Bijna een maand zonder Iwaldo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Bijna een maand zonder Iwaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 17:49

Lieve Bokkers,

Om te beginnen wil ik jullie nog even bedanken voor al jullie lieve berichtjes toen we Waldo hadden laten inslapen. Lovers Het is nu bijna een maand geleden en het is nog steeds gek. Als ik op stal kom verwacht ik telkens weer dat koppie te zien. De eerste weken kon ik ook niet veel voelen, alleen een schuldgevoel dat ik ahw verdoofd leek, dat ik geen pijn of verdriet kon voelen. Alleen leegte. Inmiddels heeft het wel een plekje, maar vooral op een zaterdag als deze heb ik er moeite mee. Een zaterda betekende voor mij namelijk de hele dag op stal, lekker uitwaaien in het bos, al het spul eens onder handen nemen, etc.

Ik weet niet zo goed wat te doen met mijn tijd nu en heb soms het idee dat ik tegen het plafond vlieg. Er is wel een paard op stal wat ik af en toe kan rijden, maar dit is toch heel anders. Ik kan mijn ei niet meer kwijt in de paarden en dat is erg behelpen nu. Zoals vandaag na een rotnacht, en een brief op de mat dat mijn dienstverband op het werk beeindigd wordt, Boos! zou ik zo graag even met Waldo uitrazen op de hei. De zomervakantie zie ik al helemaal niet graag komen, ik heb geen idee wat ik met mijn tijd moet. maargoed. Ik ben me aan het orienteren op een abonnement op de sportschool (heb altijd geroepen dat als ik geen paard meer had dat ik dan al die tijd zou gaan steken in de sportschool en eindelijk eens even dat perfecte lijf zou creeren Knipoog ) maar dat gaat met lood in de schoenen.

Tot zover even mijn klaagzang op deze vervelende zaterdag. Ik ben nog maar eens wat topics gaan nalezen, Wal was tenslotte wel een echt Boktpaard!

Voor de liefhebbers; vanaf januari 2001:

[HAW] Daar zijn ze dan... foto's van Iwaldo
[PP] Hoog gesprongen!
[PP] Wat een leventje...
[RT] Oei wat een talentjes zijn we Knipoog
[VMR] Ik doe aan zelf gemaakte NH.. hihi Lovers
[RT] Boos geworden Boos!
[PP] Moet je horen.. hahahaha SPRINGEN!!
[RT] Nou ja... mijn paard is een totale uitzondering???
[PP] Iwaldo Update *LOL*
[VvdD] Iwaldo naar de paardentandarts Haha!
[VvdD] Even Iwaldo uitstappen....
[VvdD] Ik ben geschrokken joh...
[VvdD] Een dagje bij mij op stal....
[VvdD] Iwaldo liep ZO lekker vandaag!!
[PP] GVD Wat bezielt dat paard nou weer?? *^!#!
[PP] Waldo is nog steeds niet helemaal happy....
[VvdD] Iwaldo vult harem aan met SuperJurga *Laura gemeet*...
[VvdD] Iwaldo en Laura en de Jacht te Neede (wel nat!)
[PP] Iwaldo in de lappenmand Kwijl( UPDATE: nog zieliger...
[VvdD] Wat een lekker ding en lekker weer *LOL*))))
[PP] Iwaldo geen jachtpaard meer??
[PP] Vandaag heb ik m'n allereerste wedstrijd met Iwaldo!+UITSLAG
[PP] Iwaldo gaat waarschijnlijk weg....
[PP] Iwaldo wordt een wedstrijdpaard!
[WD] Iwaldo's eerste winstpunt en nog prijs ook!
[WD] Iwaldo SUPERPaard... 173 pt en eerste prijs!!!
[VvdD] Iwaldo krijgt een nieuwe carriere....
[VvdD] Iwaldo is ziek... UPDATE Boos!
[MD] Pompende ademhaling zonder inspanning? Update....
[VvdD] Privelesje en Iwaldo cadeautje gegeven
[VvdD] Iwaldo verminkt?
[VvdD] Mijn eerste les van Ron de Keyser
[RT] Privéles in een ander systeem
[RT] Een nieuwe manier van nageeflijk maken...
[MD] "Pompen" na het rijden
[WD] Interessante opmerking op mijn protocol...
[RT] Nieuwe methode van rijden; update
[VvdD] Iwaldo wordt wild!!
[VvdD] Wauw! Les ging zó goed vandaag!!!
[VvdD] Iwaldo is ziek en ik zit er doorheen Boos!
[VvdD] Iwaldo update: soort astmatisch paard??
[VvdD] Iwaldo is op?
[VvdD] Iwaldo, bezoek aan de kliniek en hoe nu verder...
[VvdD] Iwaldo met astma; twee opties..
[VvdD] Iwaldo is gemolesteerd...
[VvdD] Iwaldo weg?
[VvdD] Afscheid van Iwaldo

En dan vond ik in mijn inbox nog een berichtje van Dorine die telepatisch contact met Waldo had. Ik hoop dat Dorine daarboven lekker op Iwaldo's rug rond mag galopperen. Ik kreeg het een beetje te kwaad toen ik dit weer terug las, maar wil het jullie niet onthouden:

Citaat:
Lieve Laura,

Het heeft even geduurd, wachtlijst grinnik, en ook drukte en ziekte waardoor ik nergens aan toe kom...
Ondanks mijn rugpijn zal ik toch proberen iets van Iwaldo te 'voelen' oke?

Ik heb de meeste foto's eens goed bekeken, met name de foto's waar je naast hem staat, waar zijn ogen goed zichtbaar zijn enz. dus 'knuffel-foto's' zeg maar..

Iwaldo is een sterk paard, lichamelijk, maar is dit geestelijk niet altijd geweest denk ik. Ik voel iets van onzekerheid, vooral toen hij jong was. Nu nog steeds wil hij nog vaak even 'kindje mogen zijn' en door zijn baasje vertroeteld worden of lekker mogen dollen enz., kortom, groot paard maar in zijn hart nog lang niet oud en bedaard, nog lang niet 'met pensioen' haha.

Hij hangt erg aan je, geestelijk, of hij een dag goed loopt (met trainen) is daardoor ook erg afhankelijk niet alleen van ZIJN humeur maar ook heel erg van het JOUWE. Haha, heel herkenbaar, ik heb hetzelfde met mijn paard.
Door deze sterke band met jou kun je ook zoveel met hem, ondanks dat hij zo groot is en sterk.
Jullie hebben beiden een lange weg moeten gaan om tot zover te komen zeg maar.

Hij voelt heel sterk, zoals veel paarden, wat jij voelt. Bij verdriet of onbegrip of iets dergelijks van jou kant, wil hij jou opvangen en troosten, wil hij proberen je op te vrolijken.
Hij wordt echter wel verward wanneer dit niet lukt, kan niet goed omgaan met gestressde mensen ook, hij heeft het liefst iemand om zich heen die de rust erin brengt zeg maar.
Dus iemand die geduld heeft, en wanneer er fouten gemaakt worden, ondanks alles toch weer van voren af aan opnieuw wil en durft te beginnen. Een Laura dus...

Jouw begrip voor hem in het begin heeft zijn muur (en die had hij toen!) afgebroken, jij mocht zijn zieltje binnen. Aan jou had hij een betrouwbaar persoon, iemand waarop je rekenen kon.
Wel moest hij voor jou werken, dressuurmatig vooral, en dat was wat minder, maar hij wist met jou waar hij aan toe was, regelmatigheid, duidelijkheid.

Iwaldo is dol op de jacht heb ik ooit gelezen.
Dit is vooral 'het kindje in hem' dat dan naar buiten komt: lekker dollen, lekker spanning, veel andere paarden en, het allerbelangrijkste: die omgeving.
Hij is helemaal gericht op die natuur, zijn hart klopt voor bomen, hei, velden enz. Het lijkt of hij zich oplaadt bij elke buitenrit, als een batterij, en er dan weer heerlijk tegen kan.
Op dit moment als ik over bos schrijf krijg ik kippenvel, of dat nu met hem te maken heeft Misschien wel met mezelf, ik voel met hem mee haha, ben ook dol op natuur.

Maar als hij ooit zonder de jacht zou moeten, zou hij dit goed kunnen.
Stel dat hij alleen met jou zou rijden, nooit meer met de jacht mee, dan komt hij toch nog in die natuur, de spanning haalt hij uit de buitenritten, eventueel met andere paarden, en misschien lessen en wedstrijden.
Dus zeg nooit dat hij niet kan zonder jacht... een grote georganiseerde Boktrit is net zo leuk voor hem!

