trots op mijn paardje, voor het eerst naar buiten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

trots op mijn paardje, voor het eerst naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:34

Vandaag was het zover.... Ik had mijn 3-jarige haf gelongeerd en ze was zo braaf dat ik het wel aandurfde om de wereld die achter het erf begint eens met haar te gaan bekijken. Ze is in haar leventje nog nooit "over straat" geweest. Ze is weleens in de trailer vervoerd maar ze is nog nooit zelf over de weg gegaan.

Er ging een bomproef paard mee, waar ze eventueel lekker op mocht hangen. We zouden een klein wandelingetje maken. Eerst langs de weg, auto's kende ze wel maar als ze rijden zijn ze toch wel een beejte eng....! Toen op een weg aangekomen waar het wat rustiger was gaf mevrouw aan dat ze liever voorop wou lopen! Vanaf dat moment was ze echt superrustig. We kwamen een hond tegen, wat auto's, een quad (zo'n soort gemotoriseerde skelter) en er kwamen paarden aangalopperen in het weiland naast de weg. Ze vond het allemaal niet eng! Ik had dit echt nooit verwacht... ze lette heel erg goed op mij en ben dus echt supertrots op haar.

Op de terugweg was het nog wel eventjes nodig om te schrikken van een brievenbus. Tja... hij was ook wel erg rood!!! Ik denk dat ze bang was dat die d'r op zou eten????? Haha! Maar ja, toen waren we dus wel weer erg blij met het begeleid-paard, wat hier onverstoorbaar langs liep. Annelie moest er toen dus ook wel achteraan, al deed ze dat wel bij mij op mijn nek....

Het lijkt misschien een beetje een onbenullig verhaaltje zo, maar ik ben echt zoooo blij dat het goed ging. Het is nogal een druktemaker die overal van schrikt dus ik stond er echt van te kijken dat ze de eerste keer buiten zo "onverstoorbaar" was. Vanaf het moment dat ze voorop mocht lopen en alles dus zelf kon bekijken was er niets meer aan de hand!!! Pling

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:40

Wat lekker joh! Natuurlijk is het een grote overwinning, zo`n eerste echte buitenrit. Super dat het zo goed ging!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:17

Wat fijn dat het zo goed ging OK dan! , ik kan me voorstellen dat je dan trots bent (ben ik ook op m`n 3-jarige als ze iets nieuws heeft gedaan Knipoog ).