ik ben me rotgeschrokken!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

ik ben me rotgeschrokken!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 19:41

Vandaag heb ik Flair lekker buiten gezet met haar vriendinnetje Jasmijn. Nou lag er een blauw zeil aan de ene kant van de bak. De pony`s wilden er niet in de buurt komen en bleven de hele tijd aan een lange zijde van de bak heen en weer rennen. Ik dacht dat dat kwam door dat klapperende zeil.

Dus ik naar dat zeil toe om het te verplaatsen, lag er een dood paard onder. Ik schrok me echt rot, ik had dat helemaal niet verwacht. Maar ik snapte wel gelijk waarom de pony`s er niet in de buurt wilden komen. Later ben ik Flair nog even gaan longeren, en toen werd het paard over het erf gesleept naar de achterkant van de manege, waar niemand komt en Flair werd helemaal zenuwachtig.

raar eigenlijk dat paarden dat ruiken en mensen niet.
Ik heb wel wat geleerd, kijk nooit onder een zeil als je niet weet wat eronder ligt.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 19:52

Dat lijkt me echt eng, jonge als je zomaar een dood paard eronder ziet. Bah! Ik had ook een dood paard gezien en die lag met zijn hoofd in een andere stal ( het waren koeienstallen) en dat paard wat daar stond, stond helemaal tegen de wand aangedrukt, hij was vet bang.
Was wel zielig Verdrietig

starlight
Berichten: 117
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:53

ieks,dat leek me wel even schrikken zeg.
ba ik zou het niet mee willen maken.
op mijn oude manege was ook een pony dood die hadden ze ook in een zeil gedaan en die voor de manege neergelegd de slager kwam hem ophalen,gemeen he?
maar het lijkt me wel echt eng!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 20:57

nou ja als ze al dood zijn en ze worden opgehaald door de slager is het niet er meer, ze voelen er dan niks meer van.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:29

Stom is dat hè?! Je schrikt je dan rot terwijl je paard het allang doorheeft...Verward
Ik heb zoiets ook een keer gehad bij bruin. Toen was er een merrie dood en mijn pony durfde niet langs het zeil het erf af(bij de mesthoop). Ik dat oranje zeil wegtrekken(dat lag er wel vaker) ligt er ineens een paard onder Bloos Dan schrik je echt!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:35

IK heb eens twee dode ponies gezien bij de veearts. Ik vond het eigenlijk geen eng gezicht. Ze lagen er heelvredig bij.

was de eerste keer dat ik een dood paard, in dit geval ponies zag.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:51

Ik heb een keer een dode pony mee gemaakt en dat vergeet ik nooit meer.Ik werd gebeld door de eigenaar van de stal en die vroeg of ik die avond nog naar stal kwam.Ik zij "ja tuurlijk ik kom toch altijd"Dus dat vond ik raar dat hij dat vroeg.Dus ik vroeg zo van waarom dan?Toen vertelde hij dat tarzan(minishethengst)overleden was.Ik geloofde dat echt niet.Ik dus die avond naar stal en ja hoor hij lag daar in het land met een oude jas over zich heen.Had waarschijnlijk een klap tegen zijn borst gehad en dat is zijn dood geworden.Maar nou moesten we hem nog naar het hek(100m)verderop brengen.Toen hebben we hem met zijn drieen in een kruiwagen moeten tillen.Nou dat beeld vergeet ik nooit meer.Hoe hij daar in lag.Gelukkig werd hij de volgende morgen al heel erg vroeg op gehaald maar ik heb die nacht haast niet kunnen slapen want zag steeds tarzan voor me.En zo iets gun ik nooit iemand want ik weet hoe moeilijk dat kan zijn voor die gene.Dus mijn tip kijk nooit onder een zeil wat langs de weg/bak ligt.Je weet nooit wat er onder ligt.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:55

het is wel ff off topic maar bij mijn pony wisten ze gewoon dat er een paardje onderlag en toen gingen ze gewoon kijken! gelukkig was ik er toen niet bij Boos!
nouja gelukkig heeftie nu geen pijn meer Verdrietig

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:20

Het vroegere weidegenootje van Toet was ook ingeslapen op het erf, en heel gek, maar op het moment dat het beest zijn laatste adem uitblies, toen begon die van mij en de zoon van de overleden merrie keihard te hinneken!!!! En ze konden het niet zien, en stonden helemaal aan de andere kant van het land. Apart he? maar die pony lag onder een deken, (van mij Boos! , zonder te vragen!!!, ja je haalt hem er toch niet meer af als er een dode pony onder ligt!!!) en Toet MOEST EN ZOU eraan snuffelen, en daarna was het goed....
heel apart.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:42

Bah krijg helemaal kippevel van jullie verhalen...
Lijkt me eg vet schrikken!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 20:08

Bij ons zonen nog al veel mensen met schapen en als er een dood gaat wordt hij meestal aan de kant van de weg ( !!) gelegd tot het destructiebedrijf hem komt ophalen. En ik was zo stm om te gaan kijken wat er in een doos zat: 2 dode lammetjes. Brrr.

Heb maar 1 keer een dood paard gezien en dat was op de dierenkliniek en ik vond er niets ergs aan, eerder vredig.