Zorro ging stijgeren, en toen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Zorro ging stijgeren, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 09:56

Gisteren heb ik een flinke klap gehad van mijn verzorg fries Zorro. Het kwam zo; hij is altijd heel hitsig als je ernaast loopt en dan wil hij altijd boven op je springen. Heel gevaarlijk dus! Maar ik was er even niet bij toen de eigenaar en de instructrice Zorro aan het optuigen waren en met hem naar de bak liepen. Dus ik rende erop af want ik wist dat het verkeerd zou gaan. En ja hoor, ik kom daar aan en hij begint tegen de instructrice op te stijgeren. Ik schreeuwde laat hem los en ben snel terug naar de stal gelopen om een zweep te pakken, anders verongeluk je bij hem. Toen heb ik hem een flinke lel verkocht en ben met hem de bak ingelopen. Toen begon hij weer te hinniken tijdens het aansingelen en ja hoor, hij ging wee omhoog maar ditkeer recht voor mijn neus en hij raakte met zijn hoef mijn elleboog. Ik verging van de pijn maar deed net of er niets aan de hand was. Cool ik achter hem aan en hij maar rondjes galopperen. toen had ik hem eindelijk en sprong snel op zijn rug en gaf hem een hens waardoor hij een flink stuk ging bokken om me eraf te krijgen, maar helaas, alweer niet gelukt. Eindelijk was hij rustig en kon edith erop. Edith(de eigenares) stapt op en het zadel glijd van zijn rug af. Toen werd hij helemaal gek en bleef bokken. eindelijk hadden we hem weer en ik haalde snel het zadel eraf. (Ik was bang dat ie kapot zou gaan aangezien het zadel nog maar een maand oud is!)
nou, terug naar de poetsplaats. Edith erop, en toen weer terug naar de bak. Eindgoed al goed! Alleen nu zit ik met een dikke arm te kijken, en hoop dat ik nog op Ronald kan rijden... Maar Zorro is nu even verleden tijd voor mij! Kl*teknol! Boos!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rowie_lover op 18-06-04 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:59

Nou heftig verhaal zo! Dat beest lijkt wel staatsgevaarlijk met zon gebruiksaanwijzing... Geen last verder van je elleboog??

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:02

jawel, hij is dik en blauw en doet ontiegelijk veel pijn, maja ik ga er niet dood van! maar ik weet zeker dat er met zorro nog ongelukken gaan gebeuren!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:03

Nou lekker zo'n verzorgpaard
Af en toe vind ik je verhaal een beetje vaaag, gewoon erop springen ezo Verward

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:05

ja wat moest ik dan doen. ernaast ik niet bepaalt veilig en erop kan ik hem aan.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:09

hoe oud is dat beestje?
misschien moet hij is flink aangepakt worden
ben je al langs de dokter geweest met je arm
misschien is hij wel gekneust ofzo

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:09

Ik snap dniet dat ze zo'n beest hengst laten. Levensgavaarlijk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:09

Rowie_lover schreef:
ik achter hem aan en hij maar rondjes galopperen. toen had ik hem eindelijk en sprong snel op zijn rug en gaf hem een hens waardoor hij een flink stuk ging bokken om me eraf te krijgen, maar helaas, alweer niet gelukt. Eindelijk was hij rustig en kon edith erop.

beetje hoog penny-gehalte Schijnheilig

en als jij je instructrice aanwijzingen moet geven hoe ze met t paard om moet gaan, dan zijn er 2 mogelijkheden
1) ze is erg onbekwaam want een beetje instructrice kan zelf heel goed bepalen wat ze wel/niet moet doen

of 2) je hebt ietsjes teveel fantasie Knipoog

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:11

Heel erg banketstaaf voor je, maar van dit stukje gingen mijn nekharen recht overeind staan.

Rowie_lover schreef:
ik achter hem aan en hij maar rondjes galopperen. toen had ik hem eindelijk en sprong snel op zijn rug en gaf hem een hens waardoor hij een flink stuk ging bokken om me eraf te krijgen, maar helaas, alweer niet gelukt.


Ik heb altijd geleerd dat je een paard meteen moet straffen als hij iets fout doet en niet een tijdje later. Ik vraag me dan ook af of het paard hier iets van heeft geleerd.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:12

renske 20 ik snap je niet en wat is penny-gehalte???
ik zou ook wel willen dat die ballen eronder uit gingen maar ik heb het niet voor het zeggen. hij is 6 jaar en ik ben niet naar de dokter geweest, ik wacht altijd maar af!

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:13

hoe kan ik hem meteen straffen als hij 10 meter van me af staat? hij weet best dat hij het niet goed deed en aangezien toen ik er op wou springen hij weer omhoog wou verdiende hij wel een lel!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:43

Penny-alert!?!?

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:44

griebels schreef:
Penny-alert!?!?

waar gaat dit over????

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:46

Dat het een sterk verzonnen verhaal lijkt...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:55

Twee opties....
Of dit paard heeft medische problemen, of hij is nooit fatsoenlijk opgevoed. Ik zou iig heel snel professionele hulp erbij halen, voordat dit echt verkeerd afloopt.
Het is wel een heel gaaf paard om te zien trouwens!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:55

idd. volgens mij ook een hoog penny gehalte Tong uitsteken

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:07

Nou sorry! Dit vind ik nou nergens op slaan! Aan dit verhaal is helemaal NIETS verzonnen! Echt helemaal NIETS! De instructrice kende dit paard nog niet goed vandaar dat Ylona de tip gaf om hem los te laten. Zij kent hem tenslotte en weet wat er kan gaan gebeuren.
Daarnaast kan Ylona ook niet zomaar beslissen zijn ballen weg te halen want het is niet haar paard.
Maar ze heeft zeker geen hoog fantasie gehalte en het is zeker geen penny-verhaaltje! Boos!

