Een brok dynamiet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Een brok dynamiet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 21:27

Gister gewandeld met Pliva en Aldira.
Toen ze merkte dat we het erf gingen verlaten stond ze al piaffe te doen toen ik het hek achter me dicht deed.
Ze was onwijs vrolijk en springerig maar wel hanteerbaar.
Toen kwamen we bij een weiland met een idiote Fjord. Ze legde haar staart alweer over de rug en ik dacht 'ja hoor daar gaan we weer'... Huilen
Kop erop, staart erop en idioot doen!!! Ik kon haar nauwelijks houden, ze is dan zo ontzettend sterk! Dus zweep voor haar neus gehouden waar ze van mij niet doorheen mocht drammen. Ze ziet me dan absoluut niet staan, ze komt gewoon veel te weinig buiten, ze gedraagt zich als een kleuter. Na het weiland met de Fjord werd ze weer rustiger, wat worteltjes gegeven en briesen maar. Ze zweette zich toen al kapot van de opwinding.
Bij het volgende weiland met 4 meegallopperende Haffies moest ze weer even showen natuurlijk maar ze had nu al meer respect voor me.
Het laatste stuk nog lekker laten grazen en al met al zijn we een uur weggeweest, terug op stal stond ze gewoon met haar oogjes dicht, zo moe, zoveel indrukken opgedaan. Ach ja ze is nog maar 8 Lips are sealed

Vandaag gereden maar het stormt hier dus onwijs en de deuren van de binnenbak kraakten bijna uit hun voegen.
Toch gereden, cap op Cool en daar gingen we. Ik zat nog nauwelijks of ze denderde er al in galop vandoor. Niet te houden en 1 brok spanning.
Na een aantal rondjes kreeg ik haar eindelijk een paar keer langs de enge deur en bedacht mijn zus dat ze Pliva dan wel achter me aan kon sturen want die durfde ook niet. Dus sjok sjok sjok KABOEMMMM een bok en weg was ze weer. Wat een acceleratie *LOL* Afijn, Pliva ook binnen no time aan de andere kant van de binnenbak en zo ging het eigenlijk het hele uur door. Ze liep alleen maar te snurken en te briesen, vond het echt doodeng en als ik zachtjes mijn keel schraapte zat ze al met haar kont op de grond zowat.

Doen jullie paarden ook zo idioot de laatste dagen? Ik kan echt niks met haar als het zulk weer is! Zenuwpeesje...oh btw het is een Haflinger Frusty

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:49

Zit er arabisch bloed door jouw Haflinger? Verward
Ninja kan ook zo wegstormen als ze fris is.
Ze staat gelukkig overdag buiten.
Wel in de blubber maar ze kan rennen met haar 3 vriendjes als ze wil.
Ninja kan heel koelbloedig zijn maar als ze klierderig is schrikt ze overal van en wil ze er vandoor.
Ze reageert meer op de kou, dan is ze echt heel druk en wegvliegerig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 21:53

Nee geen arabisch bloed. Al zou je het wel zeggen soms.
Ze staat de hele dag buiten maar dat helpt weinig tot niets.
Ze is ontzettend fris en dat wandelen doen we ook veel te weinig dus dat vindt ze geweldig!

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:57

Kun je haar wel houden dan, als ze zo druk is? Verward
Ninja is er een kei in om zich los te rukken. Boos!
En ze ziet me dan inderdaad ook niet meer staan.
Op stal kan ze ook zo lomp doen, zich plotseling omdraaien me aan de kant duwen. Boos!
Ik zorg er voor dat ik altijd een zweepje in de hand heb anders plet ze me nog een keer. Verdrietig
Is dit nu typisch haflinger gedrag ? Verdrietig
Laatst bijgewerkt door NiNjA op 28-01-02 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:59

ik rij gewoon lekker buiten in de storm gna gna met mijn 4 jarige Haha!
super braaf haha dit is een andalusier, wil wel eens gek doen maar niet gevaarlijk en ze blijft gewoon stappen in ieder geval!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 22:03

Ik kan haar wel houden ja alhoewel ik wel spierpijn in mijn arm heb van dat getrek van haar.
Ik heb een hoofdstel om met een longeerlijn eraan. Die haal ik door de linkerbitring en klik hem dan rechts vast. Ik heb altijd het uiteinde van de longeerlijn in mijn linkerhand met de overgebleven lussen van de longeerlijn die ik 1 voor 1 van mijn hand kan laten glijden zodat ik wat speling heb. Als ik alleen een halstertouw heb voelt dat lang zo veilig niet.
Heb haar nog nooit losgelaten nee.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:08

Pfff, wat een bommetje hè, die Dira! Gelukkig is er niets gebeurd.

