Update! Nescio is zielig... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Update! Nescio is zielig... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 16:12

Al z'n maatjes staan op de wei, hij kan ze vanuit z'n stal zien en hij moet gefrustreerd binnen blijven met z'n voet in het verband... Verdrietig

Waren net weer terug van de vorige blessure, hij ging hartstikke fijn, weer aan het lessen, wilde weer gaan inschrijven. Maar nee hoor, die pret was niet van lange duur...
Een hoefbalbetrapping en een hele flinke ook. Ander paard is achterop gaan staan en het is flink beschadigd op een rotplek.
Maandag in het verband gezet, vandaag gewisseld, helaas zag het er helemaal niet goed uit, nu weer nieuw verband en afwachten maar of het een beetje dicht wil gaan groeien.
Hij heeft er flink last van, gaat nu wel iets beter, maar gisteren en eergisteren was hij echt zichzelf niet, heel timide Ach gut

Bah wat baal ik hier van!!! Boos! Huilen Waarom kunnen die beesten bij mij nooit gewoon eens lang gezond blijven Frusty

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:14

Jeetje, dan zit het je niet mee zeg. Hopen dat het snel en mooi geneesd!

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:33

zo jeetje wat naar zeg heb je net weer een beetje een fijn gevoel en dan gaat het mis.. heel veel sterkte ermee en hopelijk is dit de laatste blessure v0or een hele lange tijd... verwen hem dan maar extra veel *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:35

Arme ziel Verdrietig Dit weer en dan niet buiten kunnen spelen..

Ik hoop dat hij snel opknapt margreet!!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:45

Hopelijk is hij snel weer beter Nagelbijten / Gniffelen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132042
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:55

Holy sh*t, niet weer he ?
Volgens mij hadden we het er een tijdje geleden al over...... een ongeluk komt nooit alleen.
Ik kan me goed voorstellen dat je hier ongelofelijk van baalt, denk je het net allemaal achter de rug te hebben, is het weer wat anders (grrrrr !).
Zullen we maar weer duimen voor een spoedig herstel ?
Veel sterkte voor jou en Daan en beterschap voor Nes Ach gut

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:56

Jeetje das rot!
Zielig he als ze maar voor zich uit staan te staren....

Een paardje op stal staat nu 3 weken binnen alleen... en die moet nog een tijdje. Dat terwijl alle andere zoveel plezier hebben in het land.

Sterkte Vriendjes zijn?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:56

he gatver jij hebt echt vreselijk veel pech zeg!ik duim mee dat het snel over is en dat je nu eindelijk van al dat leed bespaard blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:01

Jeetje jij hebt echt pech zeg! Nou succes en sterkte ermee. Het is gelukkig wel iets wat weer goed komt!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:04

Wat een pech zeg!!! Heel erg veel succes ermee. Hopelijk geneest het snel en kun je gauw weer aan de slag!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:12

Bah wat vervelend.
Ik hoop dat het snel beter gaat.
Heel veel beterschap voor je paardje

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:18

veel beterschap voor je paardje!
kun je anders geen stukje land (4op 4 ofzo) afzetten, dat die toch in de "wei" kan, beetje frisse lucht, beetje grazen, maar toch niet teveel lopen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:28

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Ik zit er echt een beetje doorheen... Scheve mond

Dat zou een leuk plan zijn dutske, maar dat gaat echt niet werken met hem.
Die komt gegarandeerd door de afzetting heen en fokt zich helemaal op, ik durf zoiets niet aan, het is geen paard dat rustig blijft staan. Of ik moet er bij blijven, nou dan kan ik 'm net zo goed aan de hand laten grazen. Op stal houdt hij aardig z'n gemak met wat hooi, het is even niet anders. Hij heeft nu wel ander soort verband gekregen waarmee hij ook een beetje aan de hand mag stappen, dat is alweer beter dan boxrust. Wel een gedoe om zoiets schoon en droog te houden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:28

Aggossie Ach gut

Hopelijk mag hij snel weer buiten spelen, en blijven de blessures daarna even uit....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:29

Getver... een balbetrapping is echt heel misselijk. Heel veel beterschap met hem!!! Ach gut

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:37

Margreet schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Ik zit er echt een beetje doorheen... Scheve mond

Dat zou een leuk plan zijn dutske, maar dat gaat echt niet werken met hem.
Die komt gegarandeerd door de afzetting heen en fokt zich helemaal op, ik durf zoiets niet aan, het is geen paard dat rustig blijft staan. Of ik moet er bij blijven, nou dan kan ik 'm net zo goed aan de hand laten grazen. Op stal houdt hij aardig z'n gemak met wat hooi, het is even niet anders. Hij heeft nu wel ander soort verband gekregen waarmee hij ook een beetje aan de hand mag stappen, dat is alweer beter dan boxrust. Wel een gedoe om zoiets schoon en droog te houden.

oh, das jammer, inderdaad, aan de hand laten grazej
om het schoon en droog te houden, kun je er geen plastiekzak rond binden?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:39

jeetje wat een pech, nou hopen dat het goed geneest,
beterschap voor je paardje, en veel geduld toegewenst aan jou!! Ach gut

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:47

Het vorige verband ging helemaal onder z'n hoef door, dat was lastig met stappen omdat het dan snel afslijt en heel vies wordt, dat hebben we 2 dagen aangeklooid met een oude spijkerbroek en een bandage, niet optimaal maar even een klein rondje wandelen en naar een stukje gras ging best. Plastic zak werkt niet, want die is na 2 passen met een hoefijzer op het harde al stuk.
Het verband dat er nu om zit gaat niet meer onder de hoef door, hij staat dus gewoon normaal op z'n ijzer, dat is alweer iets makkelijker en hij mag dan ook iets meer lopen. Dit zou een week moeten blijven zitten, maar ik denk niet dat dat gaat lukken, beetje afhankelijk van hoe het zit en in overleg met de DA ga ik het denk ik maandag zelf wisselen (met hulp van verpleegkundige stalgenoot).
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets van een hoefzak ofzo, maar het gaat denk ik niet lukken om snel iets passends te vinden voor die grote stelten van hem... Scheve mond Heb nog met zo'n spoelschoen in m'n handen gestaan, maar dat is niet echt iets om mee te lopen.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:49

ohja, raar dat die zakjes zo snel slijten
hopelijk geneest het snel
maar zijn het de ballen van zijn voet die open liggen? of geschaafd of nog iets anders?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 19:03

Van z'n rechter achterbeen is de buitenste hoefbal beschadigd, daarvan ligt een "plakje" los, precies op de kroonrand, beetje alsof de bal recht afgesneden is. Je kunt het optillen en eronder kijken Ziek waar dan dus een heel naar wondje zit.
Dit "plakje" is dood, dat gaat niet meer vastgroeien, maar dient nu als wondafdekking, het wondje moet dicht gaan groeien, als daar een mooi korstje op zit wordt het losse stuk weggesneden. Het verband is om druk te geven om wildvleesvorming en rare vergroeiingen van het hoorn te voorkomen en ook om infecties te voorkomen, zo laag bij de vuile grond is de kans daarop behoorlijk groot.
Alles bij elkaar doffe ellende dus, terwijl het eigenlijk maar een heel klein wondje is, op iedere andere plek zou het niks uitmaken.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:51

aw aw aw krijg al pijn in zijn plaats
inderdaad, het probleem bij zon wonden is de vuiligheid, stal, mest,
mankt hij of loopt hij nog recht?
hopelijk gaat het gauw mooi toe...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:20

Jij hebt ook altíjd wat met je paarden he? Ach gut
Zou het misschien werken als je de plastic zak van binnen en buiten verstevigd met Duck-Tape?
Beterschap iig.

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:39

ah dat is echt balen veel beterschap met je paard

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:11

Het zit je inderdaad niet meer zeg. Nou hopen dat hij er snel weer bovenop komt! OK dan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:19

dutske schreef:
mankt hij of loopt hij nog recht?


In stap loopt hij niet echt lekker, maar dat verband zit behoorlijk strak en ook om z'n kogel en het drukt natuurlijk op die plek, dus dat kan net zo goed daardoor komen. Draven hebben we niet gedaan, daar heb je niks aan.