Jur bijna gewurgd en geëlectrocuteerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Jur bijna gewurgd en geëlectrocuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 10:49

Maar het is goed afgelopen pffff...

Gisteren was er dus zuidwesterstorm, echt niet normaal hoe het tekeer ging. De auto's stonden te schudden en de paarden hadden de hele dag binnen gestaan dus ik vond dat ze er toch maar even uit moesten. Er was een hele rare sfeer, het was volle maan en alles was licht, en de bomen, het zeil en plastic, het oude schuurtje waar schapen in staan, alles ging zo gigantisch tekeer. Ik had net de film Practical Magic afgekeken en dit weer paste er dus precies bij.

Ik liep met Jur voorop en Razinda liep los mee, die was doodsbang doordat er overal stukken zeil en plastic aan het opwaaien waren (een herrie dat dat maakt), ze bleef veilig in de buurt van haar moeder. Bijna bij de bak aangekomen, kon ik mezelf bijna niet meer staande houden en liet Jur los, zodat ze zo de bak in kon gaan. Maar net op het moment dat ze de bak in ging, waaide het snoer van de verlichting van de bak voor de opening. Er staat nog maar 1 paal met verlichting en die gaat aan met een verlengsnoer. Jur rende door maar het snoer draaide om haar nek heen!! Ze werd natuurlijk compleet hysterisch en Razinda was ook al in de bak als een gek aan het tekeer gaan en het snoer draaide zich steeds meer om haar nek. Ik schrok me natuurlijk te pletter en dacht dat het gebeurd was. Want als ze nog harder trok, dan zou ze zometeen de paal met verlichting mee trekken (die staat niet bepaald stevig) en dan waren de gevolgen natuurlijk helemaal niet te overzien.

Ik kon bijna niet bij de stekkerdoos komen omdat de wind me de andere kant op blies, maar toen ik er eindelijk was en de stekker er uit wilde halen, kwam ze eindelijk los... Dit lijkt alsof het lang duurde maar het ging allemaal heel snel en ik was helemaal verstijfd van angst.
Ik kon mezelf nog vastpakken aan een stuk hout van de omheinig want ik werd echt omver geblazen. De paarden gingen als gekken tekeer in de bak. Gelukkig is het goed afgelopen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:53

Jeetje wat een pech weer zeg ?? Gelukkig WEER goed afgelopen *LOL* .

Doe maar voorzichtig straks gebeurt er echt nog eens wat Verward .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:53

Brrr,
heel eng!

Over wat er eventueel had kunnen gebeuren kan je dan ook maar beter niet te veel nadenken!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:14

whaa dat is echt eng!! ik was ook al bijna omgewaaid... wij hebben ook zo'n lichtsnoer, alleen niet bij de opening van de bak, en die zit goed vast... zotat ie niet opwaaid... phoe... gelukkig alleen maar de schrik en verder niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:40

Sjemig, dat is echt eng. Echt zo'n horror verhaal. Wat een geluk dat het goed is afgelopen! Je zal wel flink de schrik te pakken hebben!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:10

Sjezes wat misselijk zeg! uitgerekend als dat paard daar loopt, het lijkt wel de lift, maar dan met een stroomdraad.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:17

Dat is echt niet leuk! Toch maar het draad goed vastknopen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:43

Gadver, ik krijg er kippenvel van! Ik zal blij zijn als het weer mooi weer wordt, helemaal als ik dit soort verhalen lees. Wat een wonder dat ze niks heeft opgelopen, zeg. Jur heeft zeker een goed Schijnheilig !

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:48

pfff wat heb jij in doodsangst gezeten zeg.
ben ik toch maar heel blij dat wanneer het bij ons stormt het niets is vergeleken bij jullie.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:03

Jeminee, echt horror! Stel je eens voor.... Nee beter van niet!!
Vreemde sfeer inderdaad. Ik was gisteravond ook nog buiten (gelukkig zonder paard) en het was een beetje "spooky".
Een heel raar licht gaf de maan, omdat het ook zo helder was en die wind... Die maakt me soms echt bang, wij wonen onder hele grote oude bomen Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 16:26

Gelukkig hebben ze voor dit soort, en andere linke situaties ooit de aardlekschakelaar uitgevonden, maar ik kan me voorstellen dat je echt enorm geschrokken bent! Toch die constructie maar snel wat aanpassen!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:37

Lekker gevaarlijk zo'n los verlengsnoer, zou de stalhouder maar vragen een en ander zsm in orde te maken

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:42

wat een geluk dat t goed is afgelopen dan. had er niet aan moeten denken wat er anders had kunnen gebeuren.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:49

Tjee, wat maak jij af en toe rare dingen mee. Eng zeg, het hart zou echt in mijn keel zitten. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:59

Brrrr..... wat een eng verhaal. Gelukkig liep het allemaal goed af.

Ik haal altijd het verlengsnoer al weg als hij er alleen maar overheen hoeft te stappen, dat vind ik al doodeng.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:33

Maartje, wil je me niet meer zo laten schrikken??????? Creep!!!!!!!!!!!!! Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 10:19

Haha sorry dat ik jullie liet schrikken! Schijnheilig

Dat snoer ligt normaal ook niet in de opening van de bak hoor, maar het waaide er precies voor. Er zijn nieuwe lichtmasten in bestelling maar dat schiet maar niet op. Dus voorlopig moet ik het hiermee doen. Gelukkig wordt het straks weer langer licht. Ach en de boer en zijn vrouw doen al zoveel voor mij dus ik wil niet steeds lopen zeuren over dingen. Bovendien zijn boeren toch wat makkelijk in bepaalde dingen. Ik merk dat ik zelf ook wat makkelijker ben geworden. Maar dit was wel heel erg schrikken!

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:58

jeetje

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:07

Een echte horror story !
Ben blij dat het toch goed is afgelopen (net als in de film). *LOL* *LOL* *LOL*