Kür

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 01:33

Ik vind Kur maar niks, wat vinden jullie?
Ik zie heel graag dressuur, maar zonder muziek. Ik vind de muziek op niks lijken en ik zie helemaal geen combinatie van de muziek en het rijden. Mischien heb ik het mis?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:01

Ik weet niet hoveel kuren je al gezien hebt, maar een goede kur met goede muziek kan juist veel emotie teweegbrengen. Ik kijk wel graag naar een kur. Als er goede lijnen worden gereden, en de muziek er ook helemaal bij past, heb je wat mij betreft een knappe proef. De muziek geeft juist dat beetje extra aan de dressuur, het is ook niet voor niets dat de Kur op muziek het drukst bezocht wordt op de dressuurevenementen.

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:08

ik ga binnenkort waarschijnlijk naar de eerste kur gaan kijken.
heb dat al altijd willen zien en nu zie ik het eens van me lesgeefster een een vriend Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:14

Het ligt er ook aan wat voor Kur het is he!!! Soms zie ik kuren en dan denk ik jeetje hoe kan je dit doen Verward Maar echt sommige zien er echt super uit. De beste die ik tot nu toe heb gezien was toch echt die van Sandra met M.Jaster dat was denk jaarje of 2 geleden en echt elke stap die hij zette zat er wel een tikje of iets in de muziek echt gewoon super!!!!
Maar ja he ieder zijn eigen smaak Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:52

Inderdaad, ligt er maar net aan hoeveel tijd erin is gestoken en op welk niveau dit wordt gereden.

Eerlijk = eerlijk: als je er veel kunstjes (zoals GP oefeningen) in kan verwerken, is het allemaal net wat spektakulairder.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:57

ik vind het juist wel heel mooi, vooral als een een paar spectaculaire oefeningen inzitten en t paard echt mooi kan lopen. Ik vind het ook dat sommige muziek in combinatie met het paard echt kippenvel teweeg kan brengen! Ik kijk er altijd graag naar, heerlijk op concour bij zo'n ring zitten kijken. Hoop dat ik ooit zelf zoiets mag starten, als ik de kans had dan zou ik ervoor gaan lijkt me echt geweldig~!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:58

Ik vind een kür schitterend om te zien!
Ben gisteravond naar de speciale Kür op muziek avond in het CHIO in R'dam geweest, nou werkelijk waar schitterend!!!
WOW wat een mooie kur en paard had die Edward gal weer Tong uitsteken

Otango

Berichten: 84
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:59

ik zelf vind het altijd super mooi.. het mooiste om te zien, als het tenminste goed gereden word.. maja.. ieder zn smaak he! .... Pling

Otango

Berichten: 84
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:04

wie had er gistren gewonnen in het CHIO? (sorry offtopic)

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:40

Tyrza schreef:
Inderdaad, ligt er maar net aan hoeveel tijd erin is gestoken en op welk niveau dit wordt gereden.

Eerlijk = eerlijk: als je er veel kunstjes (zoals GP oefeningen) in kan verwerken, is het allemaal net wat spektakulairder.


Toch kan ik een kur op Z2-niveau net zo goed waarderen.
Als de muziek klopt en hij wordt ook precies in de muziek gereden, dan lijkt het net alsof het paard in de muziek danst.
Kurrijden vind ik dan ook prachtig om te doen (mits de geluidinstallatie goed werkt Knipoog )

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:37

Fitzroy schreef:
Kurrijden vind ik dan ook prachtig om te doen (mits de geluidinstallatie goed werkt Knipoog )

En mits je paard tegen muziek kan *LOL*
Het heeft bij Joop ook heel wat moeite gekost Knipoog

Sommige Z-küren kan ik me ook wel aan ergeren hoor... Dan hebben de galopmuziek in de draf, stapmuziek in de galop, enz, enz....
Maar als een kür echt goed voor elkaar is en er veel tijd in gestoken zit, dan vind ik het echt prachtig om te zien!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:39

Hmz JUIST de kür op muziek vind ik echt de moeite waard om naar te kijiken, de rest heb ik al gauw gezien Bloos

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:33

ik vind het ook zker de moeite waard om te kijken Haha! die kur van anky daar ga ik ook echt rustig voor zitten, kan er zker van genieten Haha!

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:00

ik ben naar de kampioenschappen kur op muziek geweest ik hoe normaal niet van dresuur en dat alles maar daar liepen ze wel gewoon op de maat van de muziek het was ook heel mooi om te zien..

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:33

Ik vind een kur heel mooi om naar te kijken als het leuke muziek is en het een beetje klopt. De muziek heeft dan net iets extra's. Dus ik vind het heel mooi!!

beerbun

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:36

nouw ik was gister op het CHIO in rotterdam en ik vond het heel jammer dat ik niet naar de Kur op muziek kon. IK vind het mmoi

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:41

Als de muziek bij de proef past en andersom vind ik het juist heel leuk om naar de kijken.
Als je bijvoorbeeld de kür van Anky neemt, daar is veel tijd (en geld) in gestoken. Maar het klopt ook allemaal precies en dan is die proef gewoon meer compleet met wat muziek.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:51

Ik vind dat de Kur de manier bij uitstek is om zelfs anti-paardenlui helemaal warm te krijgen voor de paardensport...

Zal wel per persoon verschillen. Vroeger kreeg ik al kippenvel bij de tune van Black Beauty, als dat mooie beest daar zo door die Britse velden huppelde.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:47

Vind kur heel erg mooi om te zien. Ga ook op 24 juli mijn eerste officiele kur starten, na jaren alleen onderlinge kuren gereden te hebben. En viertal kur doe ik ook al jaren mee, blijf het leuk vinden. Maar iedereen zijn eigen smaak.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:52

ik vind de kur op muziek echt geweldig! wil ook niets liever dan strax(kan nog wel ff duren, zit net in het Z1 Knipoog ) als ik in het Z2 zit en Quentin pakt het goed op heel graag kur op muziek gaan rijden!

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:01

ik vindt een kur op muziek juist heel erg mooi
en ik vindt het knap hoe ze de muziek zo passend bij de passen an het paard kunnen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:22

van een goede kür krijg ik kippenvel en droom ik helemaal weg,hoor en zie alleen nog paard en ruiter.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:39

ik vind een kur echt prachtig.. als het natuurlijk duidelijk is dat er tijd in is gestoken en moeite voor is gedaan, Maar om dan het uiteindelijke resultaat te zien en het paard en ruiter helemaal een zijn met de muziek dat vind ik echt heel erg mooi

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:55

ik ben bij het CHIO kur op muziek geweest, en ik vind dat t mooiste wat er is in de paardensport!

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:08

Fitzroy schreef:
Kurrijden vind ik dan ook prachtig om te doen (mits de geluidinstallatie goed werkt Knipoog )

Ha, daar zeg je wel wat ja! Ik lag door storing in de muziek mooi op het dressuurhekje met mijn rug en heb en week in het ziekenhuis gelegen omdat ik 5 gebroken ribben en een ingelapte long had.

Maar ik vind het wel heel leuk, kur op muziek, ook in de M wordt het bij ons in de buurt 1x per jaar gehouden en daar heb ik dus aan meegedaan. De mijne was weliswaar niet zo professioneel, maar ik had er gewoon al heel veel lol aan om het te maken. Alleen de uitvoering was dus wat minder, ik heb maar anderhalve minuut van de kur kunnen laten zien.
Maar volgend jaar ga ik het weer proberen.