Hahah dan sta je met de bek vol tanden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Hahah dan sta je met de bek vol tanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:41

Haha! Juist zo dus! Knipoog

Vanochtend had ik les van mijn instructrice. Ik dacht dat ik weer zitles kreeg, aangezien mijn houding de laatste weken echt flink achteruit is gegaan. Kennelijk was 1 zitles laatst toch wel voldoende geweest.

Ik had dus de longeerlijn etc erbij. Zegt ze van nee het word vandaag wel weer echt les, want ik heb je zien rijden gisteren en wil echt aan de slag met je paard. Ze stelde voor om er zelf eens op te stappen. Om een beetje door te krijgen waar ik moeite mee heb, en waarom. En hoe je het gaat oplossen!

Toen ik haar erop zag zitten moest ik direct al lachen. Heh waarom weet zij altijd wel raad en ik niet! Haha!

M'n paard was duidelijk met overgangen erg tegendraads. Reageerde makkelijk op been, maar niet op ophoudingen van je hand. Dus halthouden wou ze haast niet, en stond ze een keer dan draaide ze haar hele achterhand naar links. Na een paar rechte lijnen te hebben gereden en overgangen te hebben gemaakt was ze rechter. Ook is ze op de rechterhand wat met haar achterhand naar binnen. Door haar op een volte te zetten en af en toe 2 pasjes te laten wijken met de achterhand word ze vanzelf rechter, zo ook op de lange lijnen. Wel grappig, marita gaf heel veel been telkens, tenminste in een vast ritme. En me paardje d8 echt van ohw je wil draven ok... neeeeee hoooo. Zag me instructrice lachen Haha!

Verder gallop etc was erg mooi. Me paard strekte ook weer eens fatsoenlijk, gisteren schoot ze me telkens in gallop. Verzamelde gallop dat wel. Maar dat is nog een beetje vroeg paardje!

Toen mocht ik erop, en ik moet vooral bij de overgangen uitademen en diep zitten. Veel richtlijnen nemen, overgangen oefenen enzo. Was echt super!

Moet snel weer wat regelmatiger lessen nemen, want er zit dan echt duidelijk verbetering in.

Een stalgenootje van me had ook zo'n mooie reactie. Altijd als je haar op je paard ziet rijden krijg je altijd zo'n minderwaardigheidscomplex whaha! Mooie opmerking, maar dat is totaal niet zo Haha! Ben hartstikke blij dat zij mij er mee kan helpen! Haha!

Nou dit wou ik even kwijt! Lachen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:51

Leuk dat je instructrice eens op je paard is gegaan! Dan kan ze het veel beter voelen waar het zit..
Je houding is toch niet slecht? De foto's die je laatst neer had gezet zagen er goed uit! Super dat er steeds vooruit gang in zit!

Veel plezier verder!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:59

Nou er zijn wel wat puntjes hoor fabienne! Lachen
Doordat mijn paard mij rechtsom op links zet kantel ik mijn heup verkeerd, waardoor ik scheef zit. Schouders moeten meer naar achteren. Onderbenen meer op de plek houden en tenen naar binnen.

Het gekke was ik zat zo rechtop met de prive les! Erg vaag! Scheve mond

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:37

Fijn hoor dat je zo vooruit gaat.
En nu weet je instructrice ook wat je problemen zijn en waar ze je aan kan laten werken.
Succes OK dan!