nunspeet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:40

Hoi,

Een tijd geleden vertelde ik al dat ik op vakantie zou gaan met Lennon naar de witte wieven in Nunspeet. Helaas was er op de manege zelf (de bonte wieven) geen stal meer. Maar op aanraden van silvana, belde ik gisteren toch even op om te vragen of er toevallig nog een stal vrij was gekomen..............en ja hoor. Nu was het wel zo dat wij het huisje van vrijdag tot vrijdag huren en de stal van zaterdag tot zaterdag is, dus gaan we gewoon een dagje later.

Iedereen die nog mooie verhalen heeft over nunspeet of andere vakantie met paard, ik zou ze graag willen horen.
Moet zelf nog 1,5 maand wachten en wil zoveel mogelijk wegdromen.

Groetjes nair OK dan!

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:02

hoi ,ik woon zelf in nunspeet en ik moet zeggen je kan hier geweldig rijden er zijn hier zoveel ruiterroutes,ik wens je heel veel rijplezier en
een geweldige vakantie.
groetjes annette

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:08

Ik ben daar vorig jaar ook geweest
Ik raad je aan om heeeeel veel anti-vlieg spullen mee te nemen, want je word daar in het bos echt helemaal gek Knipoog
Ik ben er trouwens niet lang geweest, omdat het ineens heeeel hard ging hozen en onze tenten helemaal ondergelopen waren, zijn we weer naar huis gegaan Huilen
Ik heb het daar wel reuze naar mijn zin gehad OK dan! alleen waren de stallen voor de paarden gewoonweg echt afschuwelijk, het was er pikkedonker, geen voer- en drinkbak (moet je trouwens ff zelf meenemen Knipoog ) en er lag hele vieze, zwarte houtsnippers (lees houtbrokken) op de grond Verward
Persoonlijk zou ik er niet meer naartoe gaan maar misschien krijg jij wel een andere stal, want er waren wel betere
Veel plezier in ieder geval Haha!

Groetjes Lisette

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:18

je hebt gelijk deze manege is niet echt een aanradertje ik vind het best wel zielig hoe ze er daar bij staan en de stallen zien er niet echt mooi uit maar de omgeving is hier wel heel mooi en als je elke dag maar rijd zijn de paardjes er ook lekker uit

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:22

Hoi,

Best apart. Eerst zei ik dat ik naar manege belverdere ging en toen hoorde ik allemaal negatieve verhalen. Nu ga ik naar de Bonte wieven op het terrein van de witte wieven en hoor ik weer negatieve dingen.
Ik denk dat jullie aan een andere manege denken.
Ik heb zo en zo een buitenstal, dus die zal wel niet zo donker zijn. Ook koop je je eigen stro, dus houtbrokken zullen er dan wel niet liggen...
Gelukkig zitten wij ook in een bungalow, hihihi, dus regen in het huisje lijkt me ook wel uit te sluiten.
Wel zal ik vliegenspul meenemen. Dat is een goed advies. Hier in Rockanje kan het ook nogal vervelend zijn.
Alleen als een stal gevaarlijk zou zijn, dan zet ik mijn paard er niet. Voor de rest zorg je zelf voor je paard en een buitenstal klinkt wel goed hoor.

Het lijkt nou net alsof nunspeet geen goede stallen heeft. Als belverdere ook al niet goed is en deze stal ook al niet Tong uitsteken

Het voor mij echt een paardrijvakantie. Het is dus ook de bedoeling dat ik iedere dag een extra lange rit maak. Zal wel foto's maken en ze plaatsen (over een maand of 2 dan, hihihi)

In ieder geval bedankt en ik zal zeker nog even bellen over die voerbak.....

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:30

Mijn ouders wonen daar in de buurt, je kan er prachtig rijden, veel bos enzo.
Mijn zus heeft vroeger een tijdje bij Belverdere gereden, maar dat is een prima manege hoor.
Heel netjes, goede lessen, mooi terrein.
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de Bonte of de Witte Wieven, hoe het nu dan ook mag heten, maar ik kan het even voor je navragen al je wil?
Daarbij, er gaan altijd veel verschillende verhalen over maneges en stallen rond.
Wat de 1 fantastisch vindt, is voor de ander weer een regelrechte ramp.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:01

hee, ik woon er zowat naast de witte wieven,maar ik heb gewoon zoiets van een paard moet lekker buiten kunnen rennen en niet de hele dag binnen staan,vroeger had deze manege niet zo n goede naam maar hij zal inmiddels wel verbeterd zijn .

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:18

Is dat nu echt een manege dan?
Ik weet nog, dat toen ze daar begonnen, ze alleen leasepaarden hadden, maar dat is echt al tig jaar terug.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:56

het is niet echt een manege, je kan er paarden stallen als je op vakantie gaat en volgens mij kan je er ook een paard huren

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:02

Ok, dat dacht ik al.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 17:21

Mijn paardje staat 24/7 buiten in de wei. Daar lopen ook nog 87 andere paarden, dus een weekje stal zal hij wel niet zo erg vinden hoor. Denk dat hij de rust wel zal waarderen na zulke ritten Haha!

En na een heerlijke week voor mij, mag hij weer terug naar zijn paradijsje. Zo te horen gaan we het reuze naar ons zin krijgen. Iedereen die er in de buurt woont.........misschien leuk om in die week iets af te spreken....

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:34

Daar ben ik ook vroeger op school kamp geweest leuk hoor

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:34

Ik woon ook in nunspeet en heb meer als 10 jaar op de manege belvedere gereden en mijn paard en pony hebben daar gestaan die tijd en ik kan je vertellen dat als ik ergens anders heen kon ik dat zeker weten gedaan had! Manege belvedere heeft absoluut geen goede naam hier en iedereen kent zo'n beetje alle verhalen van wat er allemaal gebeurt is. Ik sliep vaak op de manege zelf (vriendin woont daar) en ik heb alles tot in de puntjes mee gemaakt. En ik kan je dan ook echt afraden om daar heen te gaan.

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:06

ik woon ook in nunspeet en de belverdere heeft geen goede naam nee. de paarden zelf staan er oop niet al te goed bij en de stallen vindt ik ook niks.. de witte wieven woon ik zelf ook dicht bij kan ik zo lopend naar toe. ziet er welveel beter uit dan in het begin. het is geen manege. maar een soort van campingbedrijf de tinkers die er staan zijn voornamelijk van hun zlef en die staan vaak in de binnenstallen. de meeste buitenstallen verhuren. ze. zoveer ik weet kan ik het je niet afraden.