STRUIKELEN!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

STRUIKELEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 23:09

Iedere keer als ik naar buiten ga gaat mijn pony de laatste tijd wel heel vaak op zijn bekkie.Ook al loop ik op asvalt het maakt nie uit wie heeft hetzelfde probleem en wie heeft er een oplossing voor!!heel graag wat sugesties!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:16

ten eerste even naar zijn benen laten kijken...of misschien zijn rug, het kan aan beiden liggen. Is dat allemaal prima en is er niets aan de hand, dan moet je je paardje heel goed voorwaarts rijden. Het feit dat hij dán struikelt betekent gewoon dat hij niet oplet. Dus gewoon zijn aandacht bij jou houden!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:17

Heeft je pony een goede conditie en is ie niet te dik?
Daar lag het namelijk aan bij de Fjord die ik gereden heb. Toen hij getraind was struikelde hij niet meer.
Als je zeker weet dat het niks lichamelijks is (doet je pony dit alleen de laatste tijd??) kun je hem veel balkjes laten lopen.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:23

De manier van bekappen kan ook al veel uitmaken.
De hoefsmid die wij hebben, haalt zo min mogelijk weg van de binnenkant van de hoef.
De buitenkant word dan ronder bekapt, zodat het paard makkelijker over de hoef rolt.

Groetjes
Ton

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 21:21

Bedankt voor de goede tips ik kan het wel gebruiken.Het is een goed gebouwde fjord mooi postuur niet te dik.Hij kan goede dressuur.Kan m of l maar ik zal op jullie tips letten BEDANKT!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:40

je hoeft niet al je topics met hoofdletters te typen hoor... we zijn niet blind.. Frusty

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 16:17

nou sorry hoor ik wil alleen maar ff opvallen omdat ik die tips echt ff nodig heb. duzzzzzzzz!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:32

niks 'duzzz'
Hoofdletters in de topititel zijn heel erg irritant. Dacht je dat anderen niet willen dat hun vraag beantwoord wordt? DIe typen toch ook niet in caps? En als je geduldig wacht zal er ook heus wel iemand reageren op je berichtje zonder hoofdletters Frusty

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 17:39

Een beetje offtopic, maar ik ben het helemaal met Laura eens. Boos! Ik wil ook graag dat mijn topics beantwoord worden hoor, dat wil iedereen. Maar als iedereen de titel in hoofdletters doet wordt het hier wel een bende. Frusty

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 22:37

oke ik zal er op letten!!sorry!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:12

jaguar had het ook,dan waren z,n hoefjes een beetje aan de lange kant vond ik dan,de hoefsmid zij dat het nog wel kon.
maar het valt me op dat als hij gekapt is hij niet meer struikelt.

FjordFreak
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 00:01

Het kan idd heel goed aan zijn hoeven liggen. Onze Helianthus heeft daar namelijk erg last van. Zij heeft last van platvoeten en staat daarom op ijzers. Op het moment dat haar "tenen" te lang worden gaat ze struikelen.
Ik ben zelfs van hoefsmid veranderd omdat deze er te weinig aan deed. Nu gaat het stukken beter, hij haalt zoveel als hij kan van de teen af zodat ze weer netjes recht op haar voorhoefjes staat.

Rutopia
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Schijndel

struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 01:09

mijn paard heeft ook wel eens dat ze struikeld , maar dan moet ik mijn been erbij houden dan let ze beter op.
het kan ook zijn dat je paard bekapt moet worden, dan hebben ze er ook wel eens last van.
het kan eventueel ook zijn dat hij op dat moment totaal geen zin heeft om op pad te gaan en je zo uit wilt proberen.
groetjes Schijnheilig

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:11

hoi, mijn paard struikelde ook vaak, maar dat werd opgelost door hoefijzers aan te brengen.
zonder ijzers ging ie uit angst voor pijn van steentjes heel voorzichtig lopen en dat leidde tot struikelen. misschien een ideetje??
en lekker voorwaarts houden...van sloffen kan je ook gaan struikelen.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:22

ik weet niet of hij ijzers heeft maar ik heb wel eens gehoord dat hij
dan wat hoger zijn benen op schijnt te tillen ik weet niet of dat een uit de lucht gegrepen verhaal is maar je zou het kunnen navragen Cool

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:25

diana schreef:
jaguar had het ook,dan waren z,n hoefjes een beetje aan de lange kant vond ik dan,de hoefsmid zij dat het nog wel kon.
maar het valt me op dat als hij gekapt is hij niet meer struikelt.

nou de hoefsmidt is geweest he nies!! Haha! Haha!
hopen dat ie nu niet meer op z'n bekkie gaat