Een overdosis equest....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Een overdosis equest....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 18:30

Udinde moest haar wormspuit hebben. Ik eerst even knuffelen, halstertje om, voetje geven en een rondje aan de hand door de wei. Ik heb echt een voorbeeldig meisje Lovers
Toen de wormspuit voor de dag, afgesteld op 250 kilo en spuit erin. Wil dat ding toch niet!!! NOg een keer proberen, misschien had ik hem verkeerd ingesteld? Nee toch goed. Nog eens flink drukken, niets.
Daarna mijn vader flink kracht gezet op dat ding, wat denk je?
Hele spuit voor zo'n 550 kilo erin!!!
Meer dan het dubbele van wat ze moest hebben, hardstikke overdosis!!
En voorbeeldig als ze is, slikt ze alles door natuurlijk.... Ik maakte me flink zorgen, thuis direct de DA maar even gebeld.

Hij mopperde wel een beetje op me. Ik had beter op moeten letten. Had ie gelijk in. Maar die rotspuiten! ZIjn niet gemaakt voor meisjeshanden Boos!
Ik moest haar vanmiddag goed in de gaten houden, kijken of ze niet ging zweten of slingeren. Ze had een hele kleine kans op een zenuwstoornis.
Als er iets raars met haar was moest ik hem bellen, maar hij dacht dat het wel ietsje zou vallen. Ik kon er in ieder geval van uitgaandat ze geen wormen meer heeft *LOL*

Gelukkig is er tot nu toe niets vreemds met haar gebeurd. Straks ga ik nog even controleren. Het valt inderdaad allemaal mee, maar ik kneep hem wel! Equest is goed spul, maar voor een jong paardje is een meer dan dubbele dosis best gevaarlijk Verdrietig
Wat een zorgen weer op deze mooie, warme, feestelijke lentedag!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:39

Een kleine tip, voor dat je ook maar in de buurt komt van het veulen, hem het halster omdoet, de neus pakt en met één hand probeert de spuit erin te werken, even een klein beginnetje maken door er een halve tot één cm avast uit te drukken. Het wil ook helpen als je hem even op kamertemperatuur laat komen en hem niet meteen uit de koelkast geeft (op stal hebben we er altijd een paar op voorraad in de koelkast).

Maar ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Dubbele dosis kan voor een veulen fataal zijn. En onder een half jaar mag je Equest al helemaal niet geven!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:30

hoe is het nu met haar?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 23:34

Niets aan het handje. Gelukkig, ik maakte me toch behoorlijk zorgen.
Sja, ik voelde me lekker banketstaaf, 'straks heb ik mijn mooie en allerliefste meisje om zeep geholpen door geklooi met een wormspuit!!

Ik heb haar die dag nog heel vaak even gecontroleerd. Goed opletten of ze raar deed of slingerend liep. Helemaal oke, thank god!
Vanochtend vroeg weer snel er naar toe maar alles oke hoor.

Ik kwam later op de ochtend de DA nog tegen toen ik Isolda en Berber naar de wei bracht. Hij wilde even informeren naar haar. Hij was ook blij dat Udinde niets had gekregen. Hij was wel een beetje streng, ik moest maar eens goed oefenen met die spuiten! En ik moest maar niet te overbezorgd zijn. Hij kent mij namelijk goed Haha! En met een grapje dat ze nu in ieder geval geen wormen meer heeft was het onderwerp gesloten!

Vanmiddag zag ik mijn meisje draven. Dat gebeurd niet zo vaak, meestal stuift ze in galop door de wei of sjokt ze in een stapje.
Nu ging ze vol in draf met de staart erop. Ze strekte.... Kwijl
Die voorbeentjes, zo mooi! Lovers
Ik moest er heel even aan denken dat ik haar had verloren. Beetje overdreven misschien, maar nou ja.. Ik ben nogal een muts daarin!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:04

Gelukkig is het goed afgelopen zeg!!! Kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent!!!! Geef maar een knuffel van mij aan je mooie meisje.