niemand kan mijn shadow vervangen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

niemand kan mijn shadow vervangen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 13:11

misschien egt heel raar dat ik dit even aan jullie wil mededelen... een tijdje geleden hebben...hebben jullie misschien wel een forum gelezen RUST ZACHT LIEVE SHADOW!!.. dat ging over mijn paard die toen is overleden aan kanker.. Huilen ....
t is nu een paar maanden geleden maar ik herinner me het nog als de dag van gisteren, ik heb mijn paard zien lijden.. zien overlijden.. die beelden vergeet ik nooit meer.. me hart is gebroken.. ik heb het geen wat alles v0or mij was, zien dood gaan, dat is egt zoooo erg en ik gun dat ook niemand toe..!!!
maar een paard is tog een deel van je leven, v0or mij betekende ze alles v0or me.. ik ging er elke dag heen.. was soms hele dagen met haar bezig, ging naar wedstrijden... en nu..nu ze er niet meer is.. is me leven totaal veranderd,.. ik mis haar heel erg, maar ik mis ook het bezig zijn met paarden..
op een of andere manier kan ik geen ander paard meer nemen, ik ben bang en voel me ook schuldig over wat er met haar is gebeurd.. ik wil zo ontzettend graag weer een paard maar ik kan het niet..
vinden jullie dit heel raar ??

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:17

Het is best begrijpelijk wat je verteld hoor!!Mijn paard is ook mijn beste vriend en als er met hem iets gebeurd zal ik ook niet zo vlug een ander kunnen nemen denk ik.Als ik van jou was zou ik eens proberen een verzorgpaard te zoeken zo kun je zien of je toch weer plezier kunt beleven met de paarden.Niemand zal je Shadow kunnen vervangen hoor!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:30

ik ben het met Orban eens. ik zou ook eerst een verzorgpaard nemen dan kan je kijken of je het nog wel leuk vind en hoe het gaat en dan kan je evt. later altijd nog een paard kopen als je dat zou willen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:33

is helemaal niet raar
jij was en bent nog steeds gek op shadow
het verlies van shadow moet je eerst een plaatsje kunnen geven voor je verder kunt

dat je je schuldig voelt kan ik ook wel begrijpen , maar je schuldgevoel is niet nodig,
je paard is overleden aan iets waar jij niets aan kunt doen


een ander paard zal nooit de plaats van shadow innemen , maar gewoon een ander plekje in je hart
daar hoef je jezelf helemaal niet schuldig over te voelen

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:55

xSemmiex schreef:
ik ben het met Orban eens. ik zou ook eerst een verzorgpaard nemen dan kan je kijken of je het nog wel leuk vind en hoe het gaat en dan kan je evt. later altijd nog een paard kopen als je dat zou willen.


Hier ben ik het ook mee eens. Je moet gewoon eerst weer in contact komen met andere paarden dan Shadow hoe moeilijk het ook is.

Leotjuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:04

Ik snap best dat je het echt heel erg moeilijk vind. Natuurlijk moet je hem in een speciaal plekje in je hart bewaren, dit klinkt misschien bot maar probeer niet steeds aan je paard te denken. Je kan er niets meer aan doen. Ga gewoon met andere paarden om en probeer weer verder te gaan.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:28

Lieverd voel je nou alsjeblieft niet schuldig, je weet net zo goed als ik dat jij er niks aan kon doen en alleen maar het beste voor had met shadow!

Je zal shadow nooit vergeten (ik ook niet) maar weet dat je ALTIJD op indy mag rijden, dan krijg je misschien weer een btje lol in de paarden en ga je onder ogen zien dat het niet jou schuld is en dat de paarden (vooral indy) hartstikke gek op je zijn!!

Sterkte meissie Ach gut ik zie je snel.

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:31

ja.. marijk ik wou ook het beste met haar v0or,maar dat gevoel blijft gew0on nog steeds in me h0ofd hangen kan er egt niets aan doen... maar tog heel erg bedankt v0or alles !!! en ik h0op dat ik snel mee kan naar lieve indy... xx

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:06

Ik kan heel goed begrijpen dat je je zo voelt.
Ik hoop dat je toch nog wat plezier krijgt met andere paarden die ook een plekje in je hart krijgen naast Shadow.
Heel veel sterkte Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:43

Echt raar vind ik het niet hoor. Je bent gewoon kapot van verdriet en het kan heel lang duren voordat de scherpe randjes van je verdriet eraf gaan. Toch hoop ik ook dat je toch weer tussen de paarden komt en misschien eerst een paar x een paard gaat verzorgen/borstelen en zo weer een beetje went. Na de dood van mijn 1e paard wou ik ook geen ander meer maar moest wel want de andere dag stond er een nieuw paard in zijn stal brrr moest er niets van weten. Na de dood van mijn 2e paard wou ik ook een paar maanden geen paard meer zien en ben daarna pas op een manege gaan rijden. Na een paar maanden een verzorgpaard en na een een paar jaar toch weer een eigen. Het kan lang duren maar het ergste verdriet slijt wel. Je 1e (eigen) paard blijft toch altijd nr 1.
sterkte

janine36

Berichten: 162
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:18

Nee tuurlijk is dat niet raar!!
HEt is heel wat , wat je hebt meegemaakt en dat vergeet je ook niet zomaar.... veel sterkte ermee!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:20

ik begrijp heel goed dat je geen paard meer kan nemen. heb dit gehad met mijn hondje. er is maar een bassie en er zal ook altijd maar een bassie blijven. dit geld ook voor jou en shadow. niemand kan dat geweldige beest vervangen of evenaren

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:17

maar had je dat niet iets eerder moeten bedenken, zodat je haar een pijnlijke dood kon besparen

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:51

Pablolover schreef:
maar had je dat niet iets eerder moeten bedenken, zodat je haar een pijnlijke dood kon besparen


vind je dit nou echt nodig??!!!
Carina weet ondertussen wel hoe jij er over denkt!
zeg dan gewoon niks!!

