Gatverrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gatverrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:58

Gatverderrie, de dazen zijn er weer. Ze zijn vannacht spontaan wakker geworden en vanochtend meteen al weer te veel dazen om nog gewoon buiten te rijden.

Mijn arme kereltje staat sinds vandaag weer met zijn apepakkie aan, niks meer blote kont buiten. En van de dazendekens naar de zomerdekens naar de winterdekens. Arme kerel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:51

We hadden het er gisteren hier nog over. Vocht, warm, nu moeten ze komen. Ben bang dat we gisteren het laatste ongestoorde ritje hebben gedaan.... Yuk, dat wordt weer sprayen, slaan en krabben....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:54

Het lijkt net of die dazen Mirk niet lekker vinden, want ik heb er nog nooit last van gehad samen met Mirk Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:55

Bij ons in de omgeving zitten ze gelukkig niet zo heel veel. Alleen in het land worden ze hier en daar aangevallen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:57

Zag er gisteren eentje gaan, nu staan we midden in de polder dus waar die vandaan kwam?

Kon hem helaas geen doodklap verkopen, daar was hij te snel voor.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:24

ja egt vreselijk , ik heb zo'n hekel aan die dingen en za gaan nooit weg

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:25

kimmy schreef:
Het lijkt net of die dazen Mirk niet lekker vinden, want ik heb er nog nooit last van gehad samen met Mirk Lachen


Welke kleur heeft ie, het lijkt altijd of dazen vooral donkere paarden lekker vinden, met een schimmel heb je er meestal minder last van.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:30

Phoe wij hebben er gelukkig niet veel last van! Niet zo erg dat de paarden er een deken voor op moeten gelukkig.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:24

Met een schimmel minder last Verward ??? Oei ik wou dat ik daar over mee kon praten.. Maar helaas Schijnheilig .. De mijne word altijd helemaal lek geprikt, en ikke dus ook Boos! , mega schijven op je armen en benen. snie leuk..

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:38

Ik heb er hier eigenlijk niet zo'n last van, ben zelf ook eigenlijk nooit gestoken!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:42

Nou dan heb je geluk Heranda... Bij mij komt er gelijk zo'n joekel van een schijf op. En die zitte er dan meestel wel een dag of drie.. Soms ga je gewoon door de grond van de jeuk.. Zou ik er misschien alergisch voor zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:52

Sommige paarden trekken ze gewoon aan. Mijn paard is zwart/dbruin van kleur, dus bingo. Gisteren zaten ook de dazen die er waren alleen op hem.

Lijkt wel of ze elk jaar vroeger komen en steeds meer. Nu zijn het alleen nog maar de vrouwtjes die bloed komen drinken voor hun nesten, net als de muggen. Ik mep ze dus als het lukt dood. Weer eentje minder, weer een nest minder. ~~}>

Nooit begrepen hoe die paarden, die hun weides midden in de bossen hebben, zonder bescherming daar dag en nacht kunnen staan. Knoflook help iig niet.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:38

Als je maar vaak genoeg gestoken wordt dan kun je er beter tegen. (ik heb er tenminste nog maar weinig last van, vroeger veel erger)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:41

Idd GATVER.
Ik was gisteren nog aan het afkloppen dat ik ze nog niet gezien had.

Ik ben er ook allergisch voor. Ik krijg een hele dikke onderarm als ik daar gestoken wordt. En ik krats alles open.
Marliesje, wat jij zegt gaat niet voor iedereen op. Iig niet voor mij (helaas).

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:43

This_is_me schreef:
Nou dan heb je geluk Heranda... Bij mij komt er gelijk zo'n joekel van een schijf op. En die zitte er dan meestel wel een dag of drie.. Soms ga je gewoon door de grond van de jeuk.. Zou ik er misschien alergisch voor zijn??


Ik heb precies hetzelfde! Soms zijn die schijven wel iets van 10 bij 10 cm op mijn been (echt!). Dan gaan ze nog pijn doen ook Boos!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:46

Dan heb ik dus echt geluk. Ik krijg amper een bultje.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:22

Daarom staan wij dus in de zomer om kwart over 4 op en gaan we om 5 uur op het eerste paard, dan zijn we klaar voor die krengen er zijn Knipoog

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:16

Het is idd net alsof ze vanacht wakker zijn geworden! Gister hadden we nog nergens last van. En vanmorgen heb ik marquez aan de fiets gehad en we werden achtervolgd door de blinde vliegen. Ik ben al geprikt voor de eerste keer dit jaar, er zullen nog vele bulten volgen Boos!

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:02

Ja ik heb ze ook al weer gesignaleerd. Ben vorig jaar op mijn linkeronderbeen drie keer gestoken, en die plekken voel ik nu nog steeds! Zijn gewoon littekens geworden, terwijl ik helemaal niet gekrabd had! Krijg sowieso snel littekens van steken, ook bij muggen enzo.
Maar mijn paardjes hebben er niet zo veel last van gelukkig.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:40

Ja, bij ons ook. Vooral winni (een zwarte) heeft er heel veel last van. Dus, blijven sprayen enzo. Maar de rest van de paarden lijken ze af te stoten ofzo, want die hebben er helemaal geen last van. Amper een bultje.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:18

Ow, sjips..... Ziek Even Cynthia dan maar bellen dat ze Cezanne in de gaten moet houden want die loopt nu nog zonder vliegendeken buiten Nagelbijten / Gniffelen en zij is allergisch voor dazen en andere steekvliegen Scheve mond
Die krijgt vanaf nu dus ook weer haar ridderpakje aan Cool

hANKY
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:39

Ik heb er ook al heel erg last van! Gister was ik 10 min even bij mij pony en toen had ik al 4 dazen!

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:34

NienkeBL schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Soms zijn die schijven wel iets van 10 bij 10 cm op mijn been (echt!). Dan gaan ze nog pijn doen ook Boos!


Hier kan ik dus over meepraten.. Scheve mond
Ik ben allergisch voor dazen, maar ook voor muggen.
Ik ben 2x gestoken door een Daas, toen kon ik mijn spijkerbroek niet meer aan zo erg was mijn been opgezwollen.
En een keertje in mijn pols, toen kon mijn handschoen niet meer dicht !

Het doet echt pijn, ik leef ook erg mee met mijn paardje

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:12

Het is hier gelukkig nog niet zo druk met de dazen.
Ik heb gister wel een joekel van een daas van d'r hals gehaald maar dat is ook de enige die ik gezien heb.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:42

idd vieze rotbeesten!
en als je denkt ze te hebben doodgemept en ja kijkt later nog een keer, leven ze vaak nog gewoon! je mept ze bewusteloos en na 5 minuten vliegen ze weer vrolijk (misschien met hersenschudding en al) verder, wordt zelf gelukkig zelden gestoken maar mijn arme (WITTE) paardje wel.......en lekker naar stinkende citronella ruiken ofzo helpt ook al niet veel.....