Gaat dat nog veranderen denk je, of zou dat gewoon haar karakter zijn? Ga je nou de komende tijd meer wandelen?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:14

tatjana schreef:
ik rij gewoon lekker buiten in de storm gna gna met mijn 4 jarige Haha!
super braaf haha dit is een andalusier, wil wel eens gek doen maar niet gevaarlijk en ze blijft gewoon stappen in ieder geval!!


Ja ja klopt helemaal. Ik ben ziek geweest dus meneer is donderdag los geweest in de bak vrijdag in de wei zaterdag heb ik er een kwartier opgezeten waarvan 3 minuten gedraafd, zondag even aan de longeerlijn en gisteren........... het ging met tekeer bij ons maar meneer kijkt niet op of om. Dat is nu een Andalusiër. Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:39

Krijg jij geen commentaar als je met je paard buiten loopt? Ik wel, het zit nl. zo: Ik heb een 2e wei erbij, en dan moet ik met Imker 500 meter elke dag over de weg. Dat doe ik dus 's morgens om 7 uur en dan krijg je van de buurt te horen 'jij kan beter een hond kopen, jij laat elke dag je paard uit, wat een maffe buurvrouw hebben wij..' en nog meer van dat soort ongein. Ik vind het helemaal niet erg om met hem een stukkie te wandelen, maar de buurt vind het maar errug vreemd.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 16:40

Ach ja, per wandeling krijg je wel een keer de opmerking 'waarom ga je er niet op zitten'. Maar dat went wel.
Ik vind wandelen altijd erg leuk, het paard vaak ook. Je bent samen lekker bezig en het is heel goed voor de band met je paard. Als je ernaast loopt vertrouwen ze je toch eerder dan wanneer je erop zit.
Dus ik wil zeker vaker gaan wandelen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:01

Leuk he die haffies Haha! gewoon veel van wandelen, het heeft bij Amulet ook geholpen, al kan die nu nog wel eens een beetje maf doen als ik er naast sta en we gaan langs een weiland met rennende paarden.... }>

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:09

Cody schreef:
Ach ja, per wandeling krijg je wel een keer de opmerking 'waarom ga je er niet op zitten'.


Hihi laatst gingen mijn vriendin en ik naar de manege wandelen met Levi, vroeg er ook iemand: 'Zeg moet je er niet op zitten?'
Ach ja voor de 'niet paardengekken' onderons ziet Levi er niet meer als veulen uit zullen we maar zeggen Schijnheilig Haha!

Maar even ontopic: Spannende wandeling voor jullie beiden haha, leuk verhaal om te lezen!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:48

Cody schreef:
Ach ja, per wandeling krijg je wel een keer de opmerking 'waarom ga je er niet op zitten'. Maar dat went wel.


Dat is idd errug irritant! Wietze moet elke dag naar de wei en terug naar de stal gebrachten (mijn moeder doet het dan 's ochtends) en hoe vaak we dat al niet hebben gehoord! Tja, het went wel ja.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 19:12

Hmm.... Mijn 6 jarige volbloed arabier is de laatste dagen juist heel sloom... Misschien hebben ze wel een gedaanteverwisseling ofzo gedaan? Haha!

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 13:16

Ik denk dat ik Ninja maar inruil voor een Andalusiër. }> of een arabier Knipoog

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:50

Elke Haflinger heeft Arabisch bloed, ze stammen allemaal af van een Arabische hengst gekruist met inlandse merries.
Die van mij kan ook leip doen met die wind, maar maandagavond bijvoorbeeld was ze wel rustig buiten (terug naar haar stal), het is maar net hoe haar koppie staat.