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:55

heey marijk.. ik vind het heel erg als mensen zulke dingen zeggen ..maar van ZO een kindje die niet beter weet ach ja ... ik laat haar in dr waan..

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:13

Hoi, nee, het is niet raar. Ik had een pony, die was ong 12 jaar. een superlief dier. Maar hij moest van mijn vader weg. Reden weet ik nu nog niet. Ik moet een jaar of 10 geweest zijn. Uiteindelijk wist ik waar hij heengegaan was. naar een manege in vriezenveen. Ik ging zo vaak mogelijk kijken, tot op een dag was hij er niet meer. Ik vragen waar apollo was. Tja, zei die man, die is dood, afgemaakt want hij was vals hij bijt en slaat. Ga je vader maar zeggen dat hij een rotknol verkocht heeft.

Tot op heden ten dage, doet het nog zeer als ik daar aan denk. dus ik kan een klein beetje begrijpen hoe jij je voelt.

Sterkte......

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:14

Pablolover schreef:
maar had je dat niet iets eerder moeten bedenken, zodat je haar een pijnlijke dood kon besparen

Zegt het pennymeisje die denkt dat ze ieder paard kan redden.
Ik wil jou nog weleens zien asls Pablo ziek wordt.
Iedereen probeert toch om zijn paard beter te laten worden.
Jij trekt je conclusie van iets waarvan je de helft weet.
Gebruik de zoekfunctie is en dan zul je merken dat Carina dit niet allemaal zelf in de hand heeft gehad maar ook de kliniek.
Ik word echt kotsmisselijk van die opmerkingen van jou! Je hebt nog niet half in de gaten hoe je iemand hiermee kwetst
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 03-06-04 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:15

Pablolover schreef:
maar had je dat niet iets eerder moeten bedenken, zodat je haar een pijnlijke dood kon besparen


Ben jij wel goed bij je hersenpan!!!???? Carina heeft er alles aangedaan om haar er weer boven op te krijgen en dat is haar helaas niet gelukt. Ik zou ook alles uit de kast trekken om me paard er weer boven op te krijgen. .
Maja, ik denk dat jij beter je mond kan houden wat ik er uit berijp van Marijke.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:16

Taaclover"]
[quote="Pablolover schreef:
maar had je dat niet iets eerder moeten bedenken, zodat je haar een pijnlijke dood kon besparen

Zegt het pennymeisje die denkt dat ze ieder paard redden.
Ik wil jou nog weleens zien asls Pablo ziek wordt.
Iedereen probeert toch om zijn paard beter te laten worden.
Jij trekt je conclusie van iets waarvan je de helft weet.
Gebruik de zoekfunctie is en dan zul je merken dat Carina dit niet allemaal zelf in de hand heeft gehad maar ook de kliniek.
Ik word echt kotsmisselijk van die opmerkingen van jou! Je hebt nog niet half in de gaten hoe je iemand hiermee kwetst
[/quote]

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:18

Geen enkel paard kan een ander paard vervangen. Maar ik hoop voor jouw dat je hart groot genoeg is dat een ander paard een gelijkwaardig plekje krijgt in je hart, naast Shadow. Ik geloof erin dat een dier zijn baas uitkiest. En zoals Shadow jouw heeft uitgekozen, gaat er ook voor jouw een ander paardje komen dat jouw uit gaat kiezen. Sta daar open voor, en alles komt goed.

Intussen heb je de herinneringen waar je van kunt teren. En huilen om een paard mag gerust hoor!

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 12:36

amen OK dan!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:08

Hoi Carina,

Nee hoor, vind ik absoluut niet raar. Het is toch iets wat langzaam zal moeten slijten, al zal je Shadow natuurlijk nooit vergeten. Ik denk wel dat een nieuw paard je kan helpen in het verwerkingsproces. Het geeft een hoop afleiding en je wordt op dat nieuwe paard vast en zeker ook hartstikke gek. Sterkte!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:20

hallo, ik geef mijn mening en dan ben ik opeens een pennymeisje, bla bla bla???? lekker sociaal leven heb je dan, maar daar gaat dit topic toch niet over (!?)

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:22

ik begrijp goed dat iemand zoiets zo lang mogelijk uitsteld (zou ik misschien ook doen) maar ik geef mijn mening. ik denk er zo over door de dingen die ik gehoord en gezien heb, en die zijn misschien wel heel anders dan de werkelijkheid. Dat geeft mij toch net zoveel recht om te reageren als andere bokkers die er nog minder van af weten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:25

Pablolover schreef:
ik begrijp goed dat iemand zoiets zo lang mogelijk uitsteld (zou ik misschien ook doen) maar ik geef mijn mening. ik denk er zo over door de dingen die ik gehoord en gezien heb, en die zijn misschien wel heel anders dan de werkelijkheid. Dat geeft mij toch net zoveel recht om te reageren als andere bokkers die er nog minder van af weten.


In dit geval had de Topicstarter al eerder aangegeven dat het genoeg was, en wilde het paard in laten slapen, en waren de artsen er nog niet klaar voor.
We leven idd in een land van vrije meningsuiting, maar als je het hele verhaal niet kent, hou je maar beter je mond, voordat je je echt ontzettend voor paal zet.