Ik ben het spuugzat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Ik ben het spuugzat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 13:42

Gister ging ik een stukje rijden met Sib, het was mooi weer, nieuwe zadeltje erop en rijden maar dacht ik. Het eerste stukje het dorp door loop ik er meestal naast om hem even te laten wennen aan alle veranderingen etc. Ze zijn nu met de straat bezig en er staan graafmachines. Toen ik op wilde stijgen (dat doe ik dus op de STOEP omdat ik anders van mij sokken wordt gereden) kwam de plaatselijke viskar even gezellig langstoeterend voorbij! Leuk, met een voet in de beugel op een stijgerende pony proberen te klimmen, lag ik dus bijna op mijn achterhoofd (...). Toen ik er eindelijk opzat trok hij een spurt over straat langs de viskar -want die was eng- tot grote hilariteit van iedereen, grrr. Op de dijk aangekomen (alleen bestemmingsverkeer en doodlopend) werd ik door de postbezorgende-polder-PTT met 80 km/u de berm uitgereden (slik) Sib schrikt en schiet de weg op, mazzel dat er niet nog een auto achter ons zat. Op de terugweg wordt ik ingehaald door dezelfde PTT-auto met dezelfde snelheid, zo mogelijk nog harder en dichterbij, mijn ZWEEP raakte de zijkant van de auto. Sib schrikt gelukkig iets minder.
Terug ik het dorp aangekomen, komt er in de bocht een grote les-vrachtwagen ons achterop, aangezien het erg smal ik moet de vrachtwagen heel langzaam de bocht door, dit gaat gepaard met horten en stoten en gesis, de chauffeur ziet ons en blijft op redelijke afstand en wacht met inhalen. Sib houdt zijn oren gespitst maar schrikt niet. Totdat een of ander stom wijf het presteert om vol gas haar auto achteruit haar erf af te rijden en ons plus vrachtwagen die ons net in wil halen op een haar na mist. Sib schrikt nu dus wel, springt opzij en samen liggen we bijna onder een 10-tonner (slik) Man in vrachtwagen schrikt ook, staat stil met piepende remmen en ik heb weer een paard dat helemaal op is van de zenuwen en staat te shaken van angst. Begrijp me niet verkeerd, Sib kun je bij wijze van spreken vastbinden een een lopende trekker maar in dit soort gevallen gaat het gewoon helemaal mis met zijn verkeersmakheid en vraag me af welk paard daar wel tegen kan in dergelijke situaties?
Zou er ooit nog eens een tijd komen dat automobilisten rekening gaan houden met ruiters op de weg? Zo moeilijk is het toch niet om iets minder hard te rijden of wat meer afstand te houden? Op een dag gaat het een keer fout en dan is gaat ook meestal goed mis. Ik begin er zo steeds minder plezier in te krijgen om te paard over de openbare weg te moeten...


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 15:43

ikke schreef:
De oplossing voor dit soort problemen is even simpel als doeltreffend: Ga breeduit midden over de weg rijden, echt midden erover.


De laatste keer dat ik dat deed, werkte dat inderdaad perfect, bij een busje van een welbekende aannemer bij ons op het dorp. Alleen zien ze dat blijkbaar als "treiterij" waardoor je de volgende keer keihard teruggepakt wordt in de vorm van dat ze je leuk gaan snijden met hun busje met aanhanger waardoor je bijna een aanhanger in je been krijgt geparkeerd... Ik rijd gemiddeld per week 5 keer door het dorp en weer terug wegens gebrek aan bak bij huis, dus ik kom aardig wat dezelfde mensen tegen...

ik denk dat de enige oplossing is om een kooiconstructie om je knol heen te bouwen, compleet met van die uitstekende vlaggetjes die je weleens op kinderfietsjes ziet...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ardanwan, Jihama, Koekie73, laura22, loowny, Majabeestje, nijnthju, Rijsa, schumiegirl, SplashIsLief, vierhoef, ziechriet en 95 bezoekers