Mijn vrijdag avond is ingepikt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Mijn vrijdag avond is ingepikt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:28

Enige tijd geleden kreeg ik hier een PB van iemand met de vraag of ik commandante zou willen worden voor haar carousselgroep. De huidige commandante stopt er mee na 10 jaar.

Het is klein eindje rijden en om nou meteen mijn vrijdagavond vast te leggen.....

Eerst maar eens een afspraak gemaakt. De groep en manege ken ik wel vanuit de tijd dat we daar equipe tegen reden.

Gisteravond was het dan zover. Ik ging een kijkje nemen.

Ik werd door de bokster al opgewacht en samen naar binnen. Daar liep ik al tegen ouwe bekende nummero 1 aan!!! Zij kende mij ook nog en was meteen ouwe jongens krentebrood. Toen druppelde er nog meer oude bekenden binnen en er was geen houden meer aan.....het was meteen super gezellig.

Speciaal voor mij hebben ze de kampioensproef gereden met bijbehorende muziek.
Ik was onder de indruk. Ze rijden met alleen manege paarden Dat deden wij ook maar de kwaliteit manegepaarden was bij ons een stuk slechter.
Het zag er allemaal strak uit. Ik kreeg weer helemaal de kriebels.

Dus toen ze vroegen of ik het wel wilde doen......was er maar 1 antwoord: JA!!!!

Ik ben zelf niet zo'n dressuurtype, maar caroussel heeft jaren geleden mij hart gestolen en nu kan ik dus weer vollop er mee bezig zijn!!

Het is een hele leuke, enthousiaste groep die het goed doet in de C-poule en door de vorige commandante in zeer goede staat is afgeleverd.

De "oude" commandante was er ook en is vollop bereid om contact te houden voor als ik vragen heb en eventueel in te vallen.

Pas na 12en verliet ik daar het terrein...... O jee, dat gaat wat worden......

Ik heb er erg veel zin in. Zoveel dat ik dus vannacht alleen maar over de caroussel gedroomt heb.

Ik ben helemaal blij!!! Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:32

Dus bokster: Bedankt!!!! OK dan!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:53

leuk zeg!
héhé, komen er foto's?
veel plezier hoor!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:02

Wat enorm leuk om zo weer terug te keren daar! Succes!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:05

Dat klinkt echt leuk Lachen. Leuke groep, veel bekenden, redelijk nivo: wat wil je nog meer OK dan!

Heel veel plezier daar OK dan!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 12:08

Ja, de groep is kant en klaar in mijn schoot geworpen. Klein dingetje natuurlijk, de vorige commandante is er 10 jaar geweest en heeft natuurlijk een superband met de groep. Ik ga gewoon mezelf zijn en een eigen band met de groep kweken, maar toch zal misschien een paar mensen mij minder leuk vinden. En wie weet valt dat allemaal nog mee.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 12:08

Goh, en foto's heb ik natuurlijk nog niet, maar wie weet!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:24

Ennnnn MARS Haha!
Leuk joh, lijkt me helemaal geen vervelende invulling van je vrijdagavond als ik dit zo lees Knipoog

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:58

Oooo, nee!!!!!!!!
Hebben ze je kunnen overtuigen?
Was zeker niet veel voor nodig he. Haha!
Vind het leuk voor je, heb je eindelijk wat te doen
in dat saaie leventje van je. Knipoog
Wanneer is de eerste les? Na de zomer?
Veel succes, en met de kampioenschappen..
ga ik natuurlijk mee!! Suporten OK dan!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:35

Ha, daar hou ik je aan!!!

20 Augustus ga ik beginnen. 2 keer beetje de paarden en mensen leren kennen. 3 Sept kan ik niet ivm endurancewedstrijd en dan die week erna gaan we er volop tegenaan!!!

