beetje bang

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:42

Hmm... ik ken het gevoel maar al te goed! Maar realiseer je je wel dat wanneer JIJ gespannen op een paard zit, het dier ook gespannen zal reageren op je? Ik bedoel hier absoluut niet mee te suggereren dat haar spanning aan jou lag, maar vaak werken die dingen een beetje in wisselwerking. Lastig, dat zeker.
Verstandig dat je even bent afgestapt bij dat weiland trouwens. Bleef ze toen wel rustig, toen je naast haar liep? Anders kan je om het vertrouwen in haar terug te krijgen ook een keertje langs dat weiland waar het is gebeurd gaan lopen met haar, net als je bij die weg deed. Als ze daar een aantal keer rustig is geweest zal jij ook weer vertrouwen in haar krijgen.
Als je dan nog bang bent dat er iets gebeurt: longeer haar even voor je gaat rijden. Niet te lang natuurlijk, het moet wel leuk blijven Haha! maar gewoon even opdat ze niet meer zo fris is tijdens de rit.

Voorlopig heb ik even geen tips meer Haha! alleen dit: wanneer jij vertrouwen hebt in je paard zal je dat uitstralen, en je paard zal jou ook automatisch meer vertrouwen. (Okee dat weet je vast wel maar toch even een Penny-wijsheid van stal gehaald Knipoog )! Deze gedachte helpt mij altijd wanneer ik "bang" word, dan ontspan ik meer.

Succes meis!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, Dartel, journee en 34 bezoekers