Wederom kliniekbezoek Imker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wederom kliniekbezoek Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:51

n.a.v. topic: [VvdD] Uitslag Imker's kliniekbezoek: niet goed....

Daarstraks ben ik samen met Ethelate naar de kliniek geweest, voor een tweede fotosessie van Imker's rechtervoorhoef.
De professor (prof. Dik, voor de geïnteresseerden) twijfelde erg aan de foto's en wilde ze z.s.m. opnieuw gemaakt hebben, dit keer zonder ijzer en dicht-geplaydoh'd.

Het autorijden ging iets minder gemakkelijk: Hilde had op mijn kleine teen gestaan en 600 kilo Wilde Hilde op mijn voet, daar kan hij toch niet tegen. Ik was, geloof ik, nog kreupeler als Imker.... Knipoog
Maar goed, we waren veilig gearriveerd en de assistent had ons wat te drinken aangeboden (echt goede service daar OK dan! ).

Toen Imker in de stromende regen de trailer afgehaald en het ijzer er onderuit gehaald. De straal werd opgevuld met een soort playdoh en Imker mocht weer op de foto. Dit keer hoefde ik hem niet eens vast te houden, dat deed wéér een andere assistente. In totaal waren we met 2 voor Imker, 2 DA's en 1 assistente. Beetje druk, maar wel georganiseerd.

De foto's waren dus totaal niet wat ik ervan verwachtte, ik dacht dat het nu nog even erg was (die zwarte vlek-cyste), maar nee. Er was gewoon niets meer te zien???? Verward
Dus nóg een foto en nóg een foto en nóg een foto, maar nog steeds geen vlek.
Vooralsnog gaat de DA er dan maar vanuit dat de zwarte vlek een zwak punt in de zool is, waardoor het op de foto zwart tekent. De symtomen wezen wel op een cyste, maar kunnen ook door een zwakke zool en een heel gevoelig paard komen.

Ik kon nog net voorkomen dat ik de DA gekust heb Bloos! , maar was echt helemaal gelukkig. Wat we nu gaan doen, is het ijzer er weer onder, mét zooltje en siliconen ertussen, 2 weken pijnstillers en dan weer een afspraak maken om te kijken hoe het dan gaat.
Imker mag gewoon het land op en als hij (heel misschien al binnen die 2 weken) ophoudt met kreupelen, mag ik wat met hem op het zachte proberen te stappen.

Nu eerst eens zorgen dat ik weer fatsoenlijk kan lopen, want ik loop beroerder als Im op dit moment.
Ik ben echt vreselijk opgelucht. Het is nu even hopen dat het idd die zool is, want mijn lach-huil-niveau schommelt nu wel heel erg.

Toos paardloos



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:12

Zwelgje, het is idd een beetje raar, maar dat neem ik maar even voor lief.

Het was nl. zo dat Imker eerst links een hoefzweer had, daarna rechts en toen nog een keer rechts. Daardoor is er flink in de hoef gesneden (echt heel veel) waardoor de zool dan erg dun kan worden. Op de foto was de zool ook nog maar een paar mm dik.

Foto's van de kogel en omstreken zijn ook genomen, daarop zijn verder geen afwijkingen te zien. De zool krijgt nu een aantal weken rust en dan hopen we er het beste van.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 18:20

Weet je, ik ben er nog helemaal beduusd van. Ik had echt gedacht dat het einde oefening voor Imker was, waardoor ik nu eigenlijk nog niet geloof (al heb ik het met eigen ogen gezien) dat het geen cyste is.

Natuurlijk ben ik dolblij dat het niet een cyste is, maar ik kan maar moeilijk geloven dat het écht alleen die zool is. Het is nog even afwachten wat die pijnstillers doen, maar ik heb er wel alle vertrouwen in. Over 2 weken moet ik weer terug met Imker, dan hoop ik dat we weer aan de gang kunnen

Heb ik eerst een hele week zitten huilen en nu ineens hoeft dat niet meer, dus ik ben even helemaal van slag Verward .

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 08:49

Kitten, bij de eerste serie foto's zijn er denk ik, wel 10 genomen. Lichter, donkerder en ga zo maar door. Ik heb de foto's zelf ook gezien, ze zijn beoordeeld door 3 DA's en allen zagen hetzelfde als ik. We hebben de medische boeken erbij gehaald en het zag er exact als een cyste uit.

Bij ernstige beengebreken of rare gevallen, gaan de foto's sowieso naar prof. Dik, die ze ook, onafhankelijk beoordeeld. Hij kwam tot de conclusie dat het ijzer eraf moest en zonder ijzer foto's gemaakt moesten worden, omdat hij aan de juistheid ervan twijfelde.

