Sloom, maar .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Sloom, maar .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 22:04

Veel beter dan eerst! Na een paar minuutjes draf liep hij al een stuk beter. Het enige waar ik vreselijk van baalde was dat hij zo ontzettend sloom was!

Ik had hem eerst lekker gepoetst, staartje schoongemaakt, maantjes gekamd. Vind hij echt heeeeeeeerlijk. Ik zadeltje erop, hoofdstelletje in, knufje tussendoor. Nou, helemaal opgedofd was meneer klaar, dus op naar de bak. No way, hij liep echt traaaaaaaaaag. Naja, niks aan te doen. Zodra ik erop stapte lekker door laten stappen, maar hij bleef gewoon sloom. Helemaal neit actief. Kan m in de dag gezeten hebben, want dit soort dagen heeft hij wel vaker. En dan komt daar nog bij dat hij een beetje conditie mist. Hij liep verder wel goed, niet te sterk, niet stijf. In het begin een beetje kort, maar dat was zo over. Om hem toch wat actiever te krijgen heb ik aan het eind maar wat stap-galop-stap overgangen gemaakt. Waarbij maar weer eens bleek dat mijn lieve knol een beetje uit elkaar dondert... Ik hou mezelf maar voor dat dat door de rustige periode komt! Na het rijden ging hij nog lekker liggen rollen en kon ik de borstels weer tevoorschijn halen...
Morgen les, en dan hoop ik maar dat we een beetje op niveau zijn, maar ik denk dat het uiteindelijk wel redelijk gaat nu, dus ik heb goeie moed! Morgenmiddag misschien maar eens opzoek naar een lekker suplementje voor de knollies hier, want een beetje opkikker kunnen ze wel gebruiken! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:19

Hee Laui!!! Mooi zo, Joop niet meer stijf!!! Gaat de goede kant op, hij komt er wel weer bovenop. Succes met les morgen hoor!!! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 10:03

Ik ben ook op zoek naar een supplement voor Jur (en eventueel voor Razin) maar er is ook zoooooveel en wat moet je nou kiezen??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 11:38

ik zit een beetje te denken in de richting van iets mineraligs (kruidenliksteen, zeewier oid). Hij staat nl niet meer op de wei, en erg veel (koeien) zout likt hij niet, dus ik denk dat het daar een beetje aan ligt. Hij krijgt verder meer dan voldoende voer (4x per dag hooi/kuil, 2kg sportbrok en 2 broden), hij is ook dik, dus daar ligt het echt niet aan.... Ga vanmiddag de Paardendrogist-gids eens doorspitten en kijken of ik iets kan vinden wat me wel wat lijkt.