Karin is dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Karin is dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 16:57

Vanochtend was het weer zover; ze lag in de wei en kon niet meer overeind komen. Met 5 man hebben we haar weer in de benen gekregen, maar deze keer lukte het niet om haar overeind te houden.
De DA kwam erbij en zei dat ze een hersenbloeding had gehad, waardoor haar achterbenen verlamd waren. Dit had misschien wel kunnen herstellen, maar dan had ze over een tijdje wel weer een beroerte gehad. Ze had ook pijn.
Dus heb ik de moeilijkste beslissing van m'n leven gemaakt; ik heb haar laten inslapen.
Ik heb Karin gekocht om haar van haar oude dag te laten genieten, en ik heb voor zo ver mogelijk alles gedaan om haar te verwennen. Natuurlijk had ik haar nog jaren bij me willen houden, maar je moet de kwaliteit van leven van de pony voor ogen houden. Naar mijn mening was nu de grens bereikt, alles wat we nu zouden kunnen doen was alleen maar rekken geweest. Maar pff, wat was dat moeilijk.
Ik zal mijn kleine oudje nooit vergeten. 9 jaar geleden heb op haar leren rijden, en sindsdien is ze altijd het lichtpuntje in m'n leven geweest. Als ik het moeilijk had, vond ik steun bij Karin. Daarom wilde ik ook zo graag haar op haar beurt helpen, toen zij het moeilijk had.


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 19:24

Bedankt voor jullie lieve reacties Lovers
Het is nog heel onwerkelijk dat ze er niet meer is. Ik zal haar gaan missen, maar ik heb heel veel goede herinneringen om van te genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 19:31

Ja klopt, die onderste 2 foto's zijn ongeveer van 5 jaar geleden, en die bovenste ongeveer 2,5 jaar terug.
Maar het scheelt ook heel erg dat die bovenste in de winter is gemaakt, dan zag ze er altijd al wat "minder" uit.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 19:36

Spikkel, het was inderdaad al een "oudje", over 2 maanden zou ze 30 zijn geworden. Ze had trouwens geen koliek hoor, ze heeft een hersenbloeding gehad.
Laatst bijgewerkt door maaike_vdv op 04-02-02 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 01:09

Wat een mooi gedicht Cassidy!
Ik weet nu steeds zekerder dat het de juiste beslissing was, heb hier veel over getwijfeld. Paarden zijn zulke machtige dieren. Het is al een wonder dat wij op ze mogen rijden, en helemaal dat wij over hun leven/dood kunnen/moeten beslissen.
Ik mis Karin heel erg, maar ik weet dat dit voor haar het beste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers