wat moet ik nou???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

wat moet ik nou???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 16:24

Ben echt zo kwaad! Ik ahd dus weer wedstrijd, nahja en lage punten, maar ik was een keer eerste en de andere ring eerste hadden beide geen winst.. Dus sowieso wel streng gejureerd! Maar goed ik ben dus zo kwaad omdat er bij staat: Pony duikt erg in de hand. Maakt zich graag lang , doet achter te weinig. En dat is dus waar ik steeds op stuit! Hoe ik mijn best ook doe hij doet niks, is lui laat alles hangen.

Dan kan je zeggen t ligt aan mij, maar heb t er ook al over gehad met insturctrise en die zegt dat je heeeel erg hard moet werken en dat ie gewoon lui is en dat je het dus niet cadeau krijgt. Maar ik wordt hier zo gefrustreerd van. Middendraf doet ie amper wat alle middengangen eigenlijk hij loopt maar wat te luieren, en dan heb ik hem wel redelijk voorwaarts maar in de tweede proef is ie dan weer sloom Boos! En dan kan je doen wat je wilt maar hij doet geen flikker..

En ok het is meer een springpony, maar evengoed dan kan ie toch wel wat meer doen?? Scheve mond Ik bedoel hij heeft geen voorwaartse drang, het enigste waar ie zin in heeft is eten en slapen en springen en crossen vind ie leuk en naar t duin gaan, lekker bokken en gek doen Schijnheilig

Maar ik kom zo dus geen steek verder en vraag me sterk af of ik hier nog mee wil doorgaan, kwil wel springen maar niet altijd en vind het ook een beetje eng... En het is niet dat k geen punten haal maar t gaat gewoon niet. Ik weet niet of ik moet stoppen, verkopen of doorgaan met springen of met dressuur en steeds weer te horen krijgen wat voor een heel groot deel toch echt aan hem en zijn karakter ligt Huilen

Sorry voor t lange verhaal maar ik weet t niet meer Huilen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:46

Ik heb ook een pony gehad die vrij lui was, alleen met dressuur ging het juist altijd wel weer goed en zat ik echt altijd bij de prijzen omdat het er zo netjes en gecontroleerd uit zag. Maar toch ergerde ik me er altijd aan dat ze nooit is een keer gewoon door liep. Ik ben ook meer een springruiter en dat vond ze helemaal niet leuk en ging altijd erg lomp Clown

Je pony verkopen omdat het tegen zit is misschien geen oplossing en krijg je misschien spijt van. Misschien ander voer? Haver voeren waar ze iets pittiger van word?

Ook proberen dat ze gaat luisteren naar je been, veel overgangen maken etc. Veel dingen doen tijdens het rijden, niet alleen maar rondjes rijden maar veel figuren overgangen, balkjes draven (galloperen) etc. Dan heeft de pony veel afwisseling en blijft het leuk vor hem.

Je kunt idd niks aan het karakter van je pony veranderen dat gaan echt niet, maar je kunt het misschien wel verbeteren door de hierboven genoemde dingen te doen. (als je die niet al geprobeerd hebt). Probeer dat eerst is voordat je de keuze maakt hem te verkopen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 16:53

Dat van dat voer zal niks helpen, het enigste dat hij dan doet is in het duin nog meer gekke bokkesprongen maken.. En het is dus zo dat hij gewoon met het in de bak rijden niks doet, zich nooit eens uitleeft in t land dat doet ie altijd buiten.

Afwisseling krijgt hij genoeg: hij staat vanaf half negen tot zeven buiten in een groot land en verder daarna wordt hij gereden en in t weekend altijd twee keer of als k wedstrijd heb 1 keer naar t duin. En verder ook lessen en een rustdag dus op zich ik zou wat meer kunnen springen maar het helpt gewoon niet!

Hij heeft er gewoon geen zin in gewoon te lui en die middengangen zullen er nooit uitkomen, hij is wel mooi maar heeft qua gangen gewoon geen uitstraling.

Kan gewoon niet strekken enz, luisteren naar t been doet ie wel goed. En ik ben echt geen type die snel opgeeft en het is ook niet zo dat ik nooit prijs heb of punten maar d B ging harstikke goed maar de L1 met al die middengangen enz en hogere klassen gaan al niet.

En ik heb meer ambities in de dressuur dan in t springen.. Maar ik wil hem ook niet kwijt maar werk voor hem moet alles zelf betalen en als t dan gewoon niet lukt denk ik doe ik het hiervoor?? Maar zoveel geld voor een ander paard heb k niet, alleen wat deze opbrengt, ik wil dan eigenlijk een grote e pony of paard want ben nu bijna zestien dus dan is het wel een beetje zonde om weer een pony te kopen. Dus ik weet t echt niet meer en het is gewoon zijn karakter>> Aartslui en alleen als ie t leuk vind doet ie wat en hij heeft geen mooie gangen, erg vlak en geen voorwaartste drang en power

( ik hoef echt geen paard wat heel hoog komt maar m of z wil ikw el bereiken en hij moet gewoon willen werken en een beetje die middengangen kunnen, meer hoef ik niet)

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:20

Aan de gangen van je pony kun je idd niets veranderen, hooguit wat "verbeteren". Maar als je pony gewoon niet wil werken en je al van alles hebt gedaan houd het op denk ik. Als je nu 16 bent kun je idd beter een paard kopen dan weer een pony te gaan kopen. Misschien kun je is rustig op zoek gaan naar een leuk paardje en wat geld gaan sparen als dat mogelijk is natuurlijk.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 17:22

Ja mijn vader zei ook, je kunt beter óf gaan springen óf verkopen en dan helemaal niet meer rijden óf even wachten en doorsparen, denk dat dat laatste sowieso verstandig is... Maar ik wil gewoonweg niet stoppen ik ben gewoon verslaafd aan rijden zal k maar zeggen Tong uitsteken En ik wil liever een eigen beestje dan dat ik nu weer op de manege tussen die lessen moet crossen.. Maarja ik weet niet eens wat mijn pony waard is...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:27

toch is het wel mogelijk die middengangen en die luiheid van de achterhand te verbeteren
maak veel stap-galop overgangen om achterhand te versterken
rijd zowiezo veel overgangen om die achterhand te activeren
als een pony duikt op de hand, rijd dan liever niet teveel vwnw, maar liever iets hoger, dan maar niet dat krulletje erin!
door veel vwnw te rijden gaat een pony die al op de hand duikt, nog meer op de hand duiken !
de middengangen kun je beter laten lijken door van te voren verzamelde stap of verzamelde draf te rijden, en na de middengang ook weer te verzamelen, dan lijkt het wat meer Knipoog

het kan ook zijn dat de combinatie gewoon niet klikt.. ruiter-pony en misschien wel ruiter- instructeur of pony-instructeur?
sommige pony's passen niet in het systeem van de instructie
of de instructie kan gewoon het probleem niet op lossen
het blijven mensen immers !

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:36

Als de combinatie ruiter/paard niet goed is kun je je pony idd beter verkopen. Als je zelf een nieuw paard wil kopen en je het geld er nu nog niet voor hebt kun je beter eerst gaan sparen voordat je een miskoop doet. Stoppen hoeft ja ook niet, kan me voorstellen dat je niet meer in een manege wil rijden. Dat wil ik ook niet.

Je kunt aan je instructrice vragen wat je pony waard is, of aan iemand anders die er verstand van heeft.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:42

Ja, ik ben het met Steefie eens, en om weer terug te gaan naar een manege waar je dat allemaal toch niet leert... (of je moet privé-les nemen)

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:50

rij je met sporen of nie?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:37

Ja ik ga t er vrijdag over hebben met mijn instructrise.. Er kan indd wel wat verbeterd worden maar het zal altijd een probleem zijn en helemaal als ik bijv M zou gaan starten.. Ik weet ook gewoon zeker dat het een heel erg aan zijn karakter ligt, hij heeft sowieso geen echte dressuurgangen zeg maar, en zo springpaard gebouwd ( waardoor hij volgens mij ook snel te diep loopt aangezien zijn hals recht is en dus een andere halshouding heeft dan een dressuurpaard)

Maar hij is ook erg lui dus, doet wanneer t hem uit komt en zoals ik ook al zei, je moet zo hard werken aan hem en dan nog gaat ie niet helemaal top zeg maar... En ik rijd met sporen alleen op wedstrijd niet met oefenen... En met zweep anders is ie niet vooruit te branden....

Maar ik vind het een erg groot dilemma. kwil m ook niet kwijt maar dit vind ik ook niks, ben niet aan t betalen voor iets wat me niet lekker zit en zeker als ik zou gaan springen, dat wil ik niet altijd doen en er zijn ook weinig wedstrijden in de buurt dus dan moet ik steeds met trailer en dat wil me vader niet doen... Dus dressuur is sowieso al makkelijker...
Ik weet t echt niet pfffff Scheve mond

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:53

Ik heb ook lang na zitten denken of ik mijn pony toen zou verkopen voor een fellere pony. En ik ben blij dat ik haar verkocht heb, want nu staat ze lekker dag en nacht op de wei en word er met haar getutteld, paar keer in de week rijden, voor de kar buitenritjes maken enzo. Dat vind ze prachtig. Dus misschien is het wel beter als je haar verkoopt. Je moet er wel lol in blijven houden he Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:55

tsja, ik weet t niet, ik wil dan iemand hebben die ermee gaat springen en crossen, dat vind ie geweldig! daar kan hij heel ver in komen ( aangezien hij al bewezen heeft over een hek te springen van 120, zonder enig geluidje te maken, stond zomaar achter iemand)

Dus dat is eigenlijk het beste voor hem want hij wil wel wat doen anders wordt ie chagerijnig, maar ik weet niet voor wat voor prijs ik een leuk dressuurpaard kan vinden... en of ik dat red...En hoeveel mijn pony opleverd( staat bij new forest taxatietopic Knipoog , niet echt duidelijke foto's) Dat zijn mijn dillemmma's zeg maar nog..

