Mijn paard is er!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Mijn paard is er!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 23:13

Vandaag is eindelijk, na lang wachten Snowdon hier gebracht!!! Na enige vertragingen en kleine probleempjes was t eindelijk zo ver, 11.00 uur 's ochtends kwamen ze het terrein op rijden.
Ik hoorde al gebonk en gehinnik en even later ging het voorste luikje open en ja hoor daar kwam t hoofdje van snowie naar voren!!! Bij het uitladen ging ie wel ff steigeren en bij het naar achteren lopen stapte ie er naast en schoot gelijk weer naar voren. Schot opzij en snowie omgedraaid en dus er vooruit uit gelopen.
Hij had een deken om en toen ik hem eindelijk in handen had, ging die vrouw de deken er af halen, ze vroeg: "eeh Leon je hebt toch wel je zonnebril opgedaan eeh?" Ik denken.. waarom nou?... Toen haalde ze de deken eraf en wat was ie wit!!!!! ze hadden hem gewassen met zilvershampoo en ow wat was ie mooi Tong uitsteken Lovers
Ff gewandeld en op stal gezet (jammer genoeg ffies een noodstal, maar ja)
Hij zoop heel de teil leeg en had geen oog voor een worteltje!!! daarna toch wel, maar greep de hele tijd mis haha. Nou heel de dag daar geweest en ook even losgelaten in de bak, hij vond de spiegel uiterst interessant!!!! En wat kan ie lekker bokken en rondracen joh *LOL* *LOL*

Ik heb vandaag zoveel reacties en complimentjes gehad dat mijn oren ff tuiten!!!! de meeste reacties waren dit:

- OW WAT IS IE WIT!!!!!!!
- ah wat schattig, die oortjes (een zwart oor en een wit oor op een wit hoofd)
- eeh wat leuk die twee maanoogjes!!!
- WOW WAT EEN MOOIE STAART!!!!!!!!!
- Eeh wat leuk een bonte Fries Party!! *LOL* Pling

Hij heeft ook van die schattige manen, nog niet zo heel lang, maar ze draaien zo dat het dreadlocks vormen!!!

Wat wel ff schrikken was, was dat ie allemaal zat te schuren en te krabben aan zn benen bij zn sokken, maar we hebben geen mok geconstateerd, ook lag hij vanavond languit op de grond, volgens de smid en mn instructrice (is koppel dat daar ook paarden heeft) en hij kwam niet meer overeind, totdat de smid de stal in liep en hem eens aantikte (het was tenslotte ook een hele vermoeiende dag vandaag!!!)

Wat ook wel heel leuk was, was dat ik allemaal complimentjes kreeg van een andere tinkereigenaar die zich in de keuringseisen verdiept heeft en twee prachtige tinkers heeft. Hij vond de mijne heel mooi lopen en mooie sokken hebben en een prachtige bouw *LOL* Pling Party!!

Het was dus een fantastische dag en morgen laat ik hem lekker weer los in de bak!!! kan ie weer racen en bokken!!!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 23:41

gefeliciteerd met je nieuwe aan winst nu nog foto.
ben wel benieuwd naar snowie's oren en de rest natuurlijk.
veel plezier met snowie.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:02

Ow wat leuk joh!!!
Heel veel plezier met m, enne, snel fot's maken hoor!! Knipoog

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 01:27

Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Even een advies over dat jeuken aan zijn benen: Bij ons kwam ook een tinker die dat deed en die bleek last van luis te hebben. Kleine beestjes die je kan zien kruipen. Hij stond al een paar weken bij ons en toen kwamen we er pas achter. We hebben toen alle paarden met sebacil moeten wassen, wel een aantal keer. Alleen die ene had er last van, maar we hebben toch de hele stal, de borstels, halsters, touwen, zadeldekjes enzovoorts in de sebacil of wasmachine gedaan. Deze tinker was er snel af en het is niet meer teruggekomen, maar ik zou toch nog eens bij goed licht heel goed kijken in zijn sollen en in de manenkam. Die van ons stond te stampen met haar benen, af en toe, maar het was het beste zichtbaar in haar maantop en het begin van haar manenkam. Als je niets ziet bewegen ( zijn grijs trouwens), kan je de veearts nog een onderzoek laten doen naar mijt, die zie je met het blote oog niet. Verder zal ze best onder de indruk zijn geweest van deze dag, dus waarschijnlijk ging ze daarom liggen.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 11:07

GEFELICITEERD!!!!!

heel veel plezier met je tinkertje en wel snel foto's he!!!!

Renée + Kado

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 11:09

gefeliciteerd!!!!
nog veel plezier met hem....

