wat moet je met zon paard aan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

wat moet je met zon paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:59

ik wil dus mijn paard verkopen.
maar ik ga hem zeker niet particulier verkopen veelste bang dat ze hem weer terug willen brengen.
nu blijft er nog 1 optie over handelaar nu willen zij hem ook niet hebben,omdat er gewoon niet op te rijden valt.
ze stijgert ze staakt ze kleeft aan andere paarden echt super irri dit paard heeft echt n kronkel in de kop.
maar ik wil en moet er wel vanaf.
welke handelaar wil nou zon geflipt paard lijkt me toch dat geen een iemand dat wil hebben.
ik vind mijn paard echt levens gevaarlijk.
een vriend van mij heeft tegen mij gezegt met dit paard verongeluk je.
en hij heeft ook wat heftige paarden onder ze kont gehad maar op deze durft ie echt niet.
ik heb er eens goed over nagedacht maar ik ga dr iniedergeval mee verongelukken.
ik durf er niet meer op en dat doe ik dus ook niet meer.
maar wat moet je hier mee aan,aan wie moet je zon paard verkopen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:01

Slager, want ik denk dat er geen andere mensen zijn die vrijwillig zo'n paard kopen.

Heb je er al over gedacht om je paard te laten corrigeren?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:05

corrigeren zou kunnen maar ik steek daar geen energie meer in.
klinkt heel hard maar ik wil gewoon geen gezeik, ik wil gewoon leuk me rondjer kunnenrijden en het paard mag best n keertje gek doen maar niet in het extreme wat zei doet.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:05

Heb je er al eens mensen met echt paarden vestand naar laten kijken? En dan bedoel ik niet mensen die met de zweep in de hand staan. Maar juist de mensen die als een paard gek doet vrolijk doen alsof er niets aan de hand is...

Misschien is eens naar Emiel Voest gaan ook iets. Of er is een lichamelijke reden. Paarden doen niet zomaar iets

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:12

janne schreef:
corrigeren zou kunnen maar ik steek daar geen energie meer in.
klinkt heel hard maar ik wil gewoon geen gezeik, ik wil gewoon leuk me rondjer kunnenrijden en het paard mag best n keertje gek doen maar niet in het extreme wat zei doet.


Tja, als je er geen zin in heb, dan had je er niet aan moeten beginnen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:14

idd dat denk ik oook, in je profiel staat dat je der nog niet zo lang hebt. mssn probeert ze je uit?? heb je wel les?? en als dat allemaal zo is, is idd iemand met verstand van dit soort paarden er na laten kijken een goed idee.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:17

ja
ik heb hans van der meijden de osteopaath er na laten kijken,gert jan van de vallei mijn dierenarts en een goede kennis die jaren lang bij een hengstenhouder heeft gewerkt er na laten kijken.
maar het probleem is echt niet lichaamlijk maar echt geestelijk.
mischien dat een zeer goede ruiter het er uit kan rijden.maar ik begin er zeker niet aan.
wil nu leuk met n jong paard opnieuw gaan beginnen en het verleden van dit paard achter me houden.
en mensen met n zweep dat moet je bij dit paard al helemaal niet doen.
het rare ook met dit paard is dat ze in de omgang echt super super lief is maar zodra je dr een zadel op legt en je gaat rijden slaat het 180 graden om

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:18

Kan je hem niet een poosje door iemand anders laten rijden en dan alsnog naar de handelaar brengen? Of particulier verkopen?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:22

een vriendin van mij heeft m 2 maanden gereden omdat ik met n blesure zat.
zij rijd zelf Z2 maar bij haar flikte die het ook staken stijgeren omdraaien.
dan gaf ze m wel n tik met de zweep maar dan bleef die net zo lang doorbokken tot ze dr aflag.
ik heb lesgenomen maar opmdat het gewoon geen een meter uitmaakt of ik les had of zelf reed ze bleef het doen.
dit is echt het type probleempaard.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:28

