[algem.] Het moderne paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:05

Mijn reactie:
- braaf zijn, niet protesteren
protesteren mag, wel binnen redelijke grenzen
- lief zijn (paarden met een eigen karakter worden meestal verkocht of als stom bestempeld)
lief zijn sluit een eigen karakter niet uit Haha!
- geen eigen mening hebben (want dan geef je hem zijn zin en dat mag niet)
mening mag wel, initiatief mag ook maar binnen redelijke grenzen
- accepteren om op stal te staan ('s nachts, of 24 uur per dag, straks breekt 'ie zijn been nog)
flauwekul
- in een bepaalde houding lopen (die hem niet helpt zijn evenwicht te vinden, de zogenaamde aanleuning/aan de teugel)
NIET in een bepaalde houding lopen, WEL zijn lichaam goed gebruiken zodat hij over 20 jaar nog steeds kan lopen dollen op de wei we hebben er een van 27 die dat dus nog steeds doet Haha!
- alle onkunde van de ruiter accepteren (en vooral de ruiter niet waarschuwen door te protesteren)
[i]flauwekul

- pijn accepteren (er zijn heel veel paarden die psychisch en/of lichaamelijk lijden, paarden lijden alleen in stilte en mensen willen vaak niet luisteren)
flauwekul


[/i]


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:57

maar denk je nou werkelijk dat je met dit soort kort door de bocht opmerkingen mensen aan het denken zet? Daar zul je toch iets subtieler voor moeten zijn.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:48

kim16 schreef:
En Effy, voel jij je niet verschrikkelijk schuldig als je weggaat bij dat paard en je ziet hem in zijn hokkie staan.

Kom eens bij onze merrie kijken, die luidkeels blèrend aan het hek staat omdat ze de wei zo saai vindt Knipoog

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:58

cissie schreef:
Nee natuurlijk niet Effy, daar heb je ook gelijk in, dat is niet netjes!

Cassidy ik snap wat je bedoeld, maar blijf bij m'n mening dat er ook nog zoiets is als bijrijdpaard/verzorg/leasepaard, al is dit anders dan het hebben van een eigen paard. Ik vind dat het belang van het paard boven het belang van de eig, die zo graag een paard wilt hebben staat, dat is gewoon mijn mening.

en wat denk je, dat dat anders is voor een verzorg/leaser/brijrijdpaard in de randstad?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 18 bezoekers