Verdoven en fotoos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Verdoven en fotoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 22:05

Hey allemaal,

Ben net terug van mijn vzpony. Ze is vandaag de veearts geweest. Ze loopt al een tijd kreupel en dan weer ff goed en dan weer kreupel.
2 weken geleden is de veearts er ook bij geweest en moesten toen pijnstillers geven en ze moest op zooltjes. Na die week liep ze nog nie goe, dus moest ze op siliconen. Ook dat hielp niet.
Gister de veearts weer laten kijken en die zei dat we naar hun kliniek moesten komen om der benen te verdoven stukje voor stukje dat ze weten waar het vandaan komt. En dan fotoos te nemen. Ze zouden dan eerst alleen tot onder de kogel verdoven en alsie dan goed weg zou lopen, zou er een zenuwsnede gedaan kunnen worden. Dat zag ik helemaal niet zitten, want ze is al 22 jaar en ik denk dat het zowieso geen oplossing is. Dus hun gebeld en we konden vandaag gelijk komen.
Wij erheen. Eerst werdt er gekeken zonder verdoving. Op de rechte stukken liep ze goed, maar aan de lijn liep ze op rechts. Nadat de DA de eerste x had verdoofd aan der rechterbeen, liep ze een heel stuk bter. Maar verder als ze in der rechterbeen een stukkie hoger verdoofde liep ze links slecht en als ze in der linkerbeen verdoofde lieptie rechts slecht. Dus ze moest toch op de foto, want dat had geen zin.
Er zijn in totaal 8 fotoos van der voorbenen gemaakt. Er waren geen erge dingen te zien. Alleen slijtage aan de onderste 2 gewrichten en dan vooral in der rechterbeen. Ook bleek dat der grifolbeentje een x gebroken is geweest. Maar ze konden niet precies zeggen waarop ie nou eigelijk kreupel loopt.
Nu hebben we medicijnen gehad om de gewrichten wat soepeler te maken en ze moet een maand dag en nacht alleen maar op t land. Verder moeten de DA's even overleggen wat het beste is om te doen.

Het is een btje een lang verhaal geworden Bloos! ! Sorry daarvoor!!

Groetjes Es

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:34

ja, bij oudere pony's zie je wel vaker slijtage ja...
maar in ieder geval sterkte ermee de komende tijd!!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:32

Ik hoop dat het allemaal meevalt !