Even voor de goede orde inzake Bogaschka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Even voor de goede orde inzake Bogaschka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 15:05

Het feit dat er hier geroepen wordt dat Sunnylover misschien is belazerd, daar wil ik nu een einde aan maken. Ik ken Patricia, niet zo heel goed maar mijn vriendin rijdt er al jaren. Alle mensen die ik ken, die een pony bij haar vandaan hebben, zijn er super tevreden mee.

Het feit dat het met Bogaschka niet is gegaan zoals het moest, is (zonder daar verder op in te gaan) ABSOLUUT niet omdat de vorige eigenaresse Sunnylover heeft belazerd. De pony is officieel goedgekeurd, ik weet dat Patricia ook wel eens paarden op proef geeft daar is ze absoluut niet te beroerd voor. Zelfs pony's waar het (net als in dit geval dus) niet goed mee ging of die helaas verpest terug kwamen, zijn weer bijgekomen en gecorrigeerd.

Ik wil dus even duidelijk maken dat ik het absoluut een gemene streek vind om een vorige eigenaresse zwart te gaan maken op een openbaar forum, omdat het tussen jou en die pony niet goed gaat. Mochten er mensen zijn die toch nog aan het verhaal twijfelen, ikzelf, Simonew, wilma(?) en Janna hier van bokt kennen patricia, en ik denk dat ze het met mij eens zullen zijn.

Dus Sunnylover, denk eerst eens goed na voordat je de schuld afschuift op anderen en met grove beschuldigingen komt als platgespoten en weetikveel.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:10

kom dan naar zaanstad als je zo'n grote bek hebt!!!! moet je me alleen niet schuldig aankijken als je in het ziekenhuis beland!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:12

Wat een weloverwogen reactie Sunnylover Gaaaap
Denk dat er niet voor niks een slotje op het vorige topic zat want nu gaat hier de discussie gewoon weer verder.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 15:13

Meisje, met schelden los je niks op. Ik heb absoluut geen behoefte om naar Zaanstad te komen, het gaat mij niet om Bogaschka hier, maar om jouw beschuldigingen.

Wat betreft grote mond, ik vind de beschuldigingen die jij zomaar roept ook niet niks. Leuk is dat, als iemand je zwart gaat maken achter je rug om. Dat kan je niet maken, Shalane, grote bek of niet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:13

Wiens "schuld" het allemaal is interesseert me eerlijk gezegd weinig, maar ik wil wel even zeggen dat ik het ontzettend onfatsoenlijk vindt om dit soort beschuldigingen te uiten op een openbaar forum. Of het waar is of niet heeft daar niets mee te maken en daar spreek ik me ook niet over uit, het zijn gewoon bepaalde beleefdheidsvormen die je in acht hoort te nemen.
Bovendien kun je daarmee ook voorkomen dat je iedereen 'op je dak' krijgt en dat jan en alleman zich er mee gaat bemoeien terwijl die er niets mee te maken hebben en ook niet alle ins en outs kennen. Regel het gewoon onderling, praat er eventueel persoonlijk over met anderen, maar doe zoiets gewoon niet in het openbaar, bespaar jezelf de ellende.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:15

als jij naar zaanstad komt,kan je de echte,en vooral keiharde waarheid komen,piep jewel anders...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:18

Sunnylover schreef:
als jij naar zaanstad komt,kan je de echte,en vooral keiharde waarheid komen,piep jewel anders...


Nogmaals, het interesseert me echt niet wat nou de waarheid is.
Maar ik vind het gewoon ontzettend stijlloos om iemand in het openbaar zwart te maken, of dat nou terecht is of niet heeft daar niets mee te maken.

Heb je ook nog iets anders, iets meer opbouwends, te melden behalve dan dat we allemaal langs moeten komen? Heb ik namelijk totaal geen behoefte aan, heb wel wat beters te doen.

Of die pony nou wel of niet "verkeerd" is, maakt niet uit, dit soort uitlatingen doe je gewoon niet in het openbaar, dat is mijn hele punt, die pony interesseert me maar matig.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:31

ik bedelde het naar laura!!!!!!!!!!!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 15:33

En wat Margreet schrijft, daar sluit ik me voor 100% bij aan.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:40

tip: ga op leesles en kijk is goed naar de tekentjes die erachter staan...
wat betekend vraagteken?
juist dat je het nog niet zeker weet...wat betekende denken? juist,dat je het nog niet cker weet... Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Even voor de goede orde inzake Bogaschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:42

Laura schreef:
Het feit dat er hier geroepen wordt dat Sunnylover
misschien
is belazerd,


Misschien moet Sunnylover ook even haar oogjes uitpoetsen?

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

naa zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:48

Shalane, denk es na! je doet net of het patries haar schuld is! Boos!
denk es ff na! Frusty bo was bij patries echt heel braaf, gewoon een droompony! Lovers Kwijl
dat zullen er zeker weten meer met me eens zijn

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

en dan nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:50

en dan nog wat: Patries iemand belazeren? zoiets zou ze dus echt nóóit doen!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Even voor de goede orde inzake Bogaschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 17:43

Laura schreef:
Het feit dat er hier geroepen wordt dat Sunnylover misschien is belazerd, daar wil ik nu een einde aan maken. Ik ken Patricia, niet zo heel goed maar mijn vriendin rijdt er al jaren. Alle mensen die ik ken, die een pony bij haar vandaan hebben, zijn er super tevreden mee.

Het feit dat het met Bogaschka niet is gegaan zoals het moest, is (zonder daar verder op in te gaan) ABSOLUUT niet omdat de vorige eigenaresse Sunnylover heeft belazerd. De pony is officieel goedgekeurd, ik weet dat Patricia ook wel eens paarden op proef geeft daar is ze absoluut niet te beroerd voor. Zelfs pony's waar het (net als in dit geval dus) niet goed mee ging of die helaas verpest terug kwamen, zijn weer bijgekomen en gecorrigeerd.

Ik wil dus even duidelijk maken dat ik het absoluut een gemene streek vind om een vorige eigenaresse zwart te gaan maken op een openbaar forum, omdat het tussen jou en die pony niet goed gaat. Mochten er mensen zijn die toch nog aan het verhaal twijfelen, ikzelf, Simonew, wilma(?) en Janna hier van bokt kennen patricia, en ik denk dat ze het met mij eens zullen zijn.

Dus Sunnylover, denk eerst eens goed na voordat je de schuld afschuift op anderen en met grove beschuldigingen komt als platgespoten en weetikveel.


Ik weet helemaal niet waar het over gaat. Maar laura jij veroordeelt Sunnylover en trekt partij voor de ander. maar wie ben jij om 1 van deze mensen te veroordelen. Je moet zelf dan ook geen partij trekken.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:06

Laura, nou zit je zelf problemen te zoeken...Geweldig dat je Patricia verdedigt...

En Sunny heeft toch al gezegt: DENKEN!
En jij pakt het dan meteen zo zwaar op!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 18:06

Mytens, aangezien je niet weet waar het om gaat:
Net wat Margreet zegt, om die pony gaat het hier even niet. Ik veroordeel sunny ook niet in dit topic, maar zeg alleen dat zulke beschuldigingen ronduit grof zijn.

Kan nergens een zinnetje vinden waar ik sunnylover veroordeel, weet niet waar jij dat vandaan haalt? Ik ben het inderdaad niet met haar eens wbt een aantal dingen, dat klopt, maar dit staat los daarvan.

En Ethelate;
Misschien ben ik achterlijk ofzo, maar ik van iets als 'Mijn kennissen en ik gaan steeds meer denken dat ik belazerd ben' vind ik ook een beschuldiging. Je suggereert daarmee dat die persoon je opgelicht heeft. Of dat waar is of niet, doet eigenlijk niet eens ter zake, want met zo'n zinnetje stel je sowiezo al iemand in een kwaad daglicht. En zou jij het leuk vinden als je pony's hebt die je wel eens doorverkoopt, en iemand koopt er eentje wat niet goed gaat, en schrijft op een openbaar forum dat ze denkt dat ze door je belazerd is? Nee toch zeker.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:01

