Wie laat een oud paard chippen? ik niet!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:56

Jullie betalen wel belachelijke prijzen voor chippen zeg.Ik heb de mijne 3jaar terug laten doen dat was 25 euro, registratie kost niks dat is inbegrepen.Of julie dierenarts wil snel rijk worden of de mijne wil falliet gaan ikweet het niet maar het prijsverschil is wel enorm.Nu moet ik zeggen dat een andere vriendin ze ook heeft laten chippen die betaalde ook 15 euro meer als ik maar dan nog.Bovendien voor alle bangerikken de chip zit na drie jaar nog op de zelfde plek(gechekt door andere dierenarts)En de paarden zijn nog kerngezond.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:57

Ik heb hier bij verschillende dierenartsen geinformeerd en er is er geen één die ooit over een zwervende chip iets gehoord had.Bovendien worden honden al langer gechipt ik heb er vier en ook daar is niks mis mee.In belgië is chippen voor paarden niet verplicht.Ik wil ook niet in discussie gaan over het nut van wel of niet chippen.Ik heb alleen van dicht bij gezien dat er enorm met paarden papieren gerommeld wordt.Ik vond toen voor mezelf dat ik veiliger stond met een chip omdat er van mijn paard valse papieren in omloop zijn.Een chip zit er vast in kan niet zo maar verwijdert worden.Idem met honden ik heb in een asiel gewerkt en de gechipte honden komen voor het grootste gedeelte altijd bij de eigenaar terug.Mijn eigen asiel hondje heb ik zelfs via zijn chip kunnen volgen die bleek uit een heel ander land te komen.Praktisch gezien weet je van zo'n hond bevoorbeeld ook altijd zeker hoe oud hij is,inplaats van een schatting op het gebit wat soms een heel vertekend beeld kan geven.Kan me zo dan ook voorstellen dat je veel gerommel in de paarden wereld uit kan sluiten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:04

Het inbrengen van een chip gaat het zelfde als het geven van hun inënting.Dus het ligt aan je paard maakt hij en drama over een spuitje zal hij dat bij de chip ook doen.Maakt hij er geen probleem van dan doet hij dat over het chippen ook niet.Een chip is echt maar heel klein.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om een oud paard te chippen ze zouden ook vanaf een bepaalde leeftijd geen chip meer moeten hebben.Ik beweer trouwens niet dat een chip ideaal is ,ik kan wel het nut er van zien.Dna conroleren duurt bevoorbeeld veel langer als een chip controlleren.Iedereen in bezit van een lezer kan een chip controlle doen .Ik zie politie agenten b.v. niet langs de weg dna controleren Verward .
Maar goed het invoeren van de chipregistratie komt dus echt niet van mij af .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Wopkebrok en 8 bezoekers