he mijn paard was ook zo Haha! als ik alleen al wilde aandraven stond ie al op zn achterbenen Scheve mond buitenrijden ging niet, na 10 meter draaide hij zich alweer om naar stal, met andere paarden mee ging prima, alleen crosste hij weleens van het pard af en dan dwars tussen de bomen door
wedstrijd....staken steigeren ring uit rennen en terug naar de trailer toe
binnenwedstrijden, staken steigeren en bij de ingang blijven staan, ben er zelfs mee achterover geklapt tijdens zn gestaak


nu 4,5 jaar en veel bloed zweet&tranen later zijn we Z1 terwijl hij door meerdere mensen als rotbok, levensgevaarlijk en ziek in zn hoofd is bestempeld Clown
dus niet ieder 'probleempaard' hoeft naar de slager hoor Knipoog maar ik zou hem idd niet aan de eerste de beste verkopen, maar aleen aan een ervaren iemand anders gebeuren er ongelukken. Toen ik mijn paard kocht was hij wel wat dominant, maar liep wel super op wedstrijden, won alles in de B en L en mocht naar het M maar toen ging zn ruiter naar Australie en werd hij verkocht. als hij bij aankoop al zo gestoord was, had ik hem nooit gekocht, en al helemaal niet voor het bedrag wat ik er nu voor heb betaald!

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:37

dit paard is ook super dominant
kijk liep hij nog super wat hij ook niet doet dan had ik m mischien nog gehouden.
maar ik wist toen ik m kocht wel dat dit n moeilijk paard was,maar niet dat ze zo moeilijk was.
mijn vorige paard had ook soms van die gestoorde dingen als ik daar mee naar buitenging was alles eng durfte die er niet lang die bokte ook wel eens stijgerde alleen uit pure blijdschap.
en in de bak was ie ook niet 1 van de makkelijkste maar ben er m2 mee geworden.
dat was gewoon leuk nen niet eng en hij liep ook super.
maar bij dit paard is het gewoon eng hij weet niet waarneer hij moet ophouden kent geen rem stijgert echt kaarsrecht.
ik wil er nog liever vandaag dan morgen er vanaf zijn
maar nu nog 1 probleem wie kent er een handelaar die zon paard wil ik niet.
bij mij op stal roepen ze henk donkelaar maar is dat ook zo houd hij van geflipte paarden?

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:40

Ik las in je profiel dat het een merrie is van Le Mexico. Das best een gewilde afstamming, dus misschien dat ze als fokmerrie nog wat waard is.
Het kan zijn dat dit gedrag niet aangeboren is, dus ook niet erfelijk en anders kan een rustige hengst misschien ook nog wat doen.

Verder heeft een kennis haar paard aan een paardenmelkerij verkocht. Omdat ze in de omgang braaf is, is dat misschien ook nog een optie.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:42

ja dat zou kunnen .
en ik verwacht zeker niet dat ze nog 2000 euro oplevert.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:49

En tóch blijf ik van mening dat je snel opgeeft, jammer...

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:56

ik heb het bijna 1 jaar geprobeert en als je binnen 1 jaar nog steeds geen steek verder bent dan is het gewoon niet meer leuk meer.
je moet op een ongenblik toch echt wel resulaat zien.
bij dit paard is het me niet eens gelukt om dr normaal aan de teugel te rijden.
ze is voordat ik haar kocht altijd met n slof gereden.
maar ik vond het n enorme uitdaging maar het is nu n bodemlozeput geworden.
mijn instructrice is het roerloos met me eens.
als je elke les weer op het zelfde probleem aan loopt (het stijgeren omdraaien staken verhaal) dan is les geven ook niet leuk meer lijkt mij.
je kan het jammer vinden maar voor mij is het de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:03

En toch vind ik dat je juist met zo'n paard naar Emiel Voest moet gaan hij heeft zelfs sessie's voor extreem moeilijke paarden.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:10

Citaat:
maar zodra je dr een zadel op legt en je gaat rijden slaat het 180 graden om

Al eens je zadel laten nakijken?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:10

Ik vind het niet jammer, ik vind alleen dat je heel vaak tegenkomt dat mensen hun paard snel wegdoen. En ik weet echt waar je over spreekt, ik heb een probleem-pony, al 4 jaar. Maar juist daarom wil ik doorzetten en kijken wat ik met hem kan bereiken. Opgeven kan altijd nog... Knipoog
En natuurlijk ben ik hem ook weleens zat (en staat ie weer eens te koop Haha!)...