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:24

Je foto's doen het niet helaas, ook niet als ik ze kopieer en plak. Heb je misschien de site waar ze opstaan ofzo?

Je kunt toch aan je instructrice vragen hoeveel je voor je pony kunt vragen? Of iemand die er verstand van heeft. Dan kun je m op internet zetten en een geschikt iemand proberen te vinden voor je pony die ermee wil springen Lachen

Ik weet dat paarden niet echt goedkoop zijn om te kopen, maar dat ligt er ook aan wat je wil kopen. Een jong paard wat nog niet zoveel kent is natuurlijk goedkoper dan een paard wat al M dressuur is bijvoorbeeld.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:33


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:39

Ja ik durf het echt niet te zeggen wat je voor zo'n pony kunt vragen, omdat ze al wat op leeftijd is enzo. Ik heb geen idee, vraag het aan je instructrice zou ik zeggen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:41

ja, dat ga ik zeker doen... Maar ik vind het zo lastig, ik bedoel vanaf hoeveel kun je een leuk dressuurpaard kopen... Ik zie veel staan op marktplaats enz maar vraag me soms af of dat niet te duur is... Maar goed we zien wel ik ga eerst maar eens praten met mijn instructrise...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:58

Het ligt eraan wat je voor je eigen kunt krijgen, en wat voor dressuur paard je wil. Welke leeftijd hij mag hebben, dat ie al zadelmak moet zijn of niet. Of ie al M gelopen moet hebben, dat soort dingen.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:02

Dit is wel een hele leuke, vind ik dan...

Prijs: 2500
Beschrijving: Wegens ziekte eigenaar te koop aangeboden:
Zeer talentvolle (dressuur + springen) luxe 4 jarige ruin, zonder gebreken, netjes aangereden (ook recreatie), uitmuntende draf.

Stm: 162
kleur: zwart/bruin
afstamming: Vader: Engels volbloed
mv: amethist(nimmerdor)x gelders 100%
tel: 06-40086640/ 070-3666605

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 29-05-2004, 18:41
Gezien: 1979 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Irene Schouten (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 070-3666605
Woonplaats: den haag
Regio: Zuid-Holland


Afbeelding

Wel een beetje dun nekje trouwens..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 07:44

Ja, dat is best een leuke.. Mij maakt t niet zoveel uit, als t paard maar goed zadelmak is..en t liefst niet te oud ivm later verkopen...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 15:48

Ik heb trouwens nog meer leuke gezien ( ben ff gaan kijken of er wat was richting mijn prijs wat ik denk te kunnen betalen met mijn pony's opbrengst erbij.. Eigenlijk wil ik wel verder met een nieuwe maar ik hou ook zoveel van m Lovers Haha!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:11

Ja het is ook heel moeilijk om je pony te verkopen, maar als je er geen lol meer aan hebt is het maar beter Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:15

Als je niet tegen tegenslag kunt, kunje beter gaan dammen... of stoppen met wedstrijden.

Tja, bij sommige paarden krijg je het nu eenmaal niet cadeau en zul je moeten werken... simple as that

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:16

nou het is niet dat ik er geen lol in heb. Het punt is gewoon ik haal zijn grote springtalent er niet uit en hij heeft niet echt dressuurtalent wat ik dus wil... en het is niet zo dat ik hem niet leuk of mooi vind (integendeel) Ik ben gek op m en dat maakt t zo lastig ben bang dat ik er spijt van krijg ofzo...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:20

Depennybitch, sorry dat vind ik nergens op slaan, ben juist diegene die doorgaat, vooral omdat ik het ook leuk(er) vind om wat meer te moeten doen ipv het zo voor mijn neus gepresenteert te krijgen. Tuurlijk heb wel vaker tegenslag en dan ga ik door omdat ik weet dat het ook goed kan gaan( wat ook gebeurt) Allleen is het nu zo dat ik gewoon weet dat hij het niet kan en het zelf ook minder leuk vind dan springen.

En ik wil best doorgaan maar hoe hoger ik zal komen des te meer problemen, omdat hij gewoon te lui is wat uit zichzelf te doen en geen middengangen heeft( ja iets harder en ietsjes ruimer) Hij heeft zeg maar niet zoveel aanleg voor de dressuur...En ik oefen op deze punten maar t wordt niet beter en zoals ik net al zei hij heeft t gewoon niet in zich en is gewoon lui( hij is een shetlander in groot formaat qua karakter)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:23

Vandaar ook eigenlijk trouwens dit topic>> Moet ik hiermee doorgaan of nu stoppen... Scheve mond Knipoog