Zoektocht in Egmond...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Zoektocht in Egmond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 18:44

Doordat ik geen contact meer kan krijgen met de nieuwe eigenaren van mijn oude pony, ben ik via internet een zoektocht gestart. Ik heb ondertussen 1 tip gekregen, dat er 2 manege's zijn bij Egmond, de plaats waar hij nou vermoedelijk staat. Ik heb die twee manege's gemaild, maar geen positive reacties teruggekregen.

Nou, zei mijn vriend dus van de week, dan gaan we zaterdag toch naar Egmond? Rijden we een stukje rond, wandelen we een eind, kijken of we hem kunnen vinden.
Mijn reactie: heel lief aangeboden, maar de kans is heel klein, want ik heb geen flauw idee waar in Egmond...
"Als we hem niet vinden, gaan we gewoon nog een keer. Net zo lang tot we hem gevonden hebben."

Dus vandaag vertrokken we, vroeg in de middag... Het was nog een aardig eindje rijden, aangezien we vanuit Leiden moeten komen. Eenmaal in de regio aangekomen hebben we eerst nog even rondgereden, en zijn daarna gaan wandelen, vlak achter de duinen.

We kwamen een paar ruiters tegen, dus ik benaderde ze vriendelijk, met de vraag of ze misschien een klein bruin pony'tje kenden, met een maanoog, die de naam Billy had.
"Ja, antwoordde een van de twee, op de manege verderop staat een pony'tje die Billy heet! Gewoon rechtdoor lopen, en je vindt het wel. "
Verrast door de positieve reactie, liepen we naar de manege, waar we in de kantine verder vroegen.

Er had wel een 'Billy' gestaan, maar die was vorig jaar doorverkocht. Het meisje dat ik sprak, wist niet waarheen, daarvoor werd ik naar een volgende vrouw gewezen.
"Die is naar een handelaar gegaan."

Gelukkig stond ik tegen een paal, anders was ik spontaan door mijn benen gezakt... Had ik hem gekocht, om te voorkomen dat hij naar een handelaar zou gaan, was hij uiteindelijk toch nog naar een handelaar... Met tranen in mijn ogen luisterde ik naar de rest van wat er gezegd werd.

Toen mengde een andere vrouw zich in het gesprek. "Die waren toch met z'n tweeen? Billy en Sam?"
"Ik ken alleen Billy, volgens mij was er geen tweede pony bij, maar het zou wel kunnen..."
"Dat schattige a-pony'tje... Valkje?"
*Zucht van verlichting* "Billy was bruin, naja, sabino, soort van nep-bont dus. En zijn rechteroog was blauw."

Goed, uiteindelijk kwam het er dus op neer, dat er op die manege nog nooit een pony met maanoog had gestaan... Geen spoor van Devil (later omgedoopt naar Billy) dus. Na die manege zijn we weer terug richting huis gegaan.

"Dan gaan we gewoon nog een keer", zei m'n vriend nog. Lovers (Naast "Je bent een sterke meid, maar zodra het op paarden aankomt, ben je zo soft als wat... Toen ze over die handelaar begonnen stond ik al klaar om je op te vangen" Haha! -Wat ik heb verbeterd met "alleen de paarden die mijn hart gestolen hebben" Knipoog )

Dus nou hopen dat we een volgende keer meer geluk hebben...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen



Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 17:24

In mijn profiel staan een zooi foto's van hem, het is het bruine pony'tje, met het maanoog...
Hij is van een meisje dat Kim heet, voor zover ik weet... Een achternaam of iets dergelijks heb ik niet Scheve mond
We zijn alleen bij manege de Hoef geweest.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 11:27

Ik weet nou wel dat ie niet op een van beide manege's staat... Patrice wist nog een privestal, waar misschien een welshje met een maanoog stond, maar toen ze langsging (echt heel cool van haar dat ze dat heeft gedaan Lovers ) was er niemand aanwezig...

Alleen is ze sinds ze me dat bericht heeft gestuurd, geloof ik niet meer online geweest, dus ik weet niet meer dan dit...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:48

Ik heb net weer oude MSN-gesprekken door zitten lezen, waarin de nieuwe eigenaar besproken werd...
Het meisje dat hem nou rijdt, reed eerst op een manege in Bergen, en is stalling gaan zoeken, zo'n 10 kilometer van Heiloo (z'n vorige standplaats) af.
Als ik daar naartoe zou gaan, zou ik op station Alkmaar uit moeten stappen...
Tijdens dit gesprek was zijn nieuwe adres nog niet bekend (de kopers moesten nog een stal zoeken), ze zullen die stal in omgeving Bergen gezocht hebben... Dit gesprek was op 9 november 2003.

