Paity in paniek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Paity in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 21:59

Gisteren kwam ik op stal en toen hadden ze net een paar hindernisjes opgezet. Natuurlijk vond ik het ook wel eens leuk om eens wat cavaletti te lopen met Pait en een piepklein sprongetje te maken.

Helaas wilde ze bij het losrijden al helemaal niet in de buurt van de hindernisjes komen. Owee als ze maar dacht dat we er op af reden...

De vriend van mijn stalgenote, "L", zou de hindernisjes hoger en lager maken voor ons. Pait en ik liepen net achter 1 sprongetje door toen "L" een balk verlegde. Paity raakte helemaal in paniek van het geluid, dus ik gilde "wacht effe wacht effe wacht effe!!!" naar "L". "L"had echter niet in de gaten dat Paity echt flipte, dus hij liet nog een balk in een lepel ploffen. Toen waren de rapen helemaal gaar, dus Pait schoot er al bokkend vandoor, en ik gilde in een reflex "ik val, ik val!". Niet slim, ik weet het, maar ja, reflex dus... Gelukkig kon ik me een beetje terug in het zadel wurmen, maar.... te laat. We knalden keihard tegen de kont van het paard voor ons, mijn been bleef steken, mijn beugel schoot los, en ik knalde tegen de vlakte. Bloos

Gelukkig mankeerde niemand iets, ik heb alleen een gekneusd achterste, gekneusde knie en een gekneusd ego. Haha! Ik viel wel op mijn hoofd, maar ik had mijn cappie op.

Ik ben er meteen weer opgeklommen en we hebben zoveel mogelijk tussen de hindernissen doorgestapt en later nog wat balkjes gelopen. Ze bleef ontzettend paniekerig reageren als mijn stalgenote de balken wilde verschuiven en ook als ze per ongeluk een balk raakte. En dat terwijl ik zeker weet dat ze wel eens eerder een sprongetje heeft gemaakt.

Het is wel zo dat ze vaker heel angstig reageert, maar meestal gaat het wel over als ze het enge ding eens goed heeft kunnen bekijken.
Ik ga het in ieder geval wel vaker proberen met die balkjes en wat staanders, met hulp van een stalgenoot, want dat lijkt me de enige manier om haar ook over deze angst heen te kunnen helpen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dasalijn, dierenfan, Googlebot, Mnoonn, Natascha en 7 bezoekers