Wat heb ik eigelijk toch een fijn paard....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Wat heb ik eigelijk toch een fijn paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:07

Ik zat eens zo wat dingen te lezen op bokt, de een z'n paard bokt, de andere steigerd, weer een ander kan niet alleen naar buiten enz enz. Wat heb ik toch eigelijk een fijn, lief paard Lachen

Veel mensen zijn bang van Jamey, ze is druk, gaat er soms vandoor of denkt dat ze volbloed arabier is. Maar eigelijk is ze heel lief. Ze heeft me er nog nooit moedwillig afgegooit, nog NOOIT gebokt en nog nooit gestijgert. Als ik buitenrijd kan ik in mijn eentje, maar ook met een groep, mits ze voorop mag. Tsja, baasje he, dominant paard Tong uitsteken

Ik heb haar nu 2 jaar, en soms hoor ik wel eens van: wat heb je toch een gek beest, vind je haar niet eng? Nee. Na die twee jaar voel ik precies wat ze van plan is. Ik ga gewoon op haar rijden, ook nadat ze 4 maanden stil heb gestaan. Het enigste wat ze doet is lopen dansen, ook als ik erop zit. Maar ze bokt nooit, of stijgert ook niet. Ze springt ook nooit zomaar op zij. En buiten krijg ik haar vrijwel overal langs. Ze snuift wel, ze danst ook, maar ze gaat erlangs. Eigelijk ben ik gewoon erg trots op mijn meisie. Ze is moeilijk te rijden, dat zeker. Je moet zelf compleet ontspannen zijn om haar ook ontspannen te krijgen. Ze bijt nooit, ze trapt ook nooit. Ze is gewoon echt superlief.

Laatst reed ik op haar buiten, en ik ga nooit zo lang ivm met haar conditie, en dus moeten we omkeren en kunnen we geen rondje maken. En zoals je waarschijnlijk al kan raden gaat terug vele malen sneller dan heen. Maar ik heb gewoon de teugels wat losser gelaten en haar maar haar gang laten gaan. Ze ging dansen, kop in de lucht en staart wat omhoog, en ik erop. En daar moet ik nou zo ontzettend om lachen, ze is zo grappig, haha Lachen Maar echt lief ook.

Achja, beetje raar verhaaltje van mij maar ik had gewoon even zin om jullie te vertellen HOEVEEL IK VAN MIJN PAARD HOUD EN HOE BLIJ IK MET HAAR BEN.

Dus onthoud, als je met het rijden een keer een baaldagje hebt, kijk dan naar de positieve punten van je paard, dat helpt

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:26

je hebt echt geluk!! (ik heb niet eens een eigen paard)

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:28

Dat gevoel had ik ook met Azaro.
4-jarig paard dat zo verschrikkelijk braaf is.. Op straat liep hij de eerste keer al voorop Pling
Camble was ook heel braaf maar die wou meer haar eigen willetje, het klikte niet..

Maarja Camble is verkocht, Azaro is niet goedgekeurd..
Ik hoop dat ik nog zo'n eerlijk paard vind

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:41

Ik heb precies zo'n pony als jij beschrijft, helaas is ze nu met pensioen. Met buitenrijden best pittig, de hele tijd dansen, dribbelen, maar nog nooit gebokt, gesteigerd, en ze zou er nooit zomaar vandoor gaan. Ze was super verkeersmak, en nergens bang voor. In de bak liep ze super, nog nooit een stap verkeerd gezet. In de omgang was ze helemaal super, je kon een kind met haar los laten. Lovers

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:35

Sommige paarden zijn gewoon zo ontzettend eerlijk Lachen Ik tref het met haar, al dacht ik daar in het begin héél anders over. Ik kon in het begin absoluut niet met haar opschieten, dat heeft best een tijdje geduurt. Lachen

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:18

Ja, je hebt van die paarden waarvan als je ze ziet, dat je denkt: Sjonge wat een druktemaker Bloos! maar dat ze eigenlijk koel in hun kop zijn Tong uitsteken
(zoals de mijne, las je d'r ziet denk je >slik< maar ze zet geen stap verkeerd *LOL*)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:51

ja en ineens besef je dan hoe blij je mag zijn met je paard Lovers
je staat er vaak niet bij stil maar je bent wel bevoorrecht met een lief en braaf paard...nu ik weer een nieuw bijrijdpaardje heb dat ook ontzettend lief is, besef ik weer hoe geweldig paardrijden is en hoe gelukkig je wordt van paarden Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:40

Ken ook zo'n paard, Louna, heb haar helaas maar 2 maandjes kunnen verzorgen. Echt een ontzettend lief beest, kon je gewoon alles mee doen. In de wei kwam ze naar je toe, poetsen was ze hartstikke braaf, op stal ook, buitenrijden was geen geen probleem, ze schrok nergens van. Natuurlijk had ze wel haar buien, dat ze ineens ergens van schrok maar dan nog bokte ze je er niet moedwillig af. Ze is ontzettend veelzijdig, ontzettend lief, ze is gewoon geweldig. Lovers Was eigenlijk vanaf het begin al gek op dr, en al heb ik maar 2 maanden van dr kunnen genieten, nu ze weg is mis ik dr toch....

Op zulke momenten besef je pas wat je hebt en hoe dierbaar dat eigenlijk is, zulke momenten moet je koesteren, en er eigenlijk vaker bij stilstaan. Het leven kan zo mooi zijn!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:54

jij hebt zeker geluk die van mij die kan dus helaas (nog) niet alleen naar buiten, dan doet ze echt raar.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:16

Alikesflame schreef:
jij hebt zeker geluk die van mij die kan dus helaas (nog) niet alleen naar buiten, dan doet ze echt raar.

Maar jouw paard heeft vast ontzettend veel voordelen Die van mij heeft ook een nadeel, maar kijk naar de pluspunten Lachen Dan besef je echt hoe blij je moet zijn met je paard

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:39

Ik ken dit gevoel helemaal

Hoewel muts nog steeds niet alleen naar buiten kan, ben ik verder onwijs blij met haar. Hoe moeilijk ze af en toe ook is, het is zo'n fijn en eerlijk paardje aan het worden. Het karakter is gewoon super OK dan!

Hoewel ik het wel heel prettig zou vinden als ik ook eens na het rijden buiten uit kon gaan stappen (wat ik met een eerder paardje wel kon). Maar goed, je kan niet alles hebben he Knipoog