Onassa naar kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Onassa naar kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:58

Triest maar waar, de dierenarts heeft vanmiddag geconcludeert dat het met de rug van Onassa echt slecht is.
Al 2 jaar ben ik bezig met allerlei therapieen en alternatieve behandelingen maar het heeft uiteindelijk dus niet mogen baten.
Vrijdag ochtend om 9 uur moet ik met haar in Lienden zijn.
Dan gaan ze eerst 7 rontgen foto's maken en als daar niks uitkomt ,moet ze 3 dagen blijven en gaan ze via scintigrafie techniek verder zoeken.
De arts schrok erg van haar reaktie tijdens het aanraken.
Zelf vrees ik ook dat de uitslag niet echt opbeurend zal zijn.
Ik ben er nu ook erg verdrietig om.
Duimen jullie alsjeblieft vrijdag voor me dat ik niet krijg te horen waar ik bang voor ben???



Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 22:19

Pppfff, was het almaar vast vrijdag, dan weet ik tenminste waar ik aan toen ben.
Kan mijn gedachten nu nergens anders toe zetten.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 23:24

Shadow12 schreef:
ik duim uiteraard ook heeeeeel hard mee egt waar... ik weet hoe je je voelt.. heel veel sterkte ermee... ...!!!!


Oh jee, heb jij zoiets ook meegemaakt en liep dat niet positief af????
Ik krijg nu echt goed de zenuwen ,zo proberen te slapen en dan moeten we gaan.
Vannacht zat ik om 4 uur nopg op omdat ik geen oog dicht kon doen, ik kan het maar niet van me afzetten.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 20:30

Het duimen is niet helemaal voor niets geweest.
Het zal voorlopig afwachten blijven ,maar vandaag is ze in ieder geval nog niet helemaal afgeschreven .
Hieronder het verslag van vandaag.

Vanmorgen vroeg Onassa op de trailer geladen.
Maar mevrouw wilde niet alleen en stond te bokken in de trailer, dus moest er hals over kop een paard voor gezelschap mee.

er zijn een aantal rontgen foto's gemaakt waarbij ik moest assisteren in zo'n zware schort.
Daarna nog weer andere foto's die de dieper liggende gedeeltes kunnen opvangen, maar dat apparaat deed in eerste instantie geen dient.
Onassa werd toen weer wat wakker uit haar roesje en begon hard te hinniken steeds en moest toen nog een roesje hebben want ze mocht absoluut niet bewegen .

Daarna moesten we naar een andere ruimte waar er een echo van haar rug gemaakt werd.

De bevinden waren duidelijk waarneembaar.
In haar rug, op de plek achter het zadel, liggen haar ruggewervels tegen elkaar aan en hierdoor is de boel geirriteerd omdat daar de zenuwen dus tussen liggen.
Ik heb een van de rontgen foto's meegekregen het is daarop ook duidelijk te zien.
Nu moet ze 16 juni een dag terug komen, dan gaan ze haar behandelen ,wat ik ervan begreep ook met inspuitingen, waarschijnlijk om die zenuwen daar wat plat te krijgen, maar exact weet ik het niet want je krijgt ineens zoveel informatie.
De kwaal zal noooit verholpen kunnen worden gezien het een botten gebeuren is.
Daarna zal er een fysiotherapeut die nauw samenwerkt met de kliniek haar moeten gaan behandelen en zal ik van diezelfde man ook gericht les moeten krijgen om te kijken wat we wel en niet kunnen doen.
Deze kwaal komt wel vaker voor bij paarden en er zijn zelfs paarden die er niet eens pijn aan voelen.
Maar goed, wat de dierenarst ook al zei, ze is een volbloed en die geven snel aan wat er an de hand is.
Hij kan me absoluut geen garanties geven of het zal gaan lukken, maar het is voor mij nu effe de laatste strohalm waar ik me aan vast kan houden en ben ergens ook blij dat ik nu precies weet wat er aan de hand is.
Is was er eigenlijk al min of meer vanuit gegaan dat ik haar ubrhaupt niet meer zou mogen rijden, dus op zich ben ik hiermee niet eens echt ontevreden.
er is nog hoop.
Dus het duimen van de mensen die het gedaan hebben is net helemaal onnodig geweest , BEDANKT!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 00:02

sjakie schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg... Scheve mond ben er even stil van.
Gelukkig dat ze niet helemaal is afgeschreven, maar dit is ook niet helemaal een zeker bestaan. Gelukkig staat de kliniek in lienden goed aangeschreven. Ik heb dan wel niet voor je geduimd (zag het vandaag pas), maar wel heel veel succes met haar.

en we zwaaien weer Knipoog


Tja, onzeker blijft het, maar dat was al twee jaar want dat er iets niet klopte was wel duidelijk.
Ik heb alles al geprobeert wat maar mogenlijk was en gezien het niet het gewenste resultaat bracht onkwam ik hier niet aan.
Ik weet nu tenminste van hoe of wat en hoef me ook door niemand meer te laten zeggen dat ik haar gewoon erdoorheen moet rijden omdat ze onder het werk uit wil komen.......dit is nu wel duidelijk dat het geen aanstellerij geweest is.

en zwaaien doen we weer, ben er gewoon iedere dag hoor, of ik nu wel of niet kan rijden, ik ga haar voorlopig lekker straal en straal verwennen.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:42

Dank je Justahorse.

Maar wat was er precies met je pony gebeurt dan???

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 00:02

Nou ,het is dus Kissing Spines en gister is ze geprikt , 50 prikkies in haar rug!
Nu een week rust, dan twee weken longeren en dan met goede begeleiding van een ervaren persoon er weer proberen op te stappen.
De prognose is matig.
Ik hoop dat het gaat lukken ,zal er zeker alles aan doen wat er iin mijn vermogen ligt en meer dan dat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998, MissWeenie, Ninaka, Roosch, tienus63, Zinzi_jewel en 105 bezoekers