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:13

Ik kan me best voorstellen dat iemand die blijkbaar niet gelukkig is met haar paard geen hopen geld en moeite in iets wil steken wat nog heel lang gaat duren. Er is altijd wel iemand die zo'n paard wil hebben, dus een ramp is het ook niet. Ze heeft het toch een jaar geprobeerd? En er nog anderen bijgehaald.

Mijn paard is ook niet makkelijk (lang niet zo erg als deze, maar toch) en ik ga er mee door, maar ik kan haar ook begrijpen.
En als je er niet voor de volle 100% aan begint werkt zelfs NH ook niet.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:20

ik heb er voor mijn idee alles aangedaan.
ik heb les genomen osteopaat laten komen n dierenarts zelfs een tandarts maar het help geen zak.
op een gegeven moment houd het n keertje op.
en ik heb helaas geen geldboompje in de tuin staan.
en me zadel is een daaleman wat gewoon super goed ligt dus daar ligt het ook niet aan

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:22

janne schreef:
ik heb er voor mijn idee alles aangedaan.
ik heb les genomen osteopaat laten komen n dierenarts zelfs een tandarts maar het help geen zak.
op een gegeven moment houd het n keertje op.
en ik heb helaas geen geldboompje in de tuin staan.
en me zadel is een daaleman wat gewoon super goed ligt dus daar ligt het ook niet aan

Heb je er iemand naar laten kijken die er ECHT verstand van heeft dan?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:25

ja tuurlijk.
ik heb mijn zadel gekocht bij fugers een goede ruitersport zaak.
die man is langsgeweest heeft het zadel gepast zonder dekje lag super,heb m zelfs n maand op proef gehad dus het zadel ligt gewoon goed.
hoeft ook niet opgevult te worden ofzo.
en daaleman ligt op de meeste paarden gewoon goed.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:42

janne schreef:
ja tuurlijk.
ik heb mijn zadel gekocht bij fugers een goede ruitersport zaak.
die man is langsgeweest heeft het zadel gepast zonder dekje lag super,heb m zelfs n maand op proef gehad dus het zadel ligt gewoon goed.
hoeft ook niet opgevult te worden ofzo.
en daaleman ligt op de meeste paarden gewoon goed.

een zadel kan naar verloop van tijd ander liggen
door spier opbouw groeien enz
mischien nog is laten nakijken?

ik geloof dat er nog iemand op bokt was die een onhandelbaar paard had,die ik geloof ik helemaal op nieuw begonnen met inrijden en dat heeft uiteindleijk wel gewerkt dacht ik .

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:47

Ik zou als ie echt zo gek is niet het handelscircuit ingooien dalijk verongelukt er daar weer iemand mee!maar zoals gezegt misschien als fokmerrie of ermee naar emiel voest ofzo die is echt knap met dat soort paarden..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:24

janne schreef:
ik heb het bijna 1 jaar geprobeert en als je binnen 1 jaar nog steeds geen steek verder bent dan is het gewoon niet meer leuk meer.
je moet op een ongenblik toch echt wel resulaat zien.
bij dit paard is het me niet eens gelukt om dr normaal aan de teugel te rijden.
ze is voordat ik haar kocht altijd met n slof gereden.
maar ik vond het n enorme uitdaging maar het is nu n bodemlozeput geworden.
mijn instructrice is het roerloos met me eens.
als je elke les weer op het zelfde probleem aan loopt (het stijgeren omdraaien staken verhaal) dan is les geven ook niet leuk meer lijkt mij.
je kan het jammer vinden maar voor mij is het de beste oplossing.


Tja, als dat je doel is als je een paard koopt Scheve mond
Lijkt me trouwens velen keren belangrijker dat hij met vier benen op de grond blijft, dan dat ie in dat krulletje loopt..... Maar ja, wie ben ik Verward