Dilemma, mening gevraagd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Dilemma, mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 16:21

Eerst een kleine voorgeschiedins van mijn paard.

Ik heb mijn paard ooit eens verkocht (ik verhuisde naar Spanje) aan een vrouwtje die zei helemaal verliefd te zijn op hem.
Na 2 jaar kwam ik erachter dat ze hem had verkocht aan een oude boer (vriend van haar) .... opzich is daar niets mis mee, maar nu had die man helemaal niets met paarden (fokt zelf pony's) en hoopte OOIT eens een meisje te vinden die met hem ging springen.
Die vond hij dus niet, al met al heeft hij toen een jaar op stal gestaan in zijn eigen mest zonder contact met andere paarden, brood mager, enz enz. Boos!

Toen ik daarachter kwam ben ik hem direct gaan halen, neem het dat vrouwtje dus ook nogsteeds onwijs kwalijk dat ze dat paard aan hem heeft verkocht en dat ze dit heeft laten gebeuren!!


Maar nu mijn "dillema":
Ik wil mee gaan doen aan de kringselecties met dit paard.
In mijn kring worden er 3 wedstrijden gereden en de twee beste tellen.
Het is dus wel zo verstandig alle 3 de wedstrijden te rijden, aangezien je dan de meeste kans maakt op een hoge score.

Mijn probleem is echter dat de eerste selectiewedstrijd bij dat vrouwtje op stal verreden zal worden.....
En wat ik dus eigenlijk niet wil is dat zij hem OOIT nog tezien krijgt, gewoon puur uit principe omdat zij het paard moedwillig zo heeft verwaarloosd maar ik weet wel dat zij heel benieuwd is hoe het met hem gaat.

Dus wat zal ik doen... gewoon toch starten daar op stal of dan maar 2 selectie wedstrijden rijden en hopen dat de score genoeg is om door te mogen??

Graag jullie idee hierover

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:25

Persoonlijk zou ik er gewoon starten juist om te laten zien hoe goed hij eruit ziet.
Maar ik denk dat jij de enige bent die je eigen gevoel kan inschatten wat dat betreft.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:26

Ik zou gewoon meedoen!
En als je die vrouw daarziet, lekker ontwijken en negeren...

Iig veel succes dan! Lachen

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:29

Gewoon gaan rijden, niet meedoen omwille van die vrouw vind ik nogal overdreven. Ik ken ook mensen op een stal waar ik wel eens start die ik liever niet zie, maar ja, ik kom daar toch niet voor hen? Ik kom voor mezelf.

Enne, flinke punten rijden! Kun je eens lekker laten zien hoe het ook kan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:30

Ik ga idd met Katja mee.....

Als je niet meedoet laat je jezelf (en misschien daarmee ook wel je paard) weer kansen ontnemen die je wel hebt. Zo blijft ze jou leven beïnvloeden. Ik zou zeggen, lekker meedoen en verder geen aandacht aan haar besteden. Laten zien hoe goed hij het nu heeft en hoever jullie het inmiddels geschopt hebben.

Maar uiteindelijk kan alleen jij, je eigen gevoelens goed inschatten, moet jij daar rijden en zul jij dus de keuze moeten maken.

Succes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:32

Je rijdt toch voor jezelf?
Niet voor dat vrouwtje, niet voor die boer

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 16:38

Hum... krijg steeds meer het gevoel dat ik inderdaad niet moet weglopen voor haar.

Maar toch... ergens is het ook een kwestie van niet gunnen dat zij hem ooit nog tezien krijgt.
Denk dat als ik daar in de kantine op de prijsuitreiking zit te wachten ik het paard constant in de gaten wil houden, gewoon om te voorkomen dat zij stiekem naar hem toe zal gaan. (zielig eigenlijk van mij, ik weet het, maar toch Scheve mond )

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:41

Buiten of je het paard wel of niet terecht bij haar weg wil houden. Stel je doet nu niet mee, en je komt haar op een volgende wedstrijd alsnog tegen? Dan baal je waarschijnlijk flink dat je nu niet meegedaan hebt. Je kunt haar simpelweg niet altijd blijven ontlopen.....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 16:49

Hum... da's waar.... maarja om het nou op te zoeken .....

Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon doen *slik*

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:50

het is een klein wereldje, die paarden, je zult haar vast nog wel vaker treffen. Gewoon meedoen, je komt daar om concours te rijden en niet om op theevisite te gaan

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:55

wat is belangrijker... je principes.. of je droom om kampioen te worden ?

ik zou me door zo'n heks niet laten kennen !
ik zou er wel voor zorgen dat ze iig niet in zijn buurt zou komen Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 17:00

crossmonster schreef:
ik zou er wel voor zorgen dat ze iig niet in zijn buurt zou komen Knipoog

Daar zat ik dus ookal aan te denken Cool

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:02

Ik heb de reacties niet gevolgd maar wilde wel even snel reageren nog.

Ten eerste is het nu JOUW paard. Niemand die hem nog kan verwaarlozen.
Ten tweede is het toch niet erg dat zij jou ziet rijden. Ik zou zoiets hebben van, kijk maar eens goed, zo hoort dit paard te zijn.

Als jij graag die wedstrijden rijd dan is dat voor jezelf. Dan kan iemand hoog of laag springen, jij moet doen wat jij wil.
Ik zou zeggen, ga gewoon goed je best doen om een prijsje weg te kapen en mocht je comentaar krijgen, zeg dan op een vriendelijke toon wat jij er van vind.

Oude koeien uit de sloot halen heeft geen zin. Het is voorbij, jullie zijn weer samen nu.



Vroeger toen ik nog pony reed, was dat op een manege waar men winnen belangrijker vond dan vrienden van elkaart zijn. Altijd maar dat gezeik over wie zijn pony beter was. Jak. Ik ben dan ook gestopt. Toen ik dus besloot om weg te gaan werd ik eerst nog fijn beschuldigd van vanalles en nog wat. ( ik reed toen L)
Zo gold dat ook voor een vriendin van mij.
Een aantal jaren later deed de zoon van de manege eigenaar mee aan de instructeurscursus. Ik en dat andere meisje moesten voor rijden.
Dat ging heerlijk en we moesten zelfs expres dingen fout doen omdat de leerlingen ons niet konden verbeteren omdat er niks te verbeteren viel.
De manege eigenaar van toen, stond dus langs de kant mee te kijken en heerlijk op te scheppen dat wij dit alles van hem geleerd hadden. Foutje want wij zijn allebei niet op ons mondje gevallen. We hebben dus waar iedereen bij stond hem ook eens even op zijn nummer gezet en dat we toch echt zo rijden omdat we zelf zo hard werkte (allebei geen les en reden M en Z met een aantal paarden)

Ik wil hiermee aangeven dat je gewoon iedereen in zijn waarde moet laten, maar als het te gek word dat je er zeker wel wat van mag zeggen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 17:30

Bedankt voor je verhaal Holly, geeft me ookwel wat zelfvetrouwen en meer lef om daar te rijden met MIJN paard (die er nu wel toppie uitziet!)
Dank je!!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:36

Lekker gaan rijden... Neem een groom mee, die je paard weghoudt bij dat mens, als jij even weg bent, en laat haar lekker van een afstandje af walgen van haar eigen stommiteit.

Jij verdient die kans je te kwalificeren, zij verdient het niet jou die kans te ontnemen.

hANKY
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:44

Ik zou gewoon lekker gaan rijden! Kan dat vrouwtje zien hoe goed die het bij jou heeft!

janine23
Berichten: 144
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:57

Idd gewoon gaan rijden!!!!
Haar mond zal vast open vallen, als ze ziet wat voor top paardje ze heeft laten schieten...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:07

Ik zou lekker laten zien wat je kunt en haar stront jalours maken!