Ik heb er zin an!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:40

Leuk joh! Op de manege/pensionstal bij Utrecht waar ik een tijdje heb gereden hadden ze ook een paar carrouselgroepen en ik vond het altijd erg leuk om hen in actie te zien. Zeker als ze op leuke muziek reden. Veel plezier en succes met je groep, maar dat gaat vast lukken!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:44

Leuk zeg!! Haha! Vooral omdat je die mensen al kent!! Volgens mij is dat juist hartstikke leuk je vrijdag avond daar aan te besteden!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:47

Ha wat leuk. Toen ik nog in Zwolle woonde, hadden we daar ook een carrousel groep. Ben een keer mee geweest groomen, naar het Ned. kampioenschap, weet niet meer welke poule.
Maar leuk dat je zo enthousiast bent!! (daar in Zwolle zaten ze wel eens huilend op het paard, zo'n strenge commandant)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:54

Leuk al deze leuke reakties. Volgend jaar vlak voor de kampioenschappen zal ik hier wel een gil geven, Dan kunnen jullie ons allemaal toejuichen en de speciale boktsteun geven!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:55

Ben jij ook zo'n strenge commandante ?? Haha!

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:59

wat onwijs gaaf he zo zie je maar weer dromen kunnen altijd welkelijkheid worden en zijn niet altijd bedrog.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 00:05

Ik ben al commandante geweest maar de manege bestaan niet meer.

En nee, ik ben niet echt streng en hou wel van inspraak maar ik ben dan wel degene die uiteindelijk de eindbeslissing neemt. En op het moment dat we bezig zijn met de proef, zijn we bezig, maar daarom heen is er altijd wel tijd voor een lolletje.

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:43

Hoi Jorie,

Wat leuk om te lezen dat je het echt geweldig vindt. Voor de bekenden van jou op deze bokt. Jullie kunnen kijken op www.carrousel-vreehorst.tk.
Dan hebben jullie een beetje een idee.
Dus je bent gezellig nog gebleven. Nou dat wordt dan wat OK dan! .
Zie je 20 augustus en we pben tussendoor nog wel.

Groetjes Ursula

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 00:47

Hahaha, ja dat wordt zeker nog wel wat!! Zeker met die vooroorlogse prijzen in de kantine. Kun je nog eens een rondje geven zonder dat je meteen blut bent!!!

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:05

Slaap weer lkkr vanavond. Droom alvast maar de Curtis crash, Prins Claus Plein, de Roos Pling .
En ik hou je op de hoogte van het wel en wee van je groeppie.

Groetjes

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 01:12

Hahahahaha, vooral dat Prins Clausplein!!! Ik keek echt toe met 1 oog dicht....... maar het ging allemaal precies goed!!! Of jullie het vaker gedaan hadden Knipoog

Leuk dat je me op de hoogte houd!! Strak plan!!

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:14

Ja he, Niet dat we nou veel doen hoor in de zomervakantie. Je kent het wel die gaat weg en een ander heeft weer wat, maar ja. Vanaf 20 augustus gaan we ervoor. Alleen ben ik er daarna 2x niet. Ga niet echt het land uit hoor. Dus misschien dat ik wel gewoon kom rijden. We bokken/pben

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 01:20

Nee, niet teveel doen hoor!!! Alle paarden en ruiters moeten heel blijven......
Doe ze de groeten iig!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:25

Wat leuk! Wij hadden op de manege ook een carrouselgroep. Dat was vaak lachen gieren brullen. We waren wel heel serieus en na een uur bakaf. Nou ja uur. Dat werd altijd langer. Het was vooral soms lachen bij nieuwe ingewikkelde figuren en dat iedereen dan tegen elkaar botste.

Ook de eerste keer met z'n allen galopperen. Dat waren de paarden niet gewend en dus gingen we wel heel hard en stond uiteindelijk iedereen door de bak verspreid.

Het inrijden was ook leuk herinner ik me. We gingen wel eens niet zo serieus te werk en dat werd het tikkertje doen. Met al die volwassenen was dat erg leuk. De paarden werden er erg vrij van.

Jaja goede herinneringen. kan me voortstellen dat je bij het zien van al die oude bekende het zelfde gevoel kreeg.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 01:30

Hahaha, ja met mijn "oude" groep (Chapeau) hadden we ook nog wel vaak de slappe lach als we een nieuwe move erin gooide. Dat eindigde een keer in "een knoopje onder de X" Had ook een "zooitje onder de X" kunnen zijn!!

Het mooie van caroussel vind ik dat je als individu helemaal niet zo goed hoeft te kunnen rijden en toch aan Nederlandse kampioenschappen kan meedoen. Sterker, soms heb je niks aan iemand die super kan rijden. Zit alleen op zijn?haar paard te letten of ie wel in de krul loopt. Boeit niet in de caroussel. Richten en om je heen kijken en vooral samenwerken zijn veel belangrijker!!!