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:07

Heel veel plezier met je tinker, aan de foto's te zien heeft hij aardig wat wit; dat wordt flink poetsen elke dag Haha!
Die jeukende benen komen vaker voor bij tinkers, het schijnt heel vaak mijt te zijn. Zoals iemand hier al zei: het is verstandig om de veearts er naar te laten kijken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:25

waar heb je foto's gezien dan? Ik zat al druk te zoeken maar zie ze nergens!!

Groetjes Esmeralda

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:37

heb veel plezier met je paard en maak er t aller beste van Pling groetjes mij

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:40

Hey Snowdon! Leuk hoor, dat je paardje er nu is. Heel veel plezier met hem hoor, enneuh poetze! Knipoog Hoop voor je dat het goed klikt. Staan er al wel ergens foto's dan??? Ikke kan ze niet vinden.... Verdrietig Knipoog
Komt wel. Of ik moet beter zoeken Haha! , zou ook wel iets voor mij zijn...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:07

heeeeey hij is er dan eindelijk maare neem je 'm volgend jaar mee naar P&K kan ik naast jou nu ook eindelijk ej paard zien!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:11

Gaaf zeg dat-ie er nu is!
En ook ik wil zo gauw mogelijk foto's, en ga helemaal mee met Kim:
Snowdon moet naar Paard & Koets!
Eigenlijk moet heel Bokt naar P&K maar dat is wat anders... Haha!
Maar eerst eens foto's kwijl...

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:08

Leuk dat eindelijk je tinkertje er is, heel veel plezier ermee! Knipoog

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 23:29

heel veel plezier met je tinkertje!!!!!!!
enne ik wacht op de foto's hoor!!!!
groetjes maike

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 13:23

hallo allemaal, bedankt voor die leuke reacties!!!!!! er staan ergens (heelver weg...) foto's van snowdon op bokt, maar die zijn bij de handelaar en dit weekend ga ik foto's maken van hier, dus nog ff geduld!!!

Dinsdag komt de veearts (er moeten 10 paarden ingeent worden en de mijne word gekeurd voor verzekering) dus dan zal ik t gelijk vragen en ik zla vanavond zelf ook ff goed kijken. Er was ook iemand met ene tinker en die deed dat stampen ook heel erg in t begin, maar dan om een snoepje te vragen en snowie houdt idd ook op met stampen als ie een snoepie krijgt (wat ik gewoon een keer geprobeerd heb). Maar gisteren had ik hem weer losgegooid en toen ging ie ook schuren met zn kont en zijkant. Ik heb al wat olietjes etc gehaald, mssn werkt t en dinsdag als de dierenarts er is vraag ik zoveel mogelijk!!!!

Weet iemand misschien ook iets om dit op te lossen: Als snowie eten krijgt is dat nu nog in een emmer die ik op de grond zet, maar als t op is of bijna op, gaat ie ertegenaan schoppen....

Groetjes Leon en snowie

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

leon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 12:16

Heeeeeeeeel erg gefeliciteerd met Sno Koe w,en wat heb je leuke reacties gehad,zowel van stal als van bokt *LOL* ,ik heb nu al zin in de zomer,kunnen we een keer met zn 3 en rijden,misschien kunnen we wel een bokt tinkerrit organiseren????????????
Nou ik hoor het wel,alle reacties zijn welkom natuurlijk over de tinkerrit,doe ff via pb,kunnen we kijken waar en zo???? Lachen *LOL*

Nou Leon is helemaal in Love,die zal je nu wel minder vaak op bokt zien whaha,die slaapt het liefst bij Snow in de stal(ik ook wel bij Collin,maar dan word ik plat gekroeld,big kizzzz Karin en Collin!!! Lovers

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 14:26

heey wat gaaf!
laat je snel foto's zien? hoe oud is ie? en vertel een wat meer over um!
iig veel plezier!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 14:58

Heej,
Tof dat je tinkertje er is !!!
Heel veel plezier samen !!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 19:28

marfiek: Snowie is bijna 4 jaar, t is een ruintje en foto's komen binnenkort!!! we hebben sinds vandaag een digi, dus morgen ff filmen!!!!

Iedereen: T is echt zo'n nieuwsgierig beestje!!! Hij komt al naar de deur toe als hij ziet of hoort dat ik er aan kom, bij anderen blijft ie gewoon staan eten of wat dan ook. Gisteren heb ik ook met de leadrope gewerkt (van emiel voest) en dat was leuk en ging ook vrij goed voor een eerste keer!

Dinsdag komt de veearts om hem te keuren, dan kan ie gelijk alles eens checken.

Collin: Ik heb ook zeker zin in van de zomer en een bokttinkerrit is wel een leuk idee. Lijkt me wel gaaf heel veel tinkertjes bij elkaar!

groetjes leon en snowie

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:43

Whahaha Collin was vandaag weer lekker eigenwijs met rijden,eerst wilde hij niet lopen en nu is hij niet meer te stoppem whahahahhaaha.

Maar hij leert het wel............hoop ik Haha!


greetzz karin