GRRRRR, zoveelste afwijzing

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

GRRRRR, zoveelste afwijzing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:48

Vandaag heb ik weer de zoveelste afwijzing per post binnengekregen van een leuke baan. Ik ben echt alle uitzendbureaus al af geweest en ik zit de hele dag al op internet te zoeken, maar t is echt moeilijk om nu aan een baan te komen zeg. Boos!
Alle uitzendbureaus vinden mij te duur voor tijdelijk werk of vakantiewerk en zelfs voor de AH vinden ze me te oud (= te duur, tja iemand van 23 is nou eenmaal duurder dan iemand van 16 he).
Ik zit inmiddels (met tussenpozen) al ruim een half jaar thuis. Tja, en mijn bankrekening krijgt ook honger inmiddels.
Iemand nog tips om toch ergens aan de slag te kunnen?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:54

Hier nog 1 die constant wordt afgewezen.
Wordt er ook helemaal gek van ..... heb ook geen tips voor je helaas
had ik die maar, dan had ik misschien nu ook een baan gehad.

Succes iig!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:25

Ik ken het.
Heb het zelf ook maja blijf maar steeds hopen dat ik snel wat vind.
Heel veel succes ermee OK dan!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:28

Hoi,

Vervelende situatie. Het valt mij ook niet mee om ergens echt aan de slag te kunnen. Ik werk nu dan ook weer tijdelijk voor een uzb en hoop dan maar weer dat ze over een paar maanden ook weer wat voor me hebben.

Maar uh, jij vertelt dat uzb's je te duur vinden. Hoe komt dat dan? Ik bedoel, ik heb ook wel een salarisindicatie aangegeven, maar in de meeste gevallen is dat natuurlijk helemaal niet van toepassing. Ik ben zelf bijna 28, heb HEAO CE gedaan en ruim acht jaar werkervaring, maar werk nu ook voor een schijntje. Tja, het is beter dan niks. Het is natuurlijk ook waar je het zelf voor wilt doen, dus ik snap niet helemaal waarom ze je te duur vinden. Of is het zo dat jij het loon te laag vindt? Verward

Succes iig!

Judith

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:31

Callcenters zoeken vaak nog mensen!!!Ik ben zxelf ook callcenter medewerker bij de KPN voor inbound telefoon verkeer (binnenkomende gesprekken) en heb dit ook 2jr voor de abn gedaan!

Ik vin het super werk, je doet niet echt veel werk, verdient lekker en je mag zelf je uren bepalen!!

Hier in mijn redio zoeken ze echt veel callcenter agents!!

Probeer het eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:31

De grap is zelfs dat ik ze helemaal geen salarisindicatie heb gegeven, ik ben (op dit moment) al blij met een minimumloontje.

Bij verschillende uzb's zeiden ze ook dat ze geen tijd hadden om iedereen "zomaar" in te schrijven en dat ik dus maar op internet hun sites in de gaten moest houden.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:32

jaja, ik ben 44, alleenstaande moeder en zit sinds 1,5 maand in de ww
werd ontslagen in mijn proeftijd omdat ze me toch eigenlijk maar niet nodig hadden.
had wel mijn andere baan ervoor opgezegd, stelletje .......

maar op mijn leeftijd is het helemaal moeilijk aan een baan te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:34

Helaas heb ik ook geen recht op een uitkering, omdat ik niet lang genoeg aaneengesloten heb gewerkt met genoeg uren (tja, wordt moeilijk als je studeert, inmiddels heb ik al een half jaar m'n diploma op zak).

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:42

Sja, het is niet makkelijk om een baan te vinden
Ik bedoel 100.000 werkzoekende erbij, kunnen de bedrijfleven keizen wie ze willen... voor één vacature komen bosjes mensen erop af!

Dinsdag middag heb ik een sollicitatiegesprek, dus ik ben benieuwd... Bloos

Lukt het niet voor 31 juli een nieuw baan te vinden, mischien wordt ik zelf ondernemer! Schijnheilig Rolleyes }>

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:47

Hè jeetje wat een problemen....ik studeer zelf nog en heb dus nog niet met dit soort problemen te maken gehad, maar het is geen prettig vooruitzicht Gewoon jezelf aanprijzen en het allemaal wat meer doen lijken dan het is werkt vaak ook wel Lachen Maar aan die leeftijd doe je natuurlijk niets....wat ordinaire tienerkleding aan misschien? Haha! Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:50

jeetje wat vervelend joh, welke sites heb je nu bekeken?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:56

bah wat een klotenieuws zeg Scheve mond
hoop echt voor je dat je iets kan vinden! weet zelf ook maar al te goed hoe lastig werk vinden is, ben blij dat ik weer een halfjaar contract heb kunnen ondertekenen, ook al werd er wel bijgezegd dat ze er goed over na hadden moeten denken, ik wordt morgen 22, en tsja er zijn er ook van 16/17/18 die in een supermarkt willen werken en die zijn veel goedkoper

ik weet trouwens nog een nieuw te openen kroeg/discotheek die mensen zoekt, als het je wat lijkt om 's avonds/'s nachts achter de bar te staan dan moet je maar iets laten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:59