29 januari vroeg ze me, of ik hem nog was gaan opzoeken... Dat was ik niet, en zij ook niet, dus we spraken af, contact op te nemen om samen te gaan. Ik heb geen adres oid gekregen van haar, alleen het telefoonnummer van Kim, daarop heb ik haar nog niet kunnen bereiken.

Ook van oude mailtjes kan ik niet veel wijzer worden...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 09:19

Het zou best 'ns kunnen dat je hem herkent, aangezien hij best eens in de buurt van Bergen zou kunnen staan...

*denkt na over iets wat de doorslag in je denkwerk zou kunnen geven*

Pony van de buurvrouw, misschien een keer tegengekomen op buitenrit, laatst tegengekomen op de ponyclub... Verward

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 22:17

Aanstaande zaterdag gaan we richting Bergen, met dezelfde tactiek als twee weken terug naar Egmond...

Ooit ga ik hem vinden...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:40

Maar hij kwam je wel bekend voor... Dus 't zou wel kunnen dat ie ergens in de buurt van Bergen staat... Zou in ieder geval wel verklaren waarom je hem wel herkent...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:56

@ Irish_Lady: We hadden geen stallen in gedachten... Sta jij toevallig op een hele grote pensionstal net buiten Bergen? Schijnheilig

@ Rinthoron: Jah, 'k weet ook niet waarom ie zoveel voor me doet, maar dan zegt ie "dat heb ik toch wel voor je over" slijmbalGnagnagna (hij leest nu mee Knipoog )

@ bol: Oeh, dat is inderdaad een nachtmerrie... Om je paard dat op een slechte manege terug te vinden Scheve mond

Ik zat eraan te denken om een nieuw topic te openen, maar ik kan op zich ook hier vertellen wat er vandaag allemaal is gebeurd.

We zijn, net als de vorige keer, gewoon richting Bergen gereden, en hebben daar rondgereden. We kwamen eerst bij een manege in Schoorl terecht (mooie manege!), waar we niet veel wijzer werden: een meisje dat heel veel wedstrijden reed, zou hem wel eens gezien kunnen hebben, maar dat wist ze niet zeker...
Dus toen zijn we naar Bergen gereden, en vonden daar een vereniging, waar een meisje aan het rijden was in de bak. Ze herkende hem niet (ja, dit keer waren we zo nuttig om wat foto's mee te nemen), maar verwees ons naar een grote pensionstal een eindje verder op.

Ook daar stond hij helaas niet, en werd hij ook niet herkend...

Op de terugweg richting de auto kwamen we nog twee ruiters tegen, aan hen hebben we 't ook gevraagd, en die reageerden heel verwonderlijk...

Wij lieten die foto's zien - ze keken er even naar, keken toen naar elkaar, en zeiden toen vrijwel tegelijk "is dat niet..." en "ja daar dacht ik ook al aan"... Maar verder zeiden ze niet aan welk paard ze dachten, want de leeftijden kwamen niet overeen...

Na nog wat meer rondgereden te hebben, en nog even wat eten, zijn we weer terug naar huis gegaan...

Weer niets dus...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:03

Ja Pling (stal Jonker of zoiets, kan dat? - We waren in ieder geval wel bij de kennemer ruiters)

Zat nog te denken of ik wat pica's van ze zou nemen, maar ze stonden te ver weg om duidelijk op de foto te komen...

Ik ga nou 't internet afspeuren naar manege's en ponyclubs enzo, in Bergen en omstreken...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 23:25

Dank je, Romana Lachen

irish_lady, heb je nog steeds geen idee waarom hij je zo bekend voorkomt?

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:01

Goed... Ik heb hem gevonden, dankzij de link van _Romana_ http://www.hippix.nl...

Kim schreef:
Beste Hester,
Ik wou nog even zeggen...het gaat super met billy maar we willen hem verkopen omdat we een groter paard willen kopen dus mischien wil jij hem terug!?
En anders valt er mischien wat anders te regelen....
We doen hem niet eerder weg todat je reageert..

Veel liefs Kim en KuSjes Billy...

Hier dus het volgende drama... Ik ga waarschijnlijk binnen een maand op kamers wonen, dus zou ik supergoedkope stalling moeten vinden... Gelukkig zal stalling in Wageningen goedkoper zijn dan in Leiden, maar toch...

Ohw my god... Nagelbijten / Gniffelen

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 12:56

[EA-GZ] Gezocht: weide/stalling omgeving Wageningen

Ik heb nog geen verdere informatie, alleen het mailtje wat ik hierboven gequote heb, en nog een ander mailtje met haar mobiele telefoonnummer. Ik kan met mijn huistelefoon niet mobiel bellen (is geblokkeerd), dus ik kan haar niet direct bellen.

Ik heb al teruggemaild, dat ik hem wil terugkopen, maar niet weet of ik dat kan. Ik ga haar binnekort mailen om naar een adres en foto's te vragen, zodat ik hem in ieder geval kan opzoeken en kan zien hoe hij er nu bijstaat...