ik kom ook nog even wat melden,
Ik heb dus een boze pb van iemand gehad , ik ga de naam niet noemen.
Ik kreeg al de schuld dat ik had gezegd dat die pony eens aangepakt moest worden en zij begon over voer.
Nu zie ik dus dat jij die pony 2kg SPORTBROK geeft.
Ik zou dat maar een snel veranderen in 2 BASIS brok.
En waarom perse 2kg? als ze van 1kg sloom wordt geef je toch gewoon 1 en een kwart of 1,5 kg. Er zijn genoeg midden weggetjes.
Sorry voor degene die mij het Pb tje stuurde maar ik wist ook niet dat die pony sportbrok kreeg.
Sport brok is goed voor paarden die heel intensief aan het werk zijn.
Daarnaast moet je je nu maar eens inhouden sunny, als je je pony wil verkopen moet je dat doen en moet je hier verder niet meer gaan zeuren.
Ik heb het al voor je opgenomen van de week maar nu ga je er een beetje een potje van maken.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Even voor de goede orde inzake Bogaschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:37

Laura schreef:


Het feit dat het met Bogaschka niet is gegaan zoals het moest, is (zonder daar verder op in te gaan) ABSOLUUT niet omdat de vorige eigenaresse Sunnylover heeft belazerd.

Ik wil dus even duidelijk maken dat ik het absoluut een gemene streek vind om een vorige eigenaresse zwart te gaan maken op een openbaar forum, omdat het tussen jou en die pony niet goed gaat. Mochten er mensen zijn die toch nog aan het verhaal twijfelen, ikzelf, Simonew, wilma(?) en Janna hier van bokt kennen patricia, en ik denk dat ze het met mij eens zullen zijn.



Lees dit stukje even terug Laura en kijk dan wie je verdedigt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 20:46

Mytens, ik ken Patricia. Ik zeg niet dat ik haar niet verdedig, ik zeg dat ik sunny verder niet veroordeel, zoals je zei. Maar nevermind, jij kent de zaak verder niet en ik heb geen zin in geharrewar over wie zei wat. Ik neem aan dat mijn boodschap duidelijk over is gekomen voor degene voor wie het bedoeld was.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:48

Ik wil alleen maar zeggen dat als een paardje wat voor een dan ook zoveel negatieve energie geeft doe haar dan weg!
T is gewoon niet leuk voor jezelf maar vooral het PAARD heeft eronder te lijden, even los of het nou een rotbeest is of juist niet.
Als ik het zo begrijp en als ik de eerdere topics over die arabier heb gelezen waren ze in het begin al geen combinatie, neemt niet weg dat het wat zou kunnen worden. Ik denk niet dat de mensen van bogaschka haar hebben meegeven aan een meisje in de veronderstelling dat het onmogelijk paardje is! Ze hebben wel degelijk hun verantwoordelijkheidsgevoel en om die hier dan zwart te gaan maken is eigenlijk niemand zijn zaak alleen tussen de eigenaar en de koper en dat hoeft niet iedereen te weten!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:51

Ik sluit me bij mytens aan.

Als sunnylover it niet van een bekende had gekocht,hadden jullie zeker niet zo gereageert.

Ik vind dit weer zo´n eindeloze discussie waar nooit iemand zn gelijk krijgt.

Ik denk dat sun het moeilijk genoeg heeft,eerst gaat sunny weg ze denkt een leuk paardje te kopen en dat werk niet zoals ze wilt.

Weten jullie hoeveel verdriet dit kan beteken?????

Ik wel,en geloof me dit doet iemand heel veel verdriet.
Sunny had ook liever gehad dat bo heel leif voor haar zou zijn.

Ik denk dat ze niets aan dit topic,of die bemoei zucht van jullie heeft.

Laat het haar lekker zelf uitvechten met degene waarvan ze bo heeft gekocht.

En laura als je haar dan niet zo kent,waar maak je je dan druk om?????

Sorry maar dit zijn dingen waar je je niet mee hoort te bemoeien.

