Ik ging ook is een eventing sprong nemen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Ik ging ook is een eventing sprong nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 11:50

Ik was gisteren gallop training gaan doen op het militair domein hier. Dat is een heel groot gebied met van dat duinzand en bossen. Nu was hier vroeger elk jaar een militairy (de baas van mijn verzorgpaarden organiseerde dat). En die hindernissen staan der nog. Nu kwam ik er toevallig tegen omdat ik een andere weg volgde als normaal. Ik dacht dus dat wil ik ook wel eens proberen. Het was zo'n plateau waar je op moest springen. Ik heel dapper er naar toe gereden en mijn paard sprong er ook heel dapper op maar haalde het met zijn achterbenen niet. Dus sukkelde we terug naar beneden. Gelukkig had ik hem nog altijd met de teugels vast. Hij sleurde me nog een paar meter mee en stond daarna stil. Gelukkig heb ik alleen mijn hand een beetje bezeerd.
Ik denk toch wel twee keer na voordat ik dat nog eens probeer.
Maar toch wil ik het nog eens proberen, maar dan neem ik iemand mee en doe ik een veiligheidsvest aan.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:51

haha wat een beleving.
naja over leer je van!!
jammer dat het niet is opgenomen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:01

Wel voorzichtig zijn hoor Lientje het ziet er makkelijk uit maar is het niet hoor. Gelukkig dat je je niet teveel bezeerd hebt en dat je paard niets heeft.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 14:24

orban schreef:
Wel voorzichtig zijn hoor Lientje het ziet er makkelijk uit maar is het niet hoor. Gelukkig dat je je niet teveel bezeerd hebt en dat je paard niets heeft.



Ja achteraf gezien helemaal niet slim van mij. Ik ga het dan waarschijnlijk ook niet meer proberen. En inderdaad gelukkig had mijn paard niks. Ik had het mijn eigen nooit vergeven.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:38

Opsprongen kun je dan ook beter niet vanuit een te hoog tempo nemen. Als je ze niet kent is het beter om ze vanuit de draf te doen. Volgende keer gewoon begeleiding meenemen.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:44

Gelukkig is het goed afgelopen. En ik zou idd als je het nog een keer gaat proberen, begeleiding meenemen.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 14:56

Scum schreef:
Opsprongen kun je dan ook beter niet vanuit een te hoog tempo nemen. Als je ze niet kent is het beter om ze vanuit de draf te doen. Volgende keer gewoon begeleiding meenemen.


Ik ben er in draf naartoe gereden hoor!
En inderdaad volgende keer kan ik beter begeleiding meenemen.

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:49

oei, arm lientje toch!! gelukkig is alles goed afgelopen en heb je je niet bezeerd!! groetjes,
pingu

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:33

Gelukkig is het goed afgelopen, je moet er toch niet aan denken. Zo zie je maar dat het moeilijker is dan het er uit ziet !