In de zomer is er altijd vraag in de tuinbouw, al ben je nu alweer aan de late kant, want veel zijn er nu alweer voorzien van scholieren die examen hebben gedaan.
Maar veel vinden dat soort werk te laag en gaan er niet kijken, ook niet als ze al jaren thuis zitten en dat kan ik niet begrijpen Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:30

ik werk ook in de kas en als je naar zo'n stuk met alleen maar landbouw gaat moet je echt zeker zijn dat je wat vind.
maar idd wat RK zegt, mensen vinden dat vaak te min..
ook callcenters hebben nog vaak mensen nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:54

In de tuinbouw werken vind ik echt niet te min, maar hoe kom je dan bij zo'n bedrijf?
Callcenterwerk is echt het enige werk dat ik weiger om te doen. Je valt mensen lastig via de telefoon met vragen waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Ik heb zelf ook een hekel aan dat soort telefoontjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:01

Als je een kwekerij ziet dan gewoon er opaf stappen en zeggen dat je werk zoekt Lachen
Heeft bij mij zo nog altijd werk opgeleverd al vanf dat ik 16 ben. Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:08

ja bij een kwekerij moet je gewoon binnen stappen,
en dan heb je bijna altijd wel resultaat Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:32

wat oliebol zeg.
wat voor opleiding heb je gedaan?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:10

tis echt hopeloos op het moment
ik heb ook een dikke stapel afwijzingen thuisliggen Boos!
succes met vinden

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:19

Tessya schreef:
In de tuinbouw werken vind ik echt niet te min, maar hoe kom je dan bij zo'n bedrijf?
Callcenterwerk is echt het enige werk dat ik weiger om te doen. Je valt mensen lastig via de telefoon met vragen waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Ik heb zelf ook een hekel aan dat soort telefoontjes.


Als je outbound doet, dan "val me mensen lastig" Maar bij inbound juist niet! Dat wil zeggen dat je telefoontjes binnen krijgt van mensen met problemen (werk je bijvoorbeeld bij eneco energie, dan kunnen mensen je bellen met vragen over energieprijzen.. Ik noem maar wat!!) En dat is dus geen vervelend werk.. Ik heb zelf outbound gewerkt voor verinoca magazine, en ik moest mensen vragen of ze ipv acceptgiro niet automatisch wilden gaan betalen, nou dat was geen vervelend werk! Bij zoiets hoef je je ook helemaal niet op te gaan dringen, nee is nee en ja is ja!
Succes met het vinden van werk iig! OK dan!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:56

ik momenteel ook maar werk wel als invalkracht in mijn vakgebied, kan nu bijna volledige weken werken, maar hoe dat na de vakantie is weet ik niet, probeer zoiets te vinden in hj=je vakgebied als dat mogelijk is, dan ben je het dichtste bij eventuele vacatures

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:19

Als je rechtstreeks solliciteert, dan is het vaak veel geluk hebben.
Het probleem is vaak dat ze zoveel sollicitatiebrieven krijgen, dat ze die maar half lezen en soms zelfs niet!

Ik zou je het advies willen geven om je in te schrijven bij een werving en selectie bureau.
Het voordeel hiervan is dat deze bureaus veel vactures hebben, en dat ze eerst met jou een persoonlijk gesprek aangaan. Er wordt dan gekeken naar de persoon achter je naam en jij kunt je interesses en wensen duidelijk kenbaar maken.

Vervolgens maken ze een verslag en geven dat door aan het bedrijf en regelen voor jou een gesprek.
Mijn ervaring leert dat je op deze manier veel sneller aan een baan komt dan wanneer je zelf rechtstreeks solliciteert.

Ik ben zelf ook bezig met een andere baan.
Afgelopen woensdag een gesprek gehad met het werving en selectie bureau, maandagmorgen om 10 uur zit ik bij het bedrijf.
Als het allemaal meezit, dan heb ik binnen een week uitslag of ik daar aan de gang kan.

Werving en selectiebureaus worden betaald door het bedrijf, het is voor jou geheel gratis. Maak daar dankbaar gebruik van!!

Succes.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:41

Ik ken dat probleem.
Zit ook net in de WW en kom uit de WAO wat alles nog lastiger maakt.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:08

Ik ben bijna afgestudeerd, en heb net mijn eerste brieven op de bus gedaan. Dit is niet erg bemoedigend, maar ja, ik wist het eigenlijk al een beetje. Ik heb nog het geluk dat ik mijn weekendbaantje kan uitbreiden als ik niks anders kan vinden, tot 28 uur. Maar ja, ik heb niet oor niks gestudeerd, dus ik hoop dat ik toch wat vind.
In Zeeland is de arbeidsmarkt schijnbaar nog niet zo verzadigd. Er zijn minder jonge, hoog opgeleide mensen. De provincie heeft zelfs campagnes gestart om mensen uit andere provincies te werven. Maar dan moeten er wel vacatures zijn! De arbeidsmarkt begint weer wat aan te trekken zeggen ze, dat hopen we dan maar Knipoog