Moushanga

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:55

Los van oplichting of verkeerde voeding of misschien een verkeerde omgang of het feit dat het dier misschien aan een nieuwe situatie moet wennen lijkt het mij voor jou (lees: Sunnylover) de EERSTE prioriteit dat je dat dier weer aan de gang krijgt. En dat bereik je nooit met het creëren van oorzaken maar door de echte oorzaak te laten vinden door iemand die daar verstand van heeft zoals de reeds eerder genoemde dierenarts of voedingsdeskundige. Als je de ware oorzaak hebt achterhaald kun je actie ondernemen en je paardje weer in goede doen krijgen dat lijkt me een stuk prettiger voor het dier. Die wordt er echt niets wijzer van als jij met vingertjes gaat wijzen naar anderen. Dus: Niet brullen maar gewoon ACTIE ondernemen. Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:59

Moushanga schreef:
Los van oplichting of verkeerde voeding of misschien een verkeerde omgang of het feit dat het dier misschien aan een nieuwe situatie moet wennen lijkt het mij voor jou (lees: Sunnylover) de EERSTE prioriteit dat je dat dier weer aan de gang krijgt. En dat bereik je nooit met het creëren van oorzaken maar door de echte oorzaak te laten vinden door iemand die daar verstand van heeft zoals de reeds eerder genoemde dierenarts of voedingsdeskundige. Als je de ware oorzaak hebt achterhaald kun je actie ondernemen en je paardje weer in goede doen krijgen dat lijkt me een stuk prettiger voor het dier. Die wordt er echt niets wijzer van als jij met vingertjes gaat wijzen naar anderen. Dus: Niet brullen maar gewoon ACTIE ondernemen. Lips are sealed


200% mee eens...

Sorry oneliner....

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:01

ik wou ook even een paar dingen kwijt.

1.ten eerste heb ik bijna nooitde naam van de vorige eigenaresse genoemt,en jij doet dat constant laura.

2.laura weet niet hoe het er hier aan toe gaat,weet misschien maar een kwart van de gehele waarheid.

3.ik ben met jameela toch ook bedonderd? dat was toch ook een goede kennis van mijn stalhoudster? waarom is het in jouw oogen dan niet mogelijk dat er een kans in zit dat ik bedonderd ben door 1 of andere vage kennis van jou?

4.ik neem aan dat jij,laura,er niet bij bent geweest met de verkoop...dus vanwaar die conclussie dat bo's vorige eigenaar altijd goed was?

5.ze krijgt 2kg sportbrok omdat ze vrij snel energie verbrandt,en ze het er goed op doet,ze krijgt wat meer glansen word met tijden een beetjedikker

6.ze krijgt sportbrok omdat er voor mijn val ontzettend veel met haar werd gedaan,als het niet rijden was was het wel een uur longeren of lopen,of anderhalf uur lang in debak losgooien

7.we zijn de hele tijd continu aan het prakiseren waardoor het evt. zou kunnen komen...dus doe ajb niet alsof ik niks doe!!

ajuus!!!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 21:02

Citaat:
Weten jullie hoeveel verdriet dit kan beteken?????
Ik wel,en geloof me dit doet iemand heel veel verdriet.
Sunny had ook liever gehad dat bo heel leif voor haar zou zijn
.

Tuurlijk, uitermate banketstaaf voor Sunny. Zeg ook niet dat het makkelijk voor haar is. Maar het is ook niet leuk als je een pony verkocht hebt, en dan via via te horen krijgt dat je iemand opgelicht zou hebben. (en als er iemand weet hoe het is om valse beschuldigingen op bokt te lezen... ?)


Citaat:
Laat het haar lekker zelf uitvechten met degene waarvan ze bo heeft gekocht.


Goh Fsoudan, we zitten toch op een lijn. Dat is dus precies de opzet van mijn berichtje. Dat dit soort dingen niet openbaar op bokt gezet worden. Maar tegen de betrokken partijen uitgesproken worden.

Citaat:
Sorry maar dit zijn dingen waar je je niet mee hoort te bemoeien.


En once again heb je gelijk...
Maar aangezien dit een publiek forum is en wanneer er publiek dingen geroepen worden die niet waar zijn, tegen een partij die ik ken, dan spreek ik dat even tegen. Moet kunnen.. toch?

Maargoed, again, denk dat het doel al gehaald is.