Blunder: Imatador en Maril samen losgebroken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Blunder: Imatador en Maril samen losgebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 21:03

Sjongejongejonge, hoe bont kun je het maken.

Gisteren werd ik plotseling gebeld door de juf van mijn zoontje, dat hij ziek was en ik hem op moest halen. Snel, snel, snel paard op stal gezet en weggegaan dus. Daarbij dus wsch de grendel van Maril z'n box er niet goed opgedaan.

Kom ik 's avonds thuis (dus al die tijd had hij braaf op stal gestaan), komt Bob in paniek naar de auto gerend:" Gelukkig, ben je er, de paarden zijn los, alle deuren zijn open!!!"
Oke...naar binnen. Imatador stond voor de box van Phoebe, die godzijdank nog braaf achter een deurtje stond Pling .
Hij stond flink te stampvoeten en was nat van het zweet, maar verder in orde. Alleen....waar was Marillion??? Bob had al gezocht (!) maar zag hem maar niet. Ik riep en opeens zie ik z'n koppie achter 5 opgestapelde balen verpakt kuilgras uitkomen....hylarisch!!!!
Was ie met z'n 1.75 het voormalige geitenhok ingevlucht!!!!
Toen hij me zag kwam hij aangelopen, gelukkig mankeerde hij op het eerste gezicht niets, behalve toch wat meer respect voor Imatador dan voorheen!!!!! Schijnheilig Nou, toen moest ik dus echt keihard lachen....mijn grote bruine in een geitenhok, verstopt achter de balen kuilgras....geen gezicht!
En hij heeft altijd zo'n grote mond tegen die witte hengst!

Wsch heb ik de grendel niet goed dichtgedaan, is hij er rustig uitgelopen en is Imatador daardoor compleet door het lint gegaan, want zijn deur was compleet uit de voegen. De metalen strip was helemaal verbogen en er lagen 8 lange spijkers (van de schuif) uit de muur!!!! Dan is hij dus meer hengst dan je zou vermoeden.
Gelukkig mankeren ze verder niks en weet ik nu al dat de schuif er niet goed opdoen mij nooooit meer gebeurd!!

Groetjes Suzanne

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:20

gelukkig dat het goed afgelopen is.

Voor het zelfde geld was er heel veel gebeurd.

Verder alles goed daar Suz?????

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 22:27

Het had idd ook anders af kunnen lopen. Maril en Imatador zijn erg dik met elkaar en ik denk dat ie 'm daarom alleen een hoek ingejaagd heeft. Marillion is er ook niet een die de strijd aangaat. Op stal loopt ie Iem wel altijd te plagen, maar ja...dan zit er een heel veilig muurtje tussen, haha.

Ja, het gaat heel oke hier. Alles is weer een beetje op rails, alle ellende ligt achter ons en nu gaan we weer vrolijk verder.
Ons huis in Almere is verkocht, begin maart is de overdracht. De tweede week van maart wordt dan hier de badkamer verbouwd (lees: gestript, gesloopt etc etc) en mijn nieuwe 20/60 dressuurpiste wordt dan ook aangelegd. Dan wordt de oude bak verdeeld in een paddock en een longeerbak. Het huis wordt aan de buitenkant geverfd, het riet wordt door kunstriet vervangen etc etc.
Maar het allermeest verheug ik me op mijn eigen meubels!!! We leven nu echt in een 'vreemd' huis. In februari gaan we dus beneden schilderen, gordijnen bestellen etc en dan 4 maart: onze eigen spullen.
In april geven we een housewarmingparty....misschien ook een voor bokt?

Groetjes Suzanne

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:32

tjee je kunt wat vergeten in de haast nietwaar Verward en dan nog uitkomen vanachter de balen hihi ,gelukkig niks ergs gebeurd....

Trouwens is dat mooi kunstriet op je dak ?En mag dat van de schoonheidscomissie?Ik heb weleens van geimpregneerd riet(brandvertragend) gehoord ......Ik heb zelf nl ook een dak van riet vandaar Lachen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:37

Ha die Suuz, leuk om weer eens wat van je te lezen.

Je hebt het volgens mij wel erg druk daar in Wijhe.
Wanneer ga je weer starten of heb je daar geen zin meer in?

Als je open huis houdt, kom ik wel met wat andere Bokkers die mee willen rijden.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:13

Jeetje, toen ik je titel las schrok ik even. Ik zag meteen twee galopperende paarden galoppered over een dorpsweg, ongetwijfeld richting een grotere weg...
Ieders nachtmerrie denk ik wel!