Oke even mijn hart gelucht ik word niet snel boos maar dit vind nou niet bepaald netjes om dit verhaal (waartoevallig een mooie maar wilde Friese hengst in voorkomt) gelijk penny verhaal te noemen.

Verder hoop ik dat er in dit topic ook niet meer daarop gereageed word maar gewoon om waarvoor het topic is geplaatst!

Ach gut

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:17

Jeetje mensen waar slaat dat nu weer op met dat "penny"gedoe!
Jullie kennen haar ten eerste niet en het beest niet! Ik ken haar ook niet goed maar ik weet wel dat ze niet opschept over dit soort dingen!
Dus het is ook onzin om het gelijk penny dit en penny dat te noemen!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:24

griebels schreef:
Dat het een sterk verzonnen verhaal lijkt...


Vandaar dat ik het ook zo neerzette... Voordeel van de twijfel. Je moet wel toegeven dat als je het verhaal zo leest dathet wel een sterk verzonnen verhaal lijkt...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:43

toch maar castereren met je hoge penny gehalte Schijnheilig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:46

horsewisper schreef:
toch maar castereren met je hoge penny gehalte Schijnheilig

Beetje flauw om hier weer om verder te gaan.....

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:15

Het is wel een wild verhaal. Vreemd dat die eigenaresse niet weet hoe haar eigen paard reageerd. En dat ze hem niet samen met die instructrice de baas kon. Als ik haar was zou ik hem heel snel laten castreren. Nu hij dit keer gewonnen heeft zal dit gedrag alleen maar erger worden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:23

de TS heeft het verhaal nogal vreemd en kinderlijk opgeschreven, heb haar profiel bekeken en ze is 19 Bloos! aan de hand van t verhaaltje leek het eerder of een 12/13 jarige met wat extra fantasie het had geschreven, vandaar dat het minder geloofwaardig overkwam

Maargoed hoe dan ook, er wordt niet bepaald op de goede manier met het paard omgegaan.
dat hij nog hengst is dat is lastig en daar kan de TS niets aan doen, maar zoals ik nu het verhaal lees gaat het met een hoop gepruts, dat rijden en de omgang enz

als je zelf rustig en beheerst blijft, straft en corrigeert op het juiste moment en een GOEDE instructrice zoekt die hem eventueel eerst een tijdje kan rijden
of longeer hem voor je gaat rijden

maar dit 'erop springen en meteen een lel geven zodat ie gaat bokken etc etc klinkt mij niet als fatsoenlijk met een paard omgaan, dat beest snapt er zo ook niets meer van.

ik weet maar al te goed hoe lastig hengsten kunnen zijn, of steigerende ruinen zoals die van mijzelf, maar ten 1e loslaten doe ik nooit, behalve als het echt fout dreigt te gaan dan wel, dus ik blijf erbij de instructrice kan dat best zelf inschatten ook al kent ze het paard nog niet goed

als hij iedere keer als hij steigert hij los wordt gelaten blijft hij steigeren, logisch want hij wint het steeds.

er daarna opspringen en hem dan ff flink slaan is nutteloos, dat snapt hij echt niet meer, zo wordt het rijden alleen nogmaar vervelender voor hem.

en dan de eigenaresse erop waarbij het zadel begint te schuiven, dat zijn ook fouten waarmee je zo'n paard voorgoed kan verpesten! zit er eindelijk iemand op zn rug, gaat het hele zooitje nog naar de zijkant schuiven ook, dus hup meteen weer paniek.

dat zijn allemaal dingen die voorkomen moeten worden, door rustig en beheerst en met beleid met hem om te gaan.

dus eerst longeren lijkt me nog niet zo'n slecht plan, en hem sowieso aan de longeerlijn vasthouden als ie mee moet naar de bak en iemand op moet stappen, steigert hij, dan moet ie dus niet worden losgelaten, maar longeerzweep erachter en van de voorkant afblijven, geen getrek of gemep met de zweep door de ruiter, degen die hem aan de longeerlijn heeft moet hem gewoon naar voren houden, dan leert hij het gesteiger snel genoeg af, op een normale manier zonder dat hij nog meer een hekel aan het rijden krijgt.

succes!

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:26

Ik heb zelf gezien hoe hij door de bak rende en ook hoe hij bezig was toen ylona opstapte en ik heb zelf ook al een paar keer gehad dat hij me allemaal achterna kwam als hij in de bak stond.
Het is dus zeker niet verzonnen en ik heb ook nog gezien dat haar arm dik werd dus vraag eerst nog wat informatie voordat je het een penny verhaal noemt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:39

Sja ik denk niet dat hier normaal met het paard om gegaan word. Ik ga dan ook volledig mee met Renske.. Ook ik heb ervaring met hengsten en je moet zo vreselijk consequent zijn.. Kan je dat niet, moet je ook geen hengst gaan verzorgen of rijden, want ik vrees dat dit beestje grandioos verpest gaat worden zo.. Oftewel zoek goede begeleiding..