Hij kan heel trots en statig overkomen, dankzij zijn figuur. Echter zo zeker als hij lijkt, zo onzeker is hij geweest en soms nog.
Dit vooral bij emotionele dingen. Bij het rijden wil hij wel, maar voelt zich soms nogal onhandig en klungelig met zijn grote lichaam.
Dit is de reden dat hij op baaldagen er flink een potje van kan maken, dus gewoon totaal niks van bakt, even zegt van: "Je bekijkt het maar, volgende keer weer hoor!"

En de dagen dat het redelijk of zelfs goed gaat...
Dat kleine vrouwtje bovenop hem, dat zoveel van hem vraagt, elke keer weer nieuwe dingen, doet hij het wel goed genoeg, is ze wel tevreden over hem? Wat verwacht ze
Hij is dan ook heel blij als jij hem laat weten dat je vindt dat hij het goed doet of in ieder geval zijn best doet.
Het praten tijdens het rijden bijv. is daar een voorbeeld van, hij reageert meteen als jij iets zegt terwijl je op hem zit: oortjes...

Jij voelt het ook als je bovenop hem zit, alsof al zijn 'voelsprietjes', geestelijk en lichamelijk, rechtop staan om het minste of geringste van jou aan te voelen.
Dit heeft voordelen, maar ook nadelen.
Hij voelt meteen aan wanneer jouw aandacht verslapt, wanneer hij even een paar seconden 'met de pet naar kan gooien'. Of hij dan ook bijv. echt 'minder loopt' op dat moment, hangt af van zijn goede wil haha.

Oh ja, zijn naam deed me nog ergens aan denken:
Iwaldo kan walsen, op 2 manieren.
1.Hij walst door je heen, dus je kunt niks beginnen met hem, hij gebruikt zijn kracht tegen je.
2.Hij walst MET jou, kortom, samen kunnen jullie dansen.
Dat laatste is met jullie het geval, het zal niet altijd even goed gaan, maar jullie zijn een goed duo samen, passen erg goed bij elkaar, voelen elkaar uitstekend aan.

Dat jullie zo goed bij elkaar passen daar heeft de eigenaar van Iwaldo het mee getroffen.
Iwaldo is namelijk geen gemakkelijk paard om een ruiter voor te vinden.
Niet alleen omdat hij groot is, maar ook omdat je echt van zo'n paard moet houden en aan moet kunnen (karakter en type).
Verder laat Iwaldo ook niet iedereen echt toe in zijn zieltje, je moet hem voor je winnen zeg maar. Is je goed gelukt!

Ik las dat hij ziek was, vroeg me af wat het kon zijn maar voel er weinig over.
Wel heb ik er een vaag goed gevoel over, zo'n idee dat het niet ernstig is.
Maar ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, zou ik ook zijn.
Cerise liet vorige week ook twee keer haar brok liggen. Omdat ze bijna niets doet, stil staat eigenlijk, had ik haar op 2 scheppen per dag gezet.
Wat bleek?
De stalhoudster, die wist dat Cerise over 2 weken ging verhuizen, wilde niet dat Cerise te mager daar zou aankomen (slechte reclame voor haar EIGEN stal dus), en zodoende gaf ze Cerise het dubbele...(ik betaal die brok dus ook nog zelf!).
Ik was dus behoorlijk pissig, maar wil er niet weg met ruzie, dus moest nog even 'dimmen'. Gelukkig kan ze volgende week zaterdag daar nu weg en krijgt ze nu minder.

Verder over Iwaldootje...
Hij is jouw leven, jouw geluk, jouw alles.
Dat ben jij van hem ook.
Mochten jullie wegen ooit scheiden (geen flauw idee of dat zo is maar ja, een paard overlijdt natuurlijk ook eens), dan vooral NIET het hele paardenleven afzweren.
Iwaldo wil (voel ik nu al) dat jij nog lang kunt nagenieten van de mooie tijden die jullie samen hadden, en nog veel zullen hebben haha.
Verder ook dat je ooit, nadat hij 'weg' is, voorzichtig weer probeert van een ander paard (of meerderen) te houden.
Dit schrijf ik niet omdat hij gauw dood gaat of zo, maar Iwaldo beheerst zo'n inmens groot deel van jouw leven, dat voelt hijzelf als 'een grote verantwoordelijkheid'. Is toch niet mis! Vandaar even 'wat hij graag zou willen'.
En niet zo bang zijn om hem te verliezen hoor. Dat weerhoudt je van het genieten van de momenten met hem.


