Ik kan wel janken!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 18:48

Roos ik denk dat die boer gewoon bang is dat hij een regel overtreedt. Als ik jou was zou ik aan een volwassen persoon (bijv. een andere boer in de buurt of de eigenaar van een manege daar) vragen wat de regels zijn i.v.m. mkz. Ook jouw situatie duidelijk uitleggen en vragen of je in jouw geval wel of niet mag komen (wat het ministerie van landbouw zegt). Ik heb net even de regels gelezen op: http://www.minlnv.nl/mkz Daar staat altijd wat je mag/niet mag. Kijk bij 'recreatie', daar staat wat over paardenpensions enzo. Onder andere dat een paardenpension zoveel mogelijk moet doen om mensen niet in aanraking te laten komen met de evenhoevigen die daar zijn, zoals koeien en schapen. Als de boer waar Kanjer staat zijn vee in een andere schuur heeft staan, waar jullie helemaal niet langs komen als je naar de pony's gaan, dan zou het geen probleem moeten zijn om jou bij Kanjer te laten. Wel moet je je dan telkens ontsmetten. Dus je laarzen als je aankomt en weer weggaat, maar ook als je thuiskomt wassen en je kleding in de was etc. En dus ook niet na het verzorgen van Kanjer nog even gezellig naar de manege een paar straten verderop (dat heb ik dus ook lang niet gekund grijnz, best ongezellig).
Wat ik wel vindt: als de boer een stuk of acht meiden wel naar de pony's laat gaan, kan hij net zo goed jou ook nog laten komen. Tenslotte doe je hetzelfde als Tara: uitmesten en rijden! Maar goed, dat is mijn mening.
Je kunt ook bellen naar een info nummer over mkz., je situatie uitleggen en vragen wat er is toegestaan.
Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bernadth99, Facebook, xRooss en 121 bezoekers