, ik des te blijer *LOL* *LOL* Wel hopen dat NL gaat winnen morgen want anders lachen ze mij weer uit en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Ik maak zo ongeveer elke dag een buitenrit, of twee Haha! Ik rij meestal op een van de pony's van de dochter vd eigenaars. Erg leuke beestjes, rond de 1.50 zijn ze denk ik. Cute!

Het is hier vooral druk mbt dekken. Staat hier 1 goedgekeurde hengst en veel fokmerries. Veel KI dus ook. Op dit moment is de DA er weer om te scannen en evt te insemineren. drukdrukdrukdrukdruk Maar erg leuk en gezellig