Je zult nog heerlijke dingen met hem mee maken trouwens.
Hij zal een mooie zomer hebben volgend jaar, weet niet precies waarom, er gaat iets gebeuren of zo deze zomer



Nou, vanavond maar eens een grote pizza in de oven, een bak ijs, een goede film en een knipoog naar mijn grote kanjer die mooi ingelijst aan mijn muur meekijkt over mijn schouder.

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:49

heeey...ik kreeg egt kippevel toen ik het las.. egt vreemd maar aan de andere kant ook een geruststelling.. ik voel me precies hetzelfde.. mijn paard is ook een paar maanden geleden ingeslapen.. ik voel me zo leeg.. en t is allemaal zo vreemd.. Huilen me leven is ook totaal veranderd.. eerst elke dag lekker naar me paardje en nu ? nu ineens zoveel tijd over.. het is raar en er mist iets in me leven, iets wat veel v0or me betekende.. ik snap hoe je je voelt... zal het ooit nog goed komen?? ... ik heb elke dag zo een gevoel van niet... maar ik h0op het uiteraard wel....
heel veel sterkte Ach gut

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:53

jeetje lau....ik weet niet veel te zeggen heel veel sterkte...

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:59

Wow ... sjeez wat een verhaal ik kan het me ook niet voorstellen om (een eigenpaardjuh/verzorgpaardjuh) niet meer te kunnen rijden omdat ie er niet meer is Huilen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:03

jeetje, ik weet ff echt niet meer wat ik moet zeggen buiten dit :
heel veel sterkte Ach gut

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:50

Vreemd he als ze er ineens niet meer zijn...

Nogmaals veel sterkte.

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:06

Hey meissie. Ken jou of je paardje niet maar ik krijg hier echt tranen in mijn ogen. Heb zelf ook al 2 paarden moeten laten gaan. Zeer pijnlijk maar je zal het binnenkort wel een plaatsje kunnen geven en dan krijgen al de mooie herinneringen de bovenhand. Veel sterkte

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:09

Ik heb niet zoveel zinnigs te zeggen.
Goed van je dat je het even van je hebt afgeschreven. Het lijkt mij ook ontzettend moeilijk, als je naar stal toe gaat en je maatje er niet meer staat...
Sterkte Ach gut

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:18

ik heb het niet gelezen dat hij dood was maar nu dus wel sjonge jonge dat is wat zeg. het is goeddat je dit allemaal vertelt wat een mooi paard was het bllijf hem herineren zoals hij was en vooral de leuke momenten zodat je later om de grapjes van je paard of de leuke dingen kunt lachen het zal moeilijk zijn in de zomervakantie maar het is nu zo en het was het beste voor hem veel sterkte......

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:31

Jeetje meis......

Wel heel waardevol dat je dit nog hebt..... En tja, ik denk dat Waldo wat dat betreft helemaal gelijk heeft/had. Ga door met je leven en probeer weer te genieten van een ander paard.

Sterkte Ach gut

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:56

Verdorie wat rottig toch.... Kippevel... Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:03

Laura"]
Zoals vandaag na een rotnacht, en een brief op de mat dat mijn dienstverband op het werk beeindigd wordt, Boos!
[/quote]

2 weken geleden poste je dit:
[quote="Laura schreef:
Nouja. Op een bepaald moment was Baas zijn 'niet-seksuele-puur vriendschappelijke'-ideeen vergeten en hebben we gezoend. Wat kan die vent zoenen zeg. Vingers aflikken Pfoeh. Pfoeh pfoeh pfoeh. Bloos


Misschien toch niet zo'n slimme actie geweest Schijnheilig

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 00:07

Ik snap dat je dat denkt. Maar nee, ik heb (gelukkig dus) twee banen, en degene waar ik nu van op straat sta is niet die met deze baas Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:09

misschien had hij het gehoord en werd hij jaloers?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 00:12

wie weet, misschien leest ie hier wel mee... Lachen

Maar nee, als dat de reden was had ik mezelf wel achter de oren gekrabd. Mijn kantoor draait nogal slecht (wegens bouwfraude enzo) en ze zijn de boel aan het reorganiseren. Mijn contract zou al aflopen per één april maar is verlengd tot 1 spetember en ik had gehoopt dat ik het uit zou kunnen zingen totaan mijn stage in februari. Maar helaas. Ach, het doet er verder ook niet toe.
Laatst bijgewerkt door Laura op 06-06-04 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:56

Ik denk dat iedereen die een paard verloren heeft je gevoelens wel herkent. Er valt gewoon een enorme leegte in je leven en die vul je niet 123 op.
heel veel sterkte!