De foto's gaan nu nogmaals naar prof. Dik toe en ondertussen krijgt Imker aangepast beslag (alweer Knipoog ) en pijnstillers. Over 2 weken moet ik nog een keer terugkomen.
Waar ik nu trouwens aan denk: bij het visiteren van de hoef vorige week, was Imker ook gevoelig op de gehele zool, niet op een specifiek punt .

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 10:04

LuvdaTossa schreef:
Konden ze niet gelijk een foto maken van jou voetje?

Gefeliciteerd met deze uitslag en veel beterschap met Imker!


Mijn voetje is inmiddels dik en blauw en pijnlijk, maar vanmorgen heb ik me toch in een gympie kunnen wurmen om boodschappen te doen. Ik zou vanavond eigenlijk gaan rijden, maar ik moet toch even heel hard nadenken of dat niet te zeer doet (en of ik überhaupt wel in mijn jodphurs pas).

Even hopen dat de smid snel komt, dan kan ik de paardjes weer buiten zetten.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 16:25

Inmiddels heeft Axel het ijzer er weer onder geslagen en siliconen tussen hoef en zooltje ingespoten. Nu is het wachten op de siliconen, want die willen niet graag hard worden.
Imker studeert zelf ook hoefkunde, want hij heeft al vakkundig de ducktape eraf gesloopt Slim , zodat ik zelf weer aan het plakken kon gaan Bloos! .

Morgen mag hij weer het land op. Dit is de eerste keer in 3,5 jaar dat hij echt het land niet op mag van me, da's wel even vreemd. Maar hij pakt het nog goed op, afgezien van zijn lompe gedrag nu.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 17:36

Oscar, je bent niet de enige die erom moet lachen, hoor... op de kliniek vonden ze het ook allemaal erg grappig. Gelukkig wat Ethelate met me meegegaan en die heeft me erg geholpen.

Playdoh:
Afbeelding

Is boetseerklei voor kleutertjes, schijnt vaak gebruikt te worden voor röntgendoeleinden bij paarden. Dit om de straal te dichten en zo het beeld te verduidelijken.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 17:41

Da's om de kinderlijke trekjes van de DA te bevredigen. Kleien dat ze kunnen OK dan! Knipoog !!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 18:58

Om jullie even mee te laten genieten, hier Imker met een zielig pootje:

Afbeelding

en Veerle met een zielig pootje:

Afbeelding

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 09:03

Nou, Imker mocht gisteren weer even een paar uurtjes naar buiten (kleine wei achter het huis) en daar heeft hij zijn voorbenen even getest: bokken naar een wel heel opdringerige Vienna . Ikke maar foeifoei roepen, maar daar kwamen ze niet van onder de indruk.

Imker oogt nu veel levendiger als van de week, dus ik denk dat het goeie pijnstillers zijn Bloos . Hij kan alweer flink kloten en maf doen.
Mijn teentje is lekker warm, al is de rest van mijn voet koud, en idd, wij hadden bedacht dat de HA wel zou zeggen dat hij er niets aan kon doen en als het zeer deed, dat ik een paracetatrolletje mocht pakken. Krom teentje heb ik toch al, dus veel erger kan dat niet worden.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 12:16

***grinnik*** Haha! Haha!

Ow ow, die broer van jou.... Knipoog ik moet altijd wel vreselijk met hem lachen. Je hebt het maar getroffen!!!

We moeten alleen nog wel een datum prikken dat ik naar je veulens kom kijken, he?

Imker breng ik zo even naar de grote wei, dan stapt/draaft hij hopelijk even voor me en kan ik kijken hoe het ermee staat.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 08:48

Gisteravond toen ik de paarden uit de grote wei haalde, ging het weer als vanouds: Imker liep te trekken en Vienna liep te sloffen.

Ik hoop zooooo dat het echt die zool is, die zwak is, waardoor ik strakjes toch nog weer met Im aan de gang kan. Mijn voet doet het ook weer een heel eind, zonder schoenen gaat lopen nog het beste, daarna met mijn mooie groene rubberlaarzen en schoenen, ja, dan mank ik nog.... Knipoog

Ik kom iig weer richting HK! Haha!

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Alenthe05, Alexios, AnnickT, Bolletje29, Galaika, Getty_Maan, Ineke2, JitskeJeldau, kimmetje26, sberg, valonka, vilheide en 136 bezoekers