Schrikscheet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Schrikscheet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 15:39

Bij ons op de mange kan je meter of peter worden van een manegepaard. Wat dan inhoud dat je ervoor zorgt dat jouw meter of peterpaard goed verzorgt wordt, bij eventuele wondes moet je dat melden en minstens 1 keer in de week moet je jouw meterpaard poetsen. Dan mag je 1 keer in de maand gratis rijden op je meterpaard, wel tijdens speciale lessen. Nu ik ben samen met nog een meisje meter van Igor. Igor is een redelijk grote ruin van ong. 9jaar. En hij durft er wel eens vandoor gaan, full speed. Nu was Igor naar het schijnt met dat ander meisje gaan lopen. Met de daarop volgende meters en peters lessen wilde ze absoluut niet op Igor rijden, ze ruilde met iemand anders. Met het invetten, vette ze Igors zadel wel mee in. Nu tijdens de lessen van deze maand is ze zelfs niet gekomen, om op een ander paardje te rijden. Maar was dat wel zo? Kan het niet zijn omdat een van de verantwoordelijken gezegd had dat ze de volgende keer wel op Igor Moest. Nu mij interesseert het niet wat ze die zondag deed. Maar ik vind wel dat als ze toch niet op Igor durft rijden ze maar meter van iemand anders moet worden! Wat denken jullie?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:44

Ik snap het niet...:S

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:48

ik snap het ook helemaal niet hoor

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:52

volgens mij is ze samen met een ander meisje meter (verzorger) van een paard en dat meisje is bang en zij niet

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 15:52

Wel ik ben samen met dat meisje ( Kelly) meter van Igor. Igor durft in galop wel eens weglopen. Nu heeft hij dat bij Klly gedaan en sinds dien rijdt ze niet meer op hem! Ik vind dat ze ofwel terug op hem gaat rijden of meter van een ander paard wordt?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:06

Tja, de manege laten beslissen. Waarom kun je niet het ene paard verzorgen en een andere rijden?

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:12

Omdat op die speciale dagen je eigelijk beloond wordt om op het paard wat je verzord te rijden, anders moet je een ander paard nemen, waar je meter van wordt. dat is dan voor een heel jaar.

ilufpaardjes
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:15

ja daar ben ik het helemaal mee eens, en ik vind dat als je het niet durft, dat je het dna JUIST moet proberen om van je angst af te komen. dat had ik ook gehad bij een aantal paarden, maar de lessen derna was ik er niet meer bang voor om op te rijden!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:46

Ik vindt het een verwarrend verhaaltje.
Snap er niet veel van.
Ik snap titel versus de tekst niet helemaal.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:54

Quellian schreef:
Tja, de manege laten beslissen. Waarom kun je niet het ene paard verzorgen en een andere rijden?

Idd, hier ben ik het mee eens.
Verder snap ik nog steeds het verhaal niet helemaal, en wat de titel er mee te maken heeft helemaal niet.. Lachen

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 17:03

awel dat meisje is een schrikscheet. Bij ons op de manege is er een jeugdcomité en dat organiseerd de meters en peters je kan je dan in september inschrijven om meter of peter te worden van een paard , mag je zelf kiezen. Je moet dan wel dat paard minstens 1 keer in de week poetsen en zeggen als je bij dat paard wondjes ziet. inruil daarvoor zijn er dan de meters en peterdagen 1 maal in de maand. Dat is een hele dag en dan mag je op jouw meterpaard rijden. Dan vetten we ook het tuig in.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 17:18

Dat is met meters en peters dat Kelly zo is. Nit met gewoon rijden tijdens lesdagen!

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:11

is dit een penny verhaal ... erg geloofWAARdig is het zeker niet ... meter en peter :S vreemd hoor al die benamingen

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:21

Dit is geen penny verhaal. Bij ons op de manege doen ze echt meters en peters om ervoor te zorgen dat de paarden goed verzorgt worden, als je wil kan je het opzoeken, ik rij op de manege Dagen van het Paard in leopoldsburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:37

Daar ben ik wel eens gaan kijken, maar nooit gaan lessen. Er waren nèt teveel dingen die mij tegenstonden. Eén van die dingen was de bezitterigheid (van sommige mensen die daar rondliepen) tov de manegepaarden. Peters en meters wellicht?

Als Kelly bang is om op dat paard te rijden, waarom mag ze hem dan niet poetsen en verzorgen? Of ze wel of niet rijdt moet ze zelf weten, lijkt me.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:08

U lost me... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:47

Het is geen pennyverhaal maar een belgenverhaal

daar praten ze met dat soort rare woorden... en dat woord "schrikscheet" (wat ik eerlijkgezegd een belachelijk domme benaming vind, je bedoelt gewoon een schijtlijster) is ook belgisch. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:18

Ik dacht dat ze scheten bedoelde die paarden wel eens laten als ze er plotseling vandoor schieten Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:42

Denk niet dat het aan jou is om daarover te oordelen eerlijk gezegd. Wat zegt de instructrice.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:17

Ja dat dacht ik ook hoor Ryanne Haha! Dit topic moet idd maar naar bokt.be verhuist worden ofzo, want het is niet te volgen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:44

voor de Nederlanders onder ons ga ik het maar even een beetje vertalen Haha!

Ze bedoelt dus dat je op de mange een paard kan "huren". Dat paard noem je je meter of peterpaard.
Je moet je paard verzorgen en controleren op wondjes en dergelijke, en minstens 1 keer in de week je paard poetsen. 1 maal in de maand mag je dan rijden op je paard in speciale lessen.
maar je ben met verschillende meter of peter van hetzelfde paard. Het andere meisje dat haar paard verzorgde, is verschrokken nadat het paard tijdens een les ervandoor ging en durft er nu niet meer mee te rijden. Ze hielp wel nog met het zadel invetten enzo, maar op de dagen dat zij zelf op het paard mocht rijden wou ze niet en ruilde ze met een ander paard. Deze maand is ze zelfs niet komen opdagen.
volgen jullie het nu een beetje? Haha!
en btw een schrikscheet is iemand die heel vlug bang heeft Tong uitsteken

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:51

Nog een kleine aanvulling op Katleentje, je mag 1 keer per maand gratisrijden op je paard. Knipoog

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:06

Trouwens de verantwoordelijke zegt hetzelfde. En je huurt het paard niet, gewoon verzorgen, het saat onder jouw hoede dan. en kelly ridt veel liever andere paarden waarom is ze dan van Igor meter geworden?