Mijn vriend heeft al aangeboden eventueel een gedeelte van de stalling te betalen, als ik het zelf niet red... Ik wil dat eigelijk niet aannemen, omdat ik dan heel erg afhankelijk van hem wordt. Maar 't heeft me wel op een idee gebracht, namelijk een bijrijd(st)ertje te zoeken, die ook gedeeltelijk mee kan betalen. Aangezien ik niet op hem kan rijden, is dat gelijk een dubbele oplossing.

Als ik hem niet kan kopen, kan ik in ieder geval volgen naar wie hij dit keer verkocht wordt, zonder opnieuw te moeten gaan zoeken...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 13:33

layla d schreef:
Wat goed dat je hem gevonden hebt! Denk er wel goed over na voordat je hem terugkoopt.....stel je voor dat het toch niet lukt met de financiën en je hem weer moet wegdoen. Je kan ze wel helpen zoeken naar een leuk nieuw baasje voor hem die lekker met hem gaat rijden.
Je hebt helemaal gelijk, en het is ook mijn grote angst dat ik het inderdaad weer niet red... Maar dit is de derde keer dat hij verkocht gaat worden in nog geen jaar tijd, en als ex-marktpony heeft hij wat dat betreft al genoeg meegemaakt. Omdat hij zo klein is, groeien de meiden die hem kopen er snel uit, en gaan dan voor een grotere. Daardoor is de kans dat hij later weer doorverkocht wordt nog best groot...

Ik ga het zeker goed overdenken, want hij verdient gewoon het beste van het beste, en als ik niet genoeg geld heb, ben ik dat niet...

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:32

Een manege... Hangt ervan af... Kijk, de manege waar ik nu rijdt, daar hebben de paarden het hardstikke goed. Hij zou lekker veel aandacht krijgen, en goed verzorgd worden...

Hij kan heel netjes lopen, en springt heel makkelijk. Ik zou dan ook graag zien dat hij in de sport wordt uitgebracht, maar dat kan natuurlijk niet op een manege.

Verhuren/leasen is dan wel een idee... Ik heb geen idee of er genoeg meiden/jongens zijn die dat zouden willen (en wiens ouders zouden willen betalen)... Maar dat valt best te proberen.

Lieke (ook hier op bokt) kan nog wel op hem, ik weet niet of zij misschien ook mee zou kunnen/willen betalen, maar ze kan hem in ieder geval rijden, ook op wedstrijden...

Er zijn nogal wat opties, ik blijf nadenken of er nog meer zijn... Lachen
Laatst bijgewerkt door Hester op 29-06-04 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:44

Ik heb Kim net aan de telefoon gehad, en wat verhalen uitgewisseld en dergelijke. Ze was behoorlijk geschrokken, toen ze haar paard op het internet vond, maar is wel heel erg blij dat we elkaar nou gevonden hebben. Zo heb ik haar bijvoorbeeld kunnen vertellen hou hij aan z'n littekens kwam.

Ze heeft 'n keer wedstrijd met hem gereden, dat ging goed. Springen doet hij erg goed, en racen snapt ie ook Haha! ... Hij is nog altijd een dondersteen, maar toch ook een schatje...

Aanstaande zaterdag gaan we naar hem toe, er zal zeker een fotoverslag van volgen Lachen

Hij staat trouwens bij een boer, Leeuwenhoek of zoiets, ik heb het in mijn logboek opgeslagen, maar om een of andere reden kan ik die nu niet openen... Verward

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:04

Monster schreef:
Als je in de problemen komt, is hij hier welkom hoor! Knipoog
Als ik in de problemen kom, ga ik wel op m'n rug liggen ofzo... Alles voor die knol... Knipoog

Tot nu toe zit alles mee, stalling in Wageningen blijkt niet te duur, en diverse vriendinnen hebben ook al aangeboden mee te betalen, inclusief 't meisje dat 'm gaat rijden, dus aan haar heb ik eigelijk al een betalende bijrijder Lachen .

Ik denk dat het gaat lukken!

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:52

Ik ben afgelopen zaterdag dus wezen kijken, heb ook wat foto's gemaakt... Helaas zit ik nou op de verkeerde pc, meaning dat ik m'n foto's even niet kan uploaden... Even geduld dus nog Knipoog

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 13:49

[ITP] Devi... uh... Billy gevonden!

Het topic met foto's, met de eigenaresse heb ik een afspraak gemaakt, in bovenstaand topic verder uitgelegd, maar kort samengevat blijft hij voorlopig nog bij haar, en heb ik 'n soort optie op 'm.

Hij herkende me niet trouwens... Of leek me in ieder geval niet te herkennen.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, SemrushBot en 29 bezoekers