renpaarden zielig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

renpaarden zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:32

het klinkt misschien penny maar dat kan me even geen barst schelen!
het zit me nou al 10 jaar dwars (sins ik paardrijd en wat weet over de 'paardenwereld' en ik wil nou wel eens weten wat jullie hier van vinden.

Renpaarden...zijn ze zielig of niet?

ik bedoel, ze zijn twee als ze op de baan komen, eer ze daar komen hebben ze ook nog zware trainingen achter de rug! dat voor een 2-jarige
wanneer worden zon paarden dan opgeleert? veel te vroeg toch?

daarbij zijn ze ook verkl**t als je het mij vraagt
zo lang galopperen tegen een erg hoog tempo kan niet goed zijn voor de benen! zeker niet op jonge leeftijd.

en al die middelen die ze er aan in pompen
weet niet of een van jullie een ex-renpaard heeft maar oud worden ze niet DACHT ik...kan volledig mis zijn
daarbij worden ze nooit dressuurmatig gereden als ze maar snel genoeg zijn!!!

dus als je een ex-renpaard heb veronderstel ik ook dat je de eerste jaren afziet met zon knol! als je in een manegepiste zit met een volbloed renpaard dat zo hard mogelijk galoppeert...moet angstwekkend en gevaarlijk zijn!!

hoelang duurt het eer je het er uit hebt dat ze 'rustig' moeten galopperen? lukt je dat eigenlijk wel 100%

hmm...ik vind een renpaard eigenlijk super zielig! vind het zelfs op een of andere manier een vorm van mishandeling...

wat denken jullie?


*als ik mis zit zeg het dan normaal, kan ik ook wat leren, als je gaat uitvliegen ben ik echt niets mee*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:39

maar ze moeten toch veel rennen...is toch niet goed voor hun benen? worden die niet overbelast dan Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:59

beautyfull_mickey schreef:
sorry hoor,maar ik voel me best beledigd door die taal die jij hier slaat.
en ik vind dit heel erg pennyachtig,jeetje....

al die middelen die ze erin pompen?waar haal je dat vandaan?
zo'n paarden hebben gewoon een geweldige verzorging,worden als de koningin behandeld!
echt tot in de puntjes verzorgd,zie je daar ooit eens een vieze stal?
harstikke goed voer,glimmende vachtjes enz.
in de winter allemaal netjes lekkere deken op en de zomer lekker afgespoten.
nee deze paarden hebben niets te klagen,zullen het beter hebben als menigd manege paard,daar ben ik helemaal van overtuigd.
dat rennen is een of twee keer de baan rond,meer niet,zo'n manege paard loopt vaker van s'morgens tot sávonds dezelfde saaie rondjes door de bak,en staan erna meestal in een standje.

ik zelf heb ook een ex-renpaard,heerlijk beest om mee te werken,ik zou nooit meer wat anders willen.



volgens mij word er genoeg gesjoemeld (weet niet hoe jullie het zeggen, valsgespeelt Verward) met middelen...om het paardje een beetje op te fokken dat ie sneller is, ik heb het niet over verzorging, ze worden goed verzorgt volgens mij! alleen het feit dat ze te vroeg (al moet ik uit deze discussie begrijpen dat het niet zo is) opgeleert worden

weinig stallen hebben nog standjes (hier in Belgie toch) geen enkele manege heeft zelfs nog standjes als je het mij vraagt Verward

van die piste is misschien waar... zon paard is wel verstandiger, maar toch op de open vlakte zal ie toch zo iets hebben van

*ren!!!*

lijkt me niet leuk om er dan op te zitten

ik zeg niet dat elke eigenaar van renstallen zo is...maar er zullen er toch wel een deel zijn die middelen gebruiken...

daarbij hoef je niet zo aan te vallen, want het komt nogal aanvallend over voor mij...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-06-04 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:05

oke.... vind het leuker als je zo reageert Knipoog
heb ik trouwens ook meer aan! dus veel boeken, mensen en documontaires overdrijven serieus Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:27

volgens mij worden ze niet in hun mond gerokken! die paarden moeten winnen, niet achterblijven...en zeker niet stoppen, wat je wel krijgt als je ze in hun mond rukt. persoonlijk denk ik ook dat ze niet veel weide zien... en dat je ervaren moet zijn om een ex-renpaard te rijden en veel geduld + tijd moet hebben...tja normaal toch?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:31

ja maar weet je hoe duur die knollen zijn? die zullen niet zo maar op de weide mogen...ze moesten zich maar een keer bezeren en niet kunnen lopen Scheve mond tenminste zo denk ik toch...
dit geld trouwens ook voor dressuur en springpaarden daar niet van!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:39

neen, en ik zou er ook NOOIT aan beginnen...
heb jij er eentje dan Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 23:26

eens met suusiej dit keer...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 23:44

jou volgens mij
thoroughbred: doe kalm! door me aan te vliegen zal ik 0.0 leren en dat is toch de bedoeling van bokt of niet soms? in elk geval dankje voor de nodige informatie
wist ook niet dat ze niet echt sloegen, lijkt zo wel als je naar televisie kijkt!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 19:23

Oliver schreef:
Ik ben ook niet echt fan van de rensport.

Pharagirlke waar baseer jij de dingen die je zegt op? Alleen op beelden die je op tv ziet? Of die je hoort? Of in de penny? Schijnheilig

Maar Pharagirlke waarom zit je eigenlijk bij de pennypatrouille? Persoonlijk denk ik dat de pennypatrouille beter over jou kan waken.


oliver: ik ga nou voor de laatste keer niet lief voor je zijn...maar ga me rustig (proberen) te houden
1 ik bazeer me op wat ik zie op die wedstrijden op tv. en op dingen die ik hoor! inderdaad...
2. ik lees niet eens penny, en waar bazeer jij je op om dit te zeggen? puur omdat ik mijn mening zeg...waarvan een deel van de mensen die een stuk vriendelijker en informatiever hebben gereageert dan jou me al van hebben overtuigd dat het dus níet zo is!

ik zit bij de penny patrouille om mensen zoals jij, die denken dat ze net ietsje meer zijn als andere en die denken dat ze alles weten te betrappen op uitspraken van ze! ik zou het ook totaal niet erg vinden als ze me een stemp geven voor dit topic! het zijn fijne meiden...en ik ben gewoon graag bij ze! dat topic is fijn!.

maar mijn punt:
als je de wereld wilt veranderen begin dan bij jezelf...je reageert zelf nooit echt vriendelijk op me en al helemaal niet echt informatief (of je daagd eerst uit en gaat dan het engeltje uithangen)

ik hoop dat ik hier voor geen UN ga krijgen... zal ik wel zien. ik wou het je gewoon even zeggen, maar hopen dat hierdoor het topic niet nog eens in een ruzie uit loopt wat al eerder is gebeurt door dat wij twee in hetzelfde topic waren

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 20:35

vind het totaal niet erg dat ze mij hun mening geven maar niet op oliver haar manier Lachen die wat jij opnoemt hebben meestal informatief en vriendelijk gereageert...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:17

suusiej...zo reageren ze altijd bij dit soort topics Knipoog moet je er gewoon bijnemen, er tegen in gaan maakt het net erger! vind het super lief van je dat je er zo over denkt...maar...ach laten we zeggen dat een aantal mensen het niet leuk vinden als iemand zijn gedacht zegt en daarover meningen vragen, of die nog wrok koesteren van mijn korte pennyperiode...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:44

tja...als je er niet echt 'in' zit, en je er niets van kent, lijkt het dus alsof ze die paarden verrot slaan Scheve mond heb ik ook alweer geleert!
*veel geleert vandaag Bloos*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, bente_sat, DDD3, desireeee_x, Exorcizamus, Hanjan, KaasSouffle_, LesleyAnne, nafkedemi, Patriesje, Ptl4ever, Rianneko, Syb_sem en 119 bezoekers