Je kan haar net zo goed ergens anders tegen komen en dan heeft ze hem ook gezien.
Als je zorgt dat hij er op en top uit ziet en de sterren van de hemel rijd.... zal ze beseffen wat ze ooit heeft weggedaan Knipoog

Het risisco nemen dat jij straks niet door kunt omdat zij jou paard ziet... vind ik eigenlijk een beetje krom. Dat zou het mij niet waard zijn iig.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:59

Gewoon doen! Hij ziet er super goed uit nu, dan ziet ze tenminste wat ze misloopt! Gewoon geen aandacht aan dr schenken en dr lekker jaloers maken met hoe jullie t samen doen!
Als ze echt zou willen weten hoe t nu met m gaat dan zal ze daar ook viavia wel achter komen..

Sorola

Berichten: 156
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:53

Juist wel doen! Laat haar lekker een poeppie ruiken en laat haar zien wat ze heeft misgelopen idd! Dat hij bij jou super kan springen, maakt haar alleen maar jaloers! Lekker voor haar Knipoog Gewoon doen hoor Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 09:35

vonnie4you schreef:
Dat hij bij jou super kan springen, maakt haar alleen maar jaloers! Lekker voor haar Knipoog


Haha! Het gaat in dit geval om dressuurwedstrijden, maar dat doet er verder niet toe Knipoog


Denk toch maar dat ik het gewoon moet doen, jullie hebben me overtuigt!! Ze kan in de s.h.i.t. zakken
Ga me helemaal niets van haar aantrekken, de kans bestaat zelfs dat we tegen elkaar moeten rijden in dezelfde klasse, ik hoop echt dat ik haar er dan helemaal uitrij !!!! gna gna Haha!

En laat idd gewoon iemand hem in de gaten houden tijdens de prijsuitreiking, want dat wil ik echt niet hoor, dat ze hem gaat opzoeken terwijl ik in de kantine zit en hij in de trailer staat.
Maar daar neem ik gewoon maatregelen voor

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:02

Katja schreef:
Persoonlijk zou ik er gewoon starten juist om te laten zien hoe goed hij eruit ziet.
Maar ik denk dat jij de enige bent die je eigen gevoel kan inschatten wat dat betreft.


Helemaal mee eens! Succes!! Kick some ass Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:20

ik zou ook gewoon gaan, interesseert jou het.
Maar heb je nog wel 'ns met haar gesproken daarna eigenlijk, ik bedoel, je hebt het over 'moedwillig' verwaarlozen, maar weet je het precieze verhaal ? Wie weet was er heel wat aan de hand ofzo........snap je.......het is vaak zo makkelijk oordelen als je niet alle kanten van een verhaal kent.......Mischien heeft ze helemaal niets moedwillig gedaan, kan best natuurlijk..

verder, gewoon rijden daar !

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 10:29

IngridM schreef:
Maar heb je nog wel 'ns met haar gesproken daarna eigenlijk, ik bedoel, je hebt het over 'moedwillig' verwaarlozen, maar weet je het precieze verhaal ? Wie weet was er heel wat aan de hand ofzo........snap je.......het is vaak zo makkelijk oordelen als je niet alle kanten van een verhaal kent.......Mischien heeft ze helemaal niets moedwillig gedaan, kan best natuurlijk..


Ja het gaat hier weldegelijk om moedwillig verwaarlozen!
Zij is namelijk degene die mij naar die zogenaamde vriend van haar heeft gebracht en verteld dat hij daar stond, dat hij er zo slecht uitzag, ja daar doe je niets aan, zo zei ze, jammer dan!

Ik weet dus exact wat er gebeurt is in de tussentijd! Ze heeft het me allemaal zelf verteld zonder blikken of blozen!!!
Dus van oordelen van 1 kant is hier zeker geen spraken.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:46

Ik zou ook gewoon gaan, lekker je eigen ding doen en de rest in de stront laten zakken.

Ik zou er alleen niet vanuit gaan dat zij heel jaloers zal worden. Ik bedoel, het interesseerde haar niets dat je paardje verwaarloosd werd, waarom zou het haar iets interesseren dat hij nu gezond is. Het is wel een goeie instelling om daar naartoe te gaan met het idee: "Ik zal ze eens even een poepie laten ruiken!", maar ik zou niet al te verbaasd zijn als je gewoon geen enkele reactie krijgt.

Succes, en laat ze wat zien!