strontscheppen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

strontscheppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:12

verslagje nog van gister 29-05-2004 - zaterdag.


toen ik gister op stal was moest ik in het land strondscheppen....
pff wat lag er veel poep (en ik had maar een kwart/half stuk van t land gedaan) en ik had al 3 kruiwagens vol Scheve mond
hebben jullie ook altijd zoveel of is t normaal voor 3 ponys op het land Verward Vingers aflikken
maar lekker belangrijk maar ik wou het effe vertellen want verveel me Tong uitsteken
maar toen ik op het land aan het strontscheppen was zag ik mijn pony rollen op het land aah zo schattig en dat voor mijn oude dametje *LOL* Clown

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:01

haha erg he hoeveel er in ligt... en ik had de dag ervoor ook al 3 kruiwagens eruit gehaald.. er ligt nu nog steeds heel veel in!
maar als we het even volhouden af en toe het land leegscheppen dan scheelt dat een heleboel vliegen enzo in de zomer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:14

Ze moeten ongeveer elk uur kakken geloof ik, en als ze dan ook nog van die lekkere grote hopen hebben tja dan is je kruiwagen snel vol Haha!.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:16

Natasja 's land mest ik elke week uit en dan heb ik 1 kruiwagen bomvol. En die staat s'nacht nog binnen.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:31

Wij hebben per dag ongeveer 3/4 kleine kruiwagen vol van 5 paarden.Dus je ziet als je het bij houdt wordt het vanzelf minder.Verleden week had ik van 3 dagen 1 grote kruiwagen helemaal vol.Vind dat dus wel mee vallen wat wij hebben.Maar bij ons wordt het al vanaf de eerste dag elke dag gedaan.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:37

ik heb ook altijd zoveel. het is nie normaal hoe vaak paarden poepen. het hoort erbij hoor.
haha veel succes verder!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:47

Vreselijk en door dat gras krijg je het nog met moeite op de schep ook... Ik heb er altijd moeite mee... Schijnheilig

WizzeL

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:11

haha, ben blij dat ik dat niet hoef te doen
lijkt me heel zwaar werk, met al die kilo's stront

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:28

Ik ben gister ook 2 uur bezig geweest met stront scheppen. Ik had 5 grote kruiwagens vol. Wat een rot klus, maar alles is weer mooi en netjes.

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:36

wij gaan meestal 2 keer per dag met de kruiwagen door het land, en dan is het klusje zo gepiept. Wij hebben overigens 2 KWPN-ers in het land staan en zij schijten ongeveer 1,5 kruiwagen vol per dag.

Het is gewoon een kwestie van dagelijks bijhouden!!! Dan valt het allemaal wel mee!! 10 minuutjes per dag eraan besteden en je rug zal je je er zeker dankbaar voor zijn.

Als ik op 1 dag 2 uren ging strontruimen dan kan ik zeker een week niet meer lopen of laat staan paardrijden!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:48

Heb dagelijks een volle kruiwagen mest ( haflinger, shetlander) die 24 uur per dag in het land staan.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:01

Ik kom niet dagelijks bij de paarden, maar als ik er ben probeer ik ook het land bij te houden. Vorige jaar tijdens het zwangerschapsverlof deed ik het wel dagelijks, en dat wa een heel stuk eenvoudiger.
Mocht ik eind van het jaar wel een stukje grond kunnen kopen, en Des dus nog dichter bij huis kunnen plaatsen, moet ik er dagelijks heen voor de verzorging, en dan kan dat kwartiertje mestruimen er ook wel van af.

Bij ons gaat het om 2 paarden die 24 uur/dag in het land staan. Vorige week heb ik trouwens een hoop onkruid uitgestoken. Ook enorm pokkewerk! Wat doen jullie tegen het onkruid?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:34

wij doen het nooit.
ze hebben zo hun vaste poep+plasplekken, en het verteerd best snel vind ik.
ze houden nog genoeg wei over naast die plekken waar ze grazen.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:36

Als je het elke dag bijhoudt is het zo gepiept , en het is nog beter voor het land ook! i.v.m. wormen en om te voorkomen dat ze op bepaalde plaatsen niet meer willen grazen en dat je zo'n vreselijk lelijk 'paardenweiland' krijgt!

TIP neem een zaagselmestvork, ook in hoog gras krijg je de mest goed weg

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:13

Ik mest het land bijna nooit uit, omdat het groot genoeg is en omdat ze een aparte poepplek hebben. Alleen nu de weien in stukken zijn verdeeld ivm aangroeien van het gras heb ik er laatst wat stront uitgehaald en ook ik had binnen no-time een kruiwagen vol Boos!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:49

Op poepplekken hark ik het naar elkaar toe en dan schep ik het met de mestschep in de kruiwagen. Ik hoger gras haal ik de drollen weg mbv een hark waarmee ik het in een opengeknipte jerrycan hark. De jerrycan leeg ik dan weer in de kruiwagen.
Ik heb ook nog ergens zo'n zaagselmestvork liggen (nog nooit gebruikt, aangezien ik het zonde vind om dergelijke dingen mee naar stal te nemen, omdat het dan zo weg of kapot is). Mischien toch maar eens proberen, en dan na gebruik maar weer mee naar huis nemen.....

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:41

pff is idd veel hoeveel ze poepen hoor hahaha maar als je het elke dag bij haalt valt het idd wel mee! Tong uitsteken

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:54

Vreselijk die mormels Haha! Haha!

Hier heb ik een bomvolle kruiwagen per dag Bloos! , in het land lopen 2 shetjes en 2 E-pony's Knipoog

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:58

ik doe het dagelijks ( 2 paarden en een veulen)
onkruid eigenlijk nog nooit weggehaalt..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:14

De mijne doen het altijd achter de mestvaalt, ik kieper het dus 1x per week over het muurtje. Makkelijk hoor, zindelijke paarden.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:48

Ik hoef het niet te doen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:14

Ik ook niet maar om de wormendruk zo laag mogelijk te houden doe ik het dus wel. (20% van de paarden hebben 80% van de wormen)
En zo'n mooi strak voetbalveldje rijdt ook wel lekker hoor.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:21

barst, ik vind het ook een rotklus. Bij teveel onkruid sproeien wij het onkruid met een sproeistof tegen onkruid maar waarvan het gras niet doodgaat wel het onkruid. Distels en klaprozen trek ik uit de grond met de hand. De paarden lopen dan een aantal dagen niet op dat stuk wei dat is gesproeid.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:07

Ik haal het om de dag weg en dan heb ik een halve kruiwagen, valt wel mee dus.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:54

SharirBobby schreef:
wij doen het nooit.
ze hebben zo hun vaste poep+plasplekken, en het verteerd best snel vind ik.
ze houden nog genoeg wei over naast die plekken waar ze grazen.


Jeetje wat veel kruiwagens zeg!

In het stukje land waar mijn paard staat staat amper gras meer momenteel. Ook ligt er heel veel poep dit word nooit eruit gehaald en de mest word (als de paarden er niet op staan) uitgereden op het land. Moet al iedere dag voor die 6 paarden water sjouwen (de rest doet het niet Boos! ) en dan hoef ik dit al helemaal niet te gaan vragen. Baal er wel van van die vieze weide maar goed ik ga niet iedere dag tig kruiwagens scheppen.