Gelukkig maar dat ze op het erf bleven, en geen biks/haverton tegen zijn gekomen *LOL* .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:29

Het geluk lacht je wel toe sinds je bent verhuisd!En dat meen ik serieus hoor!
Ik heb nu al meerdere verslagjes van dit kaliber gelezen en het loopt iedere keer met een sisser af!
Gelukkig maar!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:32

Hahahaha stomme paarden, ik heb ook niet voor niks twee hekken die het erf afsluiten, als ze er een overgaan dan staat er nog een tweede en die zijn ALTIJD dicht Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:23

hey is wel een beetje lachwekkend hoor suus *LOL*
maare die boktparty staat daar kom je nu niet meer onderuit he!
Ik wil alles snel beworden! Btw je vriendin met nicoroodnoot start zaterdag ook op wwna in de m2

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:22

Ja, het is zeker erg druk....de paarden, ik werk weer, de kinderen, je huis, lesklanten. Wel leuk natuurlijk, dat wel, maar heel erg druk.

Fitz!!! Ik ga wel weer starten hoor, hij gaat best fijn, M2 moet nu wel kunnen, ben er alleen nog niet aan toe gekomen om me in te schrijven. Marillion is kreupel geweest (hoefzweer) en vlak daarna bevroren bak gehad en ik wil wel een paar dagen achter elkaar kunnen trainen voor een proef.
Maar we (Eef en ik) hebben alles al geregeld voor Almelo, dus daar ga ik zeker heen!!!!
Lisse is helaas een ***eind weg, hiervandaan, iets van 7 kwartier!!!

Jaja...jullie komen allemaal echt wel kijken als het af is!!!

Gerrie, kunstriet is heel mooi, je onderscheid het niet van echt riet, het scheelt je alleen wel enorm in verzekeringspremie....het is dan hetzelfde als met dakpannen.

Maril en Imi waren in de stal ontsnapt he....mijn boxen zijn binnen, dus ze konden de (grote!) schuur niet uit, gelukkig. Die grote bruine heeft zich dus in de stal verstopt....ik lig nog krom van het lachen als ik aan die kop van 'm denkt.

Idd lijkt het ons allemaal weer wat mee te zitten, ik durf het nauwelijks hardop te zeggen.......

Groetjes Suzanne

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:42

Het is je ook gegund hoor Suuz!!! Mooi dat het beter met je gaat! Hoop snel weer meer enthousiaste verslagen van je te lezen. Mazzel dat het goed is gegaan met je hengsten!!! Ja, wij hebben ook wel geleerd grendels dicht te doen haha. Knipoog Had leuke foto's opgeleverd van je paard in het geitenhok volgens mij... *LOL*

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:33

Suzanne ik weet niet wat een verzekering kost voor pannen Verward wij hebben een onderlinge brandverzekering ......mijn ervaring is dat rieten daken niet gauw in zijn geheel vervangen worden,of het moet erg slecht zijn Verward
Berg je dan maar als ze het oude riet eraf halen erg veel rommel,maar fikt lekker (mag onder voorbehoud hihi)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 09:47

In ieder geval anderhalf keer zo duur. Ik geloof dat we ruim 350,- pm betalen!!!! Ons voorhuis is met riet gedekt en het achterhuis met pannen. Toch rekenen ze dan het hele oppervlakte van je dak als riet, juist omdat het zo lekker fikt.
Eens in de 30 jaar, gem, moet je het laten vervangen...echt riet. Kunstriet is blijvend.
Maar nou hebben we alweer gehoord dat het beter is om het pas te doen als je oude riet aan vervanging toe is. Je moet toch op 60.000,- rekenen......
Volgens mij is hun site www.patentriet.nl

Groetjes Suzanne

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:20

Tja waarom vervangen als het oude riet nog goed is ?
Als je om je heen kijkt worden daken ook in stukjes vervangen .Daar waar het riet minder is stoppen ze gewoon nieuw riet,ik vind het mooi om te zien ,echt vakmanschap.
Is er bij jullie geen mogelijkheid om een onderlinge brandverzekering af te sluiten?Zal toch wel haast in een landelijke omgeving......
Succes.
Btw patentriet is niet opvraagbaar Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 21:07

Hmm...ik zal de site nog eens aan Bob navragen.

Collectieve verzekering? Misschien, maar wij zijn de enige in de buurt met riet!
Wch laten we het oude riet idd voorlopig maar zitten, qua verzekeringspremie duurt het toch heel wat jaren voor je het eruit hebt. En ik vind mijn bak/paddock/longeerring/weideafrastering veel belangrijker en leuker!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 01:39

Ja zolang je nog lekker warm en droog kunt zitten zou ik idd mijn blik naar buiten richten Haha!
Tip :luchtfoto laten maken als alles buiten klaar is Kwijl

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 02:13

*LOL* *LOL* Wat een draken }>
Ook ik had meteen de gedachte dat dat wel een leuk moment zou zijn geweest voor een foto Haha!

Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien bij jullie het klinkt allemaal veelbelovend! En inderdaad... een luchtfoto is echt een aanwinst. Ik heb er al meerdere meegemaakt en je hebt er je leven lang plezier van.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 10:42

Gelukkig kon je Marillion vinden!!!
Gelukkig gaat het voor de rest goed met je!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Monique.