Rekening chippen opgeteld, schrik!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:30

Chippen is niet verplicht, en ik wil nog meemaken dat dat wel verplicht wordt. Tot die tijd neem ik dus ook geen actie.
Voor een paspoort mag je shoppen, dus gewoon rondbellen en degene nemen die het goedkoopste is. Soms hebben ze weleens aanbiedingen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info



ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:21

Tyrza schreef:
Het is toch schandalig dit Boos!

Wij hebben er onlangs ook 3 moeten laten chippen. Eigengefokte paarden die de "weg op" moeten. Kostendrijvers zijn het.

Ik zie het nut er niet van in....

Dan hebben ze je d'r mooi ingeluisd. Je hebt alleen een paspoort nodig, en daar controleerd geen hond op, dus je kunt gewoon met je paard over de weg.
Ander verhaal is wedstrijden. De organisaties hebben zich er door de NHS in laten luizen door zich die verplichting te laten opleggen, zonder acceptabel alternatief. Niet alleen is dit onbeschoft van de NHS, het is ook nog buitenwettelijk. Feitelijk is de NHS in overtreding. Punt is dat als niemand hiervan aangifte doet, de NHS vrijuit gaat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:38

Tyrza schreef:
Dat risico kan je niet nemen, Ikke. De kans dat je een keer gecontroleerd wordt, bestaat wel.

Ik heb het dan over vervoer met de auto he. Je ziet mij niet zomaar met een peerd over de weg lopen Haha!

Wat is de sanctie dan, als ze me al kunnen betrappen?
Ik neem dat risico rustig, ik heb een degelijke combinatie, dus er zijn geen technische redenen om mij aan te houden. Ik rijdt al 15 jaar met paarden op de vrachtwagen en ben zegge-en-schrijven een keer gecontroleerd op rode Diesel, omdat ik toevallig op die parkeerplaats stopte omdat ik moest piesen *LOL* Ze hebben me niet eens van de weg gehaald. Ze hebben toen ook niet naar rij- of kentekenpapieren gevraagd en van het paard constateerden ze dat het wel grappig was dat ie mee kon kijken door het open deurtje. Ik geloof dus niet zo in dat aanhoudingsrisico, bangmakerij.
Ik liep trouwens ook dagelijks met mijn paard langs de weg en mijn vriendin gaat meermalen per week buiten rijden en daar zijn ook nog nooit vragen aan gesteld, evenmin als aan andere stalgenoten, waarvan het meerendeel volgens mij ook geen paspoort heeft.
Voor wedtrijdpaarden heeft de NHS het wel zodanig in elkaar gedraaid dat vrijwel iedereen er ondertussen een chip in heeft zitten, zonder dat ze echt een noemenswaardig alternatief boden. Door met gigantische prijzen te gaan smijten zag vrijwel iedereen ervan af. Ik vraag me alleen af waar de NHS een brute lef vandaan haalt om de bewijslast om te draaien. Als de NHS beweerd dat jou paard niet het paard is dat jij zegt dat het is, dan moet de NHS dat ook maar bewijzen. Indien jij dan gelijk blijkt te hebben kun je ze nog aanklagen voor laster ook, ze hebben je immers vals beschuldigd!!!
Helaas weet de NHS ook wel dat het grote gros van de ruiters niet zal durven optreden en daarmee weet de NHS dat ze een machtspositie hebben en die hebben ze hier dus heel duidelijk gebruikt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:42

wendytj4h schreef:
ja oke maar zitten er ook lichamelijke nadelen aan verbonden?

Wat te denken van een harde knobbel van ong. 5cm groot in de manenkam? Die zit dus op de bovenhalsspier, die wij allemaal zo graag goed ontwikkeld zien! ik heb dit bij diverse paarden gevoeld, het komt dus regelmatig voor.
Het is en blijft een lichaamsvreemd voorwerp, wat zonder nuttige (lichamelijke) reden is ingebracht. Bovendien is het absoluut niet failsafe. Deze transponders werken op dezelfde manier als moderne pacemakers, welke ook van buitenaf, zonder direct contact, programeerbaar zijn. Het is dus wachten op de eerste gochemerd, die ontdekt hoe de chips te herprogrammeren zijn. Zeg niet dat dit onmogelijk is, iets soortgelijks is indertijd ook beweerd met digitale km-tellers in auto's. Ondertussen is genoegzaam bekend dat ook deze tellers terug te zetten zijn op elke gewenste stand.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mino1, Pellelilly, sterregoud, tienus63 en 42 bezoekers