Dit kan alleen mij maar overkomen...:-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Dit kan alleen mij maar overkomen...:-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:24

2 mei jl. hadden Stanley en ik onze eerste officiƫle wedstrijd. Voor de 1e proef hadden we 154 punten (ikke trots) en voor de 2e proef hadden we 137 punten. Die proef had ik bijna helemaal in galop gereden, want ik kreeg meneer simpelweg niet terug. Tot overmaat van ramp galoppeerde hij de bak uit en nam daarbij de omheining mee. Ik kon er op zich (achteraf) wel om lachen, want het was voor Stan ook allemaal nieuw en vreemd.

Vorige week geoefend voor de volgende wedstrijd en meneer liep als een zonnetje, had er dus alle vertrouwen in. Afgelopen zaterdag hadden we dus weer wedstrijd. Ik ging totaal ontspannen de ring in. Ik voelde al dat hij liep te trekken en te rennen en dat ik nog weinig had te vertellen (Stanley liep en ik mocht meeliften). Na het groeten moesten we bij C rechterhand en toen bij M(?) gebroken lijn 5 meter rijden. Hij springt aan in galop en meneer springt over de omheining heen (+/- 50cm). Ik voelde dat hij stond te twijfelen en ik trekken aan de teugels (bit hing ter hoogte van z'n oren) en hij ging dus toch. Na de omheining nam meneer de biels en galoppeerde over het erf richting de stallen. Na een paar K-tje en kletsten ben ik weer teruggegaan naar de losrijbak en heb ik mijn 2e proef gereden (140 punten). Hij was nog steeds erg tegen de hand, liep nog steeds te tetteren en rennen.

Hij valt gewoon 'dood' in zijn mond zodra je de teugels oppakt, het maakt niet uit wat ik doe...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het even kwijt...

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:31

Hmmm, das wel heel erg balen! Ik zou het hier toch even goed met mn instructrice over hebben. Die kan je hier vast heel goed mee helpen. Misschien dat ze een keertje bij je kan komen kijken als je op een wedstrijd bent!? In ieder geval heel veel succes ermee, het komt vast allemaal helemaal goed!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:36

Hmm dat klinkt niet zo fijn nee....
Misschien moet je eens gaan oefenen in een andere bak, dan waar je normaal altijd rijdt. Zodat het paard ook een beetje een wedstrijdgevoel krijgt. Dan nodig je ook nog eens een paar vriendinnen uit, en dan kan ie ook alvast aan het publiek wennen. Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:38

De wedstrijden waren gewoon bij ons op stal, dus ik rij dagelijks in die rijbakken. Maar met 'normaal' rijden doet hij het niet, alleen met wedstrijden...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:52

He wat jammer dat het zo moet lopen... Ik zou zo gauw niet echt een oplossing weten... Ik heb er niet zo heel veel kijk op, maar misschien heb jij zelf veel spanning dat Stanley voelt tijdens de wedstrijd...
In ieder geval heel veel succes, ik hoop dat je ooit eens een goede proef kunt rijden... OK dan!