Mijn moeder heeft een nieuwe nier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Mijn moeder heeft een nieuwe nier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 09:27

Even een verslagje van gisteren.
Mijn moeder is nierpatient, ze stond op de wachtlijst voor een nieuwe nier. Dat staat ze al bijna 3 jaar, je hoort altijd over lange wachtttijden, oplopend tot 8 jaar dus we dachten dat het nog wel even ging duren. Niet dus, gisterenmorgen op 6 uur werden we wakker gebeld dat mijn moeder naar Nijmegen moest komen omdat er een nier voor haar was. Ik kan je vertellen dat er fijnere manieren zijn om wakker te worden op een zondagmorgen.
Gelukkig is het op zondagmorgen niet druk op de weg, ben met 140 naar Arnhem gescheurd waar we haar dossier moesten ophalen en daarna door naar Nijmegen. Zul je altijd zien dat je op zo'n moment de tank zowat leeg hebt, na zolang verwaterd dat en ben je daar niet zo attent meer op....Daar waren we om 8 uur, er werden 13 buisjes bloed afgenomen en toen begon het wachten.... Ze moeten allerlei tests doen om te bepalen of de nier past dat duurde dus zo'n 8 uur. Al die tijd weet je dus niet of de operatie door gaat. Veel gehangen en wat geslenterd in het ziekenhuis. Wat duurt dat lang zo'n dag en mijn moeder mocht niets eten of drinken, en dat als suikerpatient.
Eindelijk om 5 uur 's middags kwam het verlossende woord, de tests waren allemaal goed, de nier ging erin gezet worden, alleen hoe laat wisten ze nog niet. Uiteindelijk zijn wij maar naar huis gegaan, ze hadden ons wel beloofd te bellen als er geopereerd was.
Vannacht om 3 kwam het telefoontje dat ze dus geopereerd is, de operatie is op zich goed gegaan alleen ligt ze wel op de IC omdat de suiker ontregelt is (gek he) en haar bloedruk moet in de gaten gehouden worden omdat die laag was.
Straks naar Nijmegen kijken hoe het is en dan hopen dat de nier gaat werken en dat het met de suiker en bloeddruk goed gaat komen. Ben blij voor mijn moeder, als ze zich straks beter voelt met de nieuwe nier kan ze weer meer dingen ondernemen, dat kon ze niet meer.

Ben zelf kapot, vannacht slecht geslapen, nadat we gebeld waren om 3 uur kon ik eerst niet meer slapen en heb daarna niet echt goed meer geslapen. Dat komt vannacht wel weer.

Sprakeloos


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 18:21

Even een update.
Ben vanmiddag op bezoek geweest met mijn zusje (van 32, maar ze blijft mijn kleine zusje), ze was alweer op de verpleegafdeling dus dat was al positief. Haar bloeddruk was bijna goed, niet meer zo erg te laag iig. Ze begon alweer aardig wat praatjes te krijgen dus dat is ook positief. Verder heeft ze drie slangetjes uit haar buik, een uit de urineleider van de nieuwe nier, een uit de blaas en een voor het wondvocht af te voeren, en uit alledrie kwam vocht! Dat betekent dat de nieuwe nier iig al urine uitscheidt en dus werkt!! De verpleging is erg aardig en neemt ook de tijd om vragen te beantwoorden en uitleg te geven, dat ben ik ook al anders gewend.
Alleen maar positief nieuws dus.

Toch is het wel een vreemd idee, ergens is nu een familie in rouw omdat er iemand is overleden en wij zijn blij dat mijn moeder nu opknapt en weer verder kan met leven. Wij zijn die familie dan ook erg dankbaar dat ze hebben toegestemd in transplantatie!

Sprakeloos

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 22:43

Nou eigelijk hadden we er nog helemaal niet op gerekend, tsja voordeel van dit tijdstip: we waren iig thuis! Heb wel de hele week nodig gehad om weer bij te komen van het slaaptekort. Heb nu eindelijk het gevoel dat ik weer bijgeslapen ben.

Met mijn moeder gaat het nog steeds vooruit, kon ze gisteren nog heel moeilijk uit bed op een stoel klimmen, vandaag ging het al een stuk beter. Ze is zelfs helemaal (wel 7 meter schat ik zo) naar de douche gelopen en heeft gedouched. En ze heeft een hele boterham gegeten, dat is voor haar doen best veel.

Ze was nog wel naar de dialyse geweest, ze was daar heel moe van zei ze, om dus vervolgens wel anderhalf uur te gaan zitten kletsen met ons. Verward Allemaal tekenen waarvan ik denk dat het wel goed gaat. Je ziet haar echt enorm snel opknappen. Gelukkig maar.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 125 bezoekers