Mijn eerste eigen paard!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Mijn eerste eigen paard!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:18

Ik heb donderavond/nacht mijn eigen paard opgehaald Knipoog Haha! . helaas wou ze de trailer niet makkelijk in dus dat was even een gevecht. Scheve mond Maar ze is er in gegaan!!!!! en nu staat ze lekker in de wei en is ze al beste vriendjes met het arabiertje van een goede vriendin van mij.

Ik ben echt zo trots, ze is gewoon super mooi. *LOL* ik moet haar nog wel helemaal inrijden en ze is al vijf en heeft eigenlijk zo goed als altijd in de wei gestaan... dus..... we zullen zien. maar ik heb in ieder geval mijn super paard.

maar als jullie nog goede tips voor het inrijden hebben en hoe ik haar van haar trailer angst af kan helpen, graag. Niet dat ik geen ervaring heb maar tips zijn altijd welkom.

janine36

Berichten: 162
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:19

Leuk .. je eigen paard!!
Heel veel plezier en sucses ermee

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:57

Je kan een paard makkelijker in een trailer krijgen door er iets vertrouwts in te doen misschien moet jij er eerst in sttaan dan kan ze zien dat hen helemaal niert zo eng is. Je kan ook gewoon boks op de grond van de trailer leggen want ik denk dat jpu paard dat best lekker vind wat is haar naam eigelijk. Nog een tip voor het inrijden je moet HEEL gedulggig zijn wanrt dan komt het allemaal goed OK dan! OK dan! VEEL SUCCES MET JE PAARD

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:57

Vaak op de trailer zetten. Elke dag een keer ofzo? Dat zou ik doen. En veel succes met je eigen paardje! Ik zoek er namelijk ook eentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:02

Ook niet onbelangrijk; als ze op de trailer staat, neem haar dan mee naar iets leuks toe (bos, strand). Wil ook nog wel eens helpen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:10

wat ik ook wel eens heb gezien dat werkte.
toen het paard de trailer niet in wilde, hebben ze de trailer met laadklep open en een hooinet erin met wat voer in een voerbak, in het weiland gezet. steeds ging het paardje dichterbij de trailer. het duurde even maar na een tijdje ging het paardje er toch in. veel beloont enz. en nu gaat het paard er gewoon in.

of je paard in bijvoorbeeld de bak zetten en dan de trailer bij de opening met het licht aan, wil ook wel helpen. tenminste bij ons paard wel. alleen hadden wij het vanuit de stal gedaan.

Leuk dat je een eigen paardje hebt Veel succes ermee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:14

Cow_horse schreef:
de trailer met laadklep open en een hooinet erin met wat voer in een voerbak, in het weiland gezet.


Zet er dan wel stenen onder of laat hem aangekoppeld anders kiepert hij om als het paard erin loopt Knipoog

boeboel
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: sint niklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:19

ik heb ook een ponytje ze heet bolleke ze is keilief en is ook mijn eerste pony
heel tof van je

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:26

Ilindra schreef:
Zet er dan wel stenen onder of laat hem aangekoppeld anders kiepert hij om als het paard erin loopt Knipoog



ja precies (had er niet bij nagedacht.. wij hadden er inderdaad ook stenen onder, maar ook ernaast (dat was dan vanuit de stal de trailer in) zodat ze er niet over heen kon springen)
maar ik zou dat dus pas doen als je ehct geen mogelijkheid meer weet, hiermee dwing je het paard meer voor iets wat hij eng vind, ik zou het gewoon rustig aan gaan opbouwen;))

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:34

Je moet gewoon veel oefenen met trailer laden, veel plezier met je paard!

Plutinda
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:22

heel veel plezier met je paardje. Van paarden in trailers doen heb ik geen verstand Verward

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:43

Gefeliciteerd met je eigen paard

Meestal doen mensen welis een trailer in de wei zitten.. (open)
Soms leggen ze daar ook hun voer in.. Meestal gaan ze er dan wel uitzichzelf in...
En als ie zich uithongerd tja.. dan weet ik het ook niet
Dan heeft het niet zoveel zin...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:49

Trailer tips heb ik niet, althans, niet meer dan hierboven al gezegd. Zorg dat ze een beloning krijgt als ze op de trailer staat, voer oid.
Maar heel veel plezier met je paardje, geniet er van!

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 19:28

Hey

bedankt voor al jullie tips. Ik ga het zeker proberen. ik ga eerst maar eens rustig haar vertrouwen winnen en dan gewoon maar elke dag in de trailer proberen te voeren. en langzaam maar zeker wat verder....
Ze heet trouwens Shinyvanck maar het word gewoon Shiny.

Ik heb haar vandaag nog gelongeerd de eerste vijf minuten springt, bokt steigert, raced ze in het rond, aan het eind helemaal uitgeput dus eerst weer tien minuten aan de dehand stappen maar daarna loopt ze wel netjes rondjes.

Het is een super paard ze heeft alleen al twee touwen aan de vernieling geholpen dus moeten eens zien hoe we dat gaan oplossen. zonder enige reden schiet ze dan ineens in de stress....
hopelijk doet ze het niet te vaak meer en anders maar gewoon een koeie halster om doen en rustig vastzetten en haar gewoon een paar uur rustig laten staan. dan merkt ze vanzelf dat ze zich niet los kan trekken als ze gaat hangen. in de buurt blijven is dan wel handig want ze moet zich natuurlijk niet op gaan hangen.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:32

Veel suc7 ermee!
Ik hoop dat je in de zz dressuur komt Haha!
haha

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 19:38

JAAAAA dat hoop ik ook en ZZ springen. doen we direct allebei maar. maar als ik moet kiezen gaan we voor de ZZ springen....
haha we zullen wel zien.....
haar vader is btw Goodtimes

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:15

Met trailerladen altijd zorgen dat er genoeg licht is in de trailer, probeer de zon erin te laten schijnen of als die er niet is, doe het licht aan, zorg dat de binnenkant goed licht is, dat helpt echt!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:14

Veeeeeeeeeeeeeeeeel succes ermee hoor!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:46

Veel succes!!!!!!

Leuk hoor!!! en nog gefeliciteerd

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:17

Gefeliciteerd met je paardje!!! Vandaag komt mijn eerste eigen paard *zenuwachtig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:44

Gefeliciteerd! En Redgirl ook! OK dan!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:05

Gefeli Lachen Veel plezier met je paardje ^_^

Reentje

Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:33

Veel geluk samen................en win veel wedstrijden!!!!!!!
-x- me Pling

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:31

Gefeliciteerd, ik wacht ook nog steeds op mijn eerste paard Tong uitsteken maar eerst maar mijn verzorgpaardje waar ik ook heel blij mee ben *LOL* enne.. volgens mij heb je al heel veel "trailer-tips" veel suc6 bij het inrijden en heel veel plezier met je paardje Pling

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:49

wat gaaf! heel veel plezier met je paardje! trailer tips heb je al veel... En met inrijden kan ik je alleen maar adviseren: geduld geduld geduld! doe niks overhaast, dat kan je paard verpesten! laat hem rustig aan alle nieuwe dingen wennen en wees duidelijk, twijfel zelf nie... VEEL PLEZIER & SUCCES