laat maar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

laat maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 17:02

laat maar
Laatst bijgewerkt door Sunnylover op 28-01-02 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:05

Zet iemand er op die haar aankan, die niet bang is, en klim jij er de eerste tijd idd niet op.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:08

sunnylover,

Als jij iemand anders op je paard laat rijden,gehoorzaamt bo straks wel naar iemand anders.

Maar zodra jij weer opstapt word het voor hem/haar weer een spelletje.

Je moet zelf met dat beest aan de slag.
Niet andere laten doen,want dat gaat toch altijd goed.

Het moet tussen jou en bo goed gaan,en niet tussen een ander en bo!!!!!

Ga met haar op een manege rijden,of neem 2/3 keer per weel lessen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:10

Heb je al een kraker gebeld? Tot die tijd zou ik niemand anders op Bo laten rijden. Je kunt je eigen vertrouwen op Manegepony's terugvinden. Maar laat totdat er een kraker bij Bo is geweest niemand anders op Bo rijden...als ze pijn heeft is dat alleen maar dierenmishandeling.

Voor de rest vind ik het heel goed van je dat je Bo nog een kans geeft, maar geef haar dan alle kans om zichzelf te bewijzen, en die kans geef je haar niet als je niet een paar dingen drastisch gaat veranderen, en niet laat nakijken of er niet misschien wat met haar rug is..

1) Pas het voer aan, geef haar geen sportbrok maar basisbrok of eiwitarme brok voor Arabieren. En minder de hoeveelheid. Desnoods het hooi verdubbelen.

2) Laat een kraker komen. De dierenarts (helemaal als het niet specifiek een paardenarts is) zal niet zoveel kunnen ontdekken als een kraker. In de Bit heeft een half jaar geleden het adres en een telefoonnummer van een kraker gestaan. Ik zal even kijken of ik dat telefoonummer kan vinden.

3) Ik weet niet hoe het zit met zadel en hoofdstel. Ander zadel is misschien een uitkomst. Maar eerst punt 1 en 2 bekijken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:13

er is kennelijk nog steeds geen lampje gaan branden, sorry.
Als je haar een 3e kans wil geven stap je er niet op, en LAAT JE NAAR DIE RUG KIJKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wordt er een beetje moe van zo, sorry

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:13

fsoudan schreef:
sunnylover,

Als jij iemand anders op je paard laat rijden,gehoorzaamt bo straks wel naar iemand anders.

Maar zodra jij weer opstapt word het voor hem/haar weer een spelletje.

Je moet zelf met dat beest aan de slag.
Niet andere laten doen,want dat gaat toch altijd goed.

Het moet tussen jou en bo goed gaan,en niet tussen een ander en bo!!!!!

Ga met haar op een manege rijden,of neem 2/3 keer per wel lessen.


Nu ze met een gebroken arm zit zal het er zelf op rijden toch een beetje moeilijk gaan. Het dier moet beweging hebben en longeren of losgooien is niet voldoende beweging. Maar ik zou eerst Bogaschka's rug laten nakijken. Desnoods stapt ze er zelf weer op na een paar lessen aan de longe...
Maar ik ben het met je eens, op een gegeven moment zal Bogaschka naar Sunnylover moeten luistern, en niet naar een ander. Maar laat Sunnylover eerst genezen van die gebroken arm. Al het andere is van latere zorg.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:16

Hele goeie Sunny! Super van je dat je open staat voor andere opties. Het laten rijden door een meer ervaren iemand is een goed idee maar zorg er wel voor dat je er steeds bij bent. Misschien kan je stapje voor stapje alles weer opbouwen. Het is misschien een idee om je pony uit te stappen nadat ze bereden is, zo blijf je toch fysiek contact houden.
En eerst maar even weer moed opdoen door op manege pony's te rijden is ook een goed idee, je moet eerst van die angst af. Zorg er wel voor dat je die angst ook niet overbrengt naar de manegepony's.
Ik denk dat je een hele goede pony aan Bo hebt, maar gun haar wat meer tijd en doe het rustig aan. Ook zou ik ervoor zorgen dat het voer wordt aangepast. Ararbieren zijn al zo heet van nature, daar moet je niet nog eens sportbrok in gaan gooien. Gewoon basisbrok en eiwitarme muesli, meer is echt niet nodig. En probeer ook wat af te wisselen met hooi ipv steeds kuilvoer. Hooi geeft veel minder energie maar houdt wel de darmen aan de gang. Ook zou ik kritisch naar je rijstijl gaan kijken en goede begeleiding zoeken. Het gaat er toch om dat jij het straks alleen moet doen. Kortom: wees geduldig en bedenk dat dit een hele tijd kan gaan duren maar dan heb je aan het einde van de rit ook wat. Blijf rustig en zorg ervoor dat je alle puntjes op de i hebt betreffende je stalmanagement (ook haar rug ff laten checken), dan komt het rijden pas.
Succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:29

In de Bit van Maart 2001 stond een artikel over Osteopathie bij paarden. Osteopathie is een holistische kijk op het gehele paard (een dierenarts kijkt meer naar lokale problemen) Een Osteopaat kan precies zien dat problemen in de rug bijvoorbeel kreupelheid kunnen veroorzaken.

De website over Osteopathie bij paarden:

http://www.icreo.com/

Je kunt bellen of mailen voor meer informatie, en voor een afspraak. Ze zitten in Belgie, maar ze zijn regelmatig in Nederland en kunnen meerdere afspraken combineren. Adres (postadres en e-mail) en telefoonnummer staan op de site. Succes ermee en houd ons op de hoogte wat er uit gekomen is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:39

het hoeft helemaal neit zo te zijn dat het paard het in de rug heeft. Stel dat het niet zo is, dan zou ik haar even laten bijrijden door iemand die heel goed kan rijden en vervolgens onder diens begeleiding zelf er op gaan. Want denk niet dat je dit in je eentje kunt hoor! Je hebt echt aanwijzingen nodig en iemand die op je fouten let. En daarnaast ook nog eens mental support want ik ga ervan uit dat je niet met een gerust hart weer zal beginnen met rijden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:41

tuurlijk, het HOEFT niet in de rug te zitten, ik hoop ook van niet. Maar ze zou eerst die rug na moeten laten kijken, dan heeft ze tenminste zekerheid.
Wat als ze er verder mee rijdt en het blijkt WEL die rug te zijn? Dan rijdt ze het paardje straks nog (onbedoelt!!!) de vernieling in

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:43

Ik wil er maar mee aangeven dat als een paard in verzet komt, dat mensen te vaak denken dat het aan een lichamelijk gebrek ligt. Terwijl het aan de ruiter ligt, omdat het paard zijn grenzen probeert te verleggen in wat kan en wat niet kan, en de ruiter dat toelaat en het dus zelf in de hand werkt.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 17:46

zie algemeen.graag datdeze topic verwijderd word